Is het moeilijk om abonnement op te zeggen bij basic fit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Locaalpol

Is het moeilijk om abonnement op te zeggen bij basic fit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 22:52

Hoi!
Ik wil graag een abonnement bij de basic-fit nemen, maar ik heb veel verhalen gelezen over dat het opzeggen heel moeilijk lijkt te gaan. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Was dit een probleem van een paar jaar geleden en is het nu weer opgelost?
Groet,
Inge Vijgen

joyce2

Re: Is het moeilijk om abonnement op te zeggen bij basic fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:00

Bij mij ging het heel makkelijk hoor! Opzeggen en klaar, nooit moeite mee gehad. Ik zou wel even goed lezen waar je voor tekent. Als je voor een contract van een jaar tekent en je wilt er na een half jaar mee stoppen, dan gaat het natuurlijk lastig worden ;)

Locaalpol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:03

Bedankt Joyce! Ja, daar ga ik natuurlijk vanuit, als ik een jaarcontract pak, dan heb ik mij opgegeven voor een jaar en kom ik daar niet onderuit, maar het ging mij meer om de periode daarna, wat dus gewoon goed verliep bij jou.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:11

Ja hoor! Ik heb geen rare fratsen uit hoeven halen en heb er heel fijn gesport. Maar ik ging gewoon te weinig, zoals met bijna iedereen die naar de sportschool gaat ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:13

Gewoon afgemeld en klaar was het!

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:19

Wij hebben veel moeite hiermee gehad. Afgemeld en er bleef iedere maand geld afgeschreven worden door basic fit. Aangekaart maar werd niet op gereageerd. Toen de bedragen teruggevordert via de bank en incasso geblokkeerd. Naderhand is er een deurwaardersbedrijf was ingeschakeld door basic fit. Daar de afmeldingsmail naar toegestuurd als bewijs en nooit excuses enz van basic fit gehad terwijl de fout bij hun lag. Zou heel goed je afmeldingsmail bewaren. Wij hebben er een hoop gezeik mee gehad...

Locaalpol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:23

@Madelonvdw, Irritant zeg, maar is het al lang geleden dat je je abonnement hebt opgezegd, of is dit pas nog gebeurd?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:25

Ik heb er ook aardig wat moeite voor moeten doen. Nadat ik wat op hun facebook geplaatst had en gezegd had dat ik rechtsbijstand in ging schakelen kon het ineens wel.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:26

Heel makkelijk mail sturen met je naam adres en nummer wat op je pasje staat! Krijg je netjes brief of mailtje terug dat opgezegt is

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:35

Afgelopen zomer afgemeld en net twee weken geleden het probleem eindelijk afgerond. Ik zou om deze reden ook nooit meer naar hen gaan. Meerdere keren contact gezocht voor het probleem maar klantenservice op locatie zowel telefonisch kon het niet opgelost worden. Dit was voor mijn oma lastig die geen internet heeft om dan het op te lossen via de mail. Dit heb ik vervolgens natuurlijk gedaan voor haar maar het vreet veel energie. Het feit dat er ieder moment een deurwaarder kan staan is voor zo iemand niet fijn.
Vooral het stuk service naar klanten is niet goed. Daarom had ze het abonnement opgezegd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 07:59

Ik had zon abo dat je elke maand stop kunt zetten. Was heel makkelijk & zonder gedoe.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:24

Omdat dit topic niet paard-gerelateerd is maar over sporten gaat, verplaats ik het naar Mensenwelzijn en Sport

[ED] -> [MWS]

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:52

Ik heb er moeite mee gehad. Als je binnen een jaar wilt opzeggen doen ze moeilijk en moet je eigenlijk het hele jaar nog betalen. En dit ondanks dat je maandelijks kon opzeggen. Dat is pas na 1 jaar (kleine, hele kleine letters)

Eens maar nooit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:03

chamion schreef:
Ik heb er moeite mee gehad. Als je binnen een jaar wilt opzeggen doen ze moeilijk en moet je eigenlijk het hele jaar nog betalen. En dit ondanks dat je maandelijks kon opzeggen. Dat is pas na 1 jaar (kleine, hele kleine letters)

Eens maar nooit weer!

Dat, en Let op dat als je een abonnement afsluit met de kortingsactie dat de maand waarin je voor het eerst betaald de maand is waarop het jaar dat je lidmaatschap moet betalen in gaat. Ik heb januari vorig jaar afgesloten, wegens ziekte mag ik niet in de sportschool sporten, moet nog tot maart dit jaar betalen.... ik dacht er in januari af te zijn maar helaas. Betaal al 9 maanden voor niks :(

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:08

Ik wil ook graag mijn lidmaatschap opzeggen, heb echt al een jaren lang abonnement, maar ben nu al ruim een jaar niet geweest. Ben ik mijn pasje kwijtgeraakt in de verhuizing. Zou je gewoon kunnen bellen voor je pasnummer?

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:08

Gewoon een email sturen. Op je bankafschrift staat ook wel een klantnummer

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:11

Zie inderdaad een kenmerk met NO staan, dus ga er dan vanuit dat, dat het is?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:13

Je kan ook je sportschool gewoon even bellen, als het goed is sta je in hun systeem! Ik werd hier in Amersfoort in elk geval altijd heel goed en netjes geholpen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:17

Bedankt Joyce2, dat had ik inderdaad ook in de planning, maar vind het zo beschamend dat ik dan zo lang niet ben geweest. :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:25

Ik kon heel makkelijk opzeggen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:40

je moet goed kijken welk abbo je neemt. Degene van de reclame dus 17,99 is dat je voor een jaar moet betalen, dan kun je niet eerder afmelden. neem je een maandabbo, betaal je dus per maand...wel iets meer maar kun je aardig snel afzeggen.
ik sport er al 2 jaar en vind het een fijne sportschool.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:01

Ik zit ook te kijken voor sportschool maar Basic fit moet je eerst een jaar lid zijn, dan is het per maand opzegbaar. Idem bij David Lloyd, leek mij heel fijn omdat je daar ook kan zwemmen en in de sauna meen ik maar is mij te groot risico ivm mijn gezondheid.
Ik ga denk toch maar hier bij Medicort.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 01-02-17 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:04

Ik heb ook pas opgezegd. Kreeg netjes een mailtje terug dat ze het abonnement zouden opzeggen, maar dat de incasso's al klaar stonden en die niet meer konden wijzigen. Paar dagen later kreeg ik netjes een gedeelte van het bedrag terug. Prima gegaan hoor :)