Muisarm, wat helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Muisarm, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:51

:wave:

Ik heb eigenlijk al een aantal jaren een muisarm. Het is niet altijd even erg, maar mijn pols een zwakke plek geworden (kan ook niet opdrukken oid). Nu ik weer op stage ben en 40 uur achter de computer zit, voel ik het weer opkomen.
Weet iemand misschien iets wat ik ertegen kan doen? (Behalve rust houden.) Ik zit al te kijken voor zo'n speciale muismat of een speciale muis, maar of dat echt gaat helpen vraag ik me af. :=

maralyn

Re: Muisarm, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:56

Aan de slang voeren.

Nee... veel afwisselend proberen te bewegen en je bureau en stoel op juiste stand af laten stellen.
Dat is het belangrijkste.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:59

Rust! Is het enige dat helpt. Zodra je directe klachten over zijn kun je oefeningen doen om de spieren en pezen sterker te maken, maar dit heeft geen nut zolang je nog klachten hebt.
Neem contact op met een goede handtherapeut voor therapie en een spalk, want rust nemen lukt je vaak alleen met een spalk (weet ik uit ervaring).

Ik ben bovendien links gaan muizen. Is even wennen, maar inmiddels ben ik links handiger met de muis dan rechts. Bijkomend voordeel is dat ik kan schrijven (rechts) en muizen (links) tegelijk :D
Een andere optie is werken met een joystick-muis of een tekentablet; maar ook daarvoor geldt, je directe klachten moeten over zijn, anders blijf je overbelasten!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:01

Een pentablet aanschaffen? Dan maak je een lossere beweging en je hebt minder druk met je arm. :)

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:15

Ik ben op zeker moment rigoureus overgegaan op muizen met links. Je voelt je 1 week gehandicapt en daarna weet je niet beter. Ik heb nog steeds als ik rechts muis binnen 2 dagen tintelingen en een verkrampte schouder/nek, terwijl links geen probleem is. Ik heb overigens ook de buttons omgewisseld (kan via het instellingenmenu), dus ik gebruik ook mijn linkerwijsvinger voor het klikken en scrollen net als ik eerst met rechts deed. Echt helemaal in spiegelbeeld dus.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:16

Ik werk met een rollermouse vanwege schouderklachten. Je beweegt dan maar 1 vinger per hand (hand laat je rusten en dat kan in allerlei afwisselende posities) en ik werk er net zo makkelijk met links als met rechts mee. Het is even een dag doorzetten maar daarna gaat het bij mij zelfs sneller dan met een gewone muis (ik werk met 2 breedbeeldschermen).

Ivm arbo werd dit door mijn baas volledig gefaciliteerd, je moet natuurlijk niet uitvallen door een werkomgeving die je ziek maakt. Wie weet is dit bij jou op stage ook bespreekbaar?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:17

Kijk wel uit met links muizen, want voor je het weet heb je aan die kant ook een muisarm en dat is pas echt onhandig (letterlijk) :+

Het enige wacht écht helpt is rust, rust, rust. Kijk ook uit met een spalk, want ondanks dat dat wel voor pijnvermindering kan zorgen, betekent het ook dat je spieren verdwijnen en dan ben je ook nog wel even bezig. Ik heb inmiddels geen pijn meer in mijn polsen (heel af en toe nog), maar de spieren in mijn onderarm en vlak boven mijn elleboog zijn verkleefd en dat doet ook vreselijk zeer. :(

Ben je al bij je huisarts of fysiotherapeut geweest?

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:32

Ik had met mijn ontzettende kantoorbaan ook altijd last van deze zeer vervelende klachten. Nu een ergonomische muis aangeschaft en mijn klachten zijn in ieder geval verdwenen. Werkt zo goed als hetzelfde, alleen je hand/arm-houding is anders. Ik heb deze: http://www.ergonomique.nl/producten/mui ... i-vertical

Succes ermee iig!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:14

Hier ook snel last van mijn pols met een gewone muis op rechts. Ik kon op gegeven moment niet eens meer in een pan roeren...

Ik heb een pentablet en die gebruik ik met links. Ik heb nu nergens meer last van.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 19:16

Ik ben nog nooit bij de fysiotherapeut geweest omdat iedereen zegt dat alleen rust helpt. Ja helaas gaat dat moeilijk nu. Ik ga morgen toch even bellen naar de fysiotherapeut hier.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:27

Gewoon je andere hand gebruiken voor een tijdje. Dan kun je je geblesseerde arm rust gunnen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:11

Eerst een echte diagnose!

...vaak is een muisarm een peesontsteking. Met de vicieuze cirkel dat
vanwege overbelasting je pezen zijn ontstoken (...net zoiets als een verstuikte enkel, maar langzamer...)
vanwege de ontsteking zwellen de pees/ de pezen
en dat past niet in /door de polstunnel /carpale tunnel
dus wordt de pees extra geïrriteerd.

En een paard met peesontsteking krijgt behalve boxrust ook koeling, arnica, ultra kort geluid etc etc.
(Kijk uit met ontstekingsremmers: de zwelling doen afnemen heeft zin ivm de krappe polstunnel - maar de ontsteking zelf is de poging van het lichaam om de schade te herstellen. Beperk je als het even kan tot koeling in dit verband.)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 21:43

Voor morgenavond toch maar een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut. :)