Welke sport moet ik kiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveHorseJ

Welke sport moet ik kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:10

Hey,

Ik rijd al 9 jaar, altijd met veel plezier. Ik ben er nu achtergekomen dat op wedstrijd gaan in de paardensport niets voor mij is. Te veel druk en stress voor mij, en paard. Ik ga wel blijven paardrijden, maar meer lol maken.

Nu wil ik graag nog een andere sport doen, vooral voor het competitieve gedeelte. Weten jullie iets leuk?

Groetjes

Flying_Angel

Re: Welke sport moet ik kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:13

Zelf vind ik korfbal erg leuk. Ben op mijn 19e begonnen ook nadat ik gestopt was met paardrijden. Het is competief, erg intensief en een super leuke sport!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:14

Ik ben zelf gek van voetbal. Zou niet zonder kunnen. Maar als je met paardensport druk ervaart dan zul je dat bij anderen teamsporten ook voelen toch? Daar 'moet' je ook presteren voor je gevoel lijkt me.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:15

Wat is teveel druk en stress bij het paardrijden?
Want in veel sporten komt er druk en stress kijken bij het meedoen aan wedstrijden/competities.

Door exact de soort druk en het soort stress te benoemen, kunnen we specifieker voor je kijken :)

En wat zoek je in een sport?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:17

Ik vind persoonlijk boogschieten heel leuk, en je kan heel veel kanten uit qua wedstrijden! Binnen, buiten, gewone blazoenen of op 3d dieren, etc.

Maar ik weet niet of je ook echt een "intensieve" sport zoekt, want boogschieten is nou niet echt jezelf in het zweet werken oid (of je moet runarchery gaan doen :P )

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:20

Ik zoek ook nog iets anders. iets waar je kan instromen zonder ervaring. Paardrijden lukt me niet doordeweeks door de afstand en ik afhankelijk ben van vervoer met trailer. Dus ik volg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:20

Wat ook erg leuk is, is obstackle runs. Daar kun je voor trainen bij een survivelclub in de buurt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:22

Zwemmen!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:26

TS, kan je iets preciezer zijn? Er is namelijk zo veel keuze...

Wil je effectief competitiesport of eerder een uitdaging?
1 op 1 competitie of toch eerder een teamsport?
wat ervaarde je juist als te stessvol bijhet op wedstrijd gaan met je paard.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:50

Ik doe sinds een tijdje zeilen. Een vrij onbekende sport (als in, dat steeds minder jeugd het doet), maar ontzettend leuk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:04

Hardlopen! Dat combineert goed met paardrijden omdat je kan gaan wanneer je wilt en zo lang als je wilt. Je zit nergens aan vast. En er zijn heel veel leuke hardloopwedstrijden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:07

Volleybal!

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:18

Ik wilde ook volleybal zeggen :-p
Doe het zelf al zo'n 10 jaar in combinatie met paardrijden. Heerlijk!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:22

Ik heb een tijdje getennist, vond het echt heel erg leuk! Misschien dat ik binnenkort ook weer ga beginnen :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:30

Ik heb zoveel gedaan in combi met paardrijden :+
Tennis, turnen, jazz dans, schoonspringen (van een duikplank af), rope skipping, trampoline, ... Ik mis er nog wel een paar :')

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 17:41

Voor de duidelijkheid, zal ik hier nog een en ander op een rijtje zetten.

Ik leg de druk voor mezelf heel hoog. Slecht presteren staat niet in mijn woordenboek. Bij paardrijden kan je niet echt iets voorspellen. Ik heb gewoon stress voor een wedstrijd paardrijden, een nieuwe omgeving, hoe gaat het paard reageren. Ik rijd ook altijd wat 'stoutere' typetjes in het trainen, daar bedoel ik mee paarden die wel is wegschrijven of bokken en van die toestanden. Dat heb je dan ook op wedstrijd. En bravere paarden rijden is geen optie, want dat vind ik saai in de training. Nog een puntje is dat je voor sommige wedstrijden €400 inschrijvingsgeld moet betalen, dat kunnen we ons niet veroorloven.

Maar zoals helemaal bovenaan gezegd, ik stop niet met paardrijden. Want paarden trainen (alsof je op wedstrijd moet) vind ik wel erg leuk.

Ik sporten zoek ik niet echt een teamsport zoals voetbal en basketbal.
Ik heb wel al nagedacht over enkele sporten: rope skipping, atletiek (hardlopen), volleybal, tennis (maar dat heb ik al eens gedaan, en vond dat niet meer leuk) en turnen (maar ik ben niet lenig en heb niet echt het perfecte lichaam hiervoor)

Advies is welkom!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:43

400 euro inschrijving?? Start je internationaal dan ofzo?

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 17:45

Supervixen schreef:

Nee, maar zou echt een sport willen waar je 'gemakkelijk' met tot op de olympische spelen geraakt zal ik zeggen. Dit belemmert mijn doel wel een beetje

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:45

Zwemmen? Of iets anders in het water

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:03

LoveHorseJ schreef:
Supervixen schreef:

Nee, maar zou echt een sport willen waar je 'gemakkelijk' met tot op de olympische spelen geraakt zal ik zeggen. Dit belemmert mijn doel wel een beetje

Volgensmij bestaan die sporten niet. Het is geen olympische spelen als het makkelijk is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:06

Misschien eens kijken naar trec, binnen het rijden. Heel losse sfeer, en je kunt fanatiek zijn zonder dat het ten koste van een hoop zaken gaat. Je kunt ook starten in een team, wellicht prettig.

En buiten de paarden is hardlopen of roeien misschien iets voor je. Je kunt op latere leeftijd starten en er toch nog goed in worden (denk aan studentenroeiverenigingen), en het is relatief laagdrempelig. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:09

LoveHorseJ schreef:
Supervixen schreef:

Tafeltennis :+

Maar serieus, als je OS wil gaan doen, zal je nu eenmaal keihard moeten werken en uit jouw posts begrijp ik dat je daar geen zin in hebt. Dus hou sport lekker als hobby. En moeten wij nu echt voor jou gaan kiezen?
http://allesporten.nl/lijst-alle-sporten/

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:09

Niet alleen hard werken, maar ook gewoon veel geld erin pompen...

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 18:11

TurdusMerula schreef:
Misschien eens kijken naar trec, binnen het rijden. Heel losse sfeer, en je kunt fanatiek zijn zonder dat het ten koste van een hoop zaken gaat. Je kunt ook starten in een team, wellicht prettig.

En buiten de paarden is hardlopen of roeien misschien iets voor je. Je kunt op latere leeftijd starten en er toch nog goed in worden (denk aan studentenroeiverenigingen), en het is relatief laagdrempelig. :)

Super bedankt! Wist helemaal niet dat het bestond, het is echt iets voor mij.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:14

Je bent 16 jaar oud, dan besef je toch ook wel dat het voor de gemiddelde sporter niet haalbaar is om de OS te halen? Ik zou er niet op rekenen dat je met jou instelling, €400,00 al veel geld vinden, enz. dat je ooit op de OS komt te staan.

Kies een sport die je leuk vindt om te doen en die je wat uitdaging biedt, maar stel geen onhaalbare doelen voor jezelf; dan raak je je motivatie kwijt.