Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
Die kan je (soms alleen binnen bepaalde tijden, als het geen spoed is) opbellen en dan kan je een afspraak maken. Als je er dan op de afgesproken tijd bent dan kan er iemand naar jou en je klachten kijken, weet je wat het mooie is? Die huisarts (de naam zegt het eigenlijk al) heeft ervoor geleerd!
Daar zal je dus een veel zinnigere diagnose en advies van krijgen dan van een paar willekeurige gebruikers op een paardenforum.![]()
The_Cat schreef:RSI? Ik heb daar last van in mijn rechterschouder, ook van mijn werk (veel hand op de muis). Dat zorgt er voor dat mijn spier als het ware bevroren geraakt en dat wordt dan erger en erger na een tijdje. Bij sporten heb ik er geen last van, alleen bij werk eigenlijk
_Dominique schreef:Polly schreef:Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
Die kan je (soms alleen binnen bepaalde tijden, als het geen spoed is) opbellen en dan kan je een afspraak maken. Als je er dan op de afgesproken tijd bent dan kan er iemand naar jou en je klachten kijken, weet je wat het mooie is? Die huisarts (de naam zegt het eigenlijk al) heeft ervoor geleerd!
Daar zal je dus een veel zinnigere diagnose en advies van krijgen dan van een paar willekeurige gebruikers op een paardenforum.![]()
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.![]()
Qimm schreef:Het kunnen tig verschillende dingen zijn. Heel veel verschillende schouderproblemen geven vergelijkbare klachten waarvan de heftigheid enorm kan variëren. De huisarts kan er ook niet even in kijken en het dan op magische wijze goed raden.
[edit] een diagnose stellen op basis van alleen de klachten is onmogelijk al is het alleen al omdat klachten voor een groot deel subjectief zijn
Polly schreef:Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
pinto_1 schreef:Polly schreef:Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
Thanks! Eens overigens, zulke reacties zijn altijd jammer. Ben niet de enige met zo'n topic.
Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven?Heel flauw, reageer dan niet.
Klinkt alsof je hem overbelast hebt, TS. Kun je niet proberen om een andere houding aan te nemen op je werk?
Qimm schreef:Wat ik als algemene stelregel hou is 'als het er erger van wordt, niet doen'
Soms is een betere houding of regelmatig onderbreken al voldoende. Er zijn ook speciale rsi programma's voor de pc die je dwingen even te stoppen zodat je niet lange tijden aan een door doet
pinto_1 schreef:Polly schreef:Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven?
Polly schreef:pinto_1 schreef:Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven?
Zeker!
Ik heb hier op dit forum op dit soort topics ook wel eens adviezen voorbij zien komen die veeeeeeeeel meer schade zouden kunnen veroorzaken bij de hulpvrager.
Dit soort topics zouden verboden moeten worden op een paardenforum, zelfs op medische fora krijg je het advies om een huisarts te bezoeken en hier op bokt weet iedereen het beter
Harvey1 schreef:The_Cat schreef:RSI? Ik heb daar last van in mijn rechterschouder, ook van mijn werk (veel hand op de muis). Dat zorgt er voor dat mijn spier als het ware bevroren geraakt en dat wordt dan erger en erger na een tijdje. Bij sporten heb ik er geen last van, alleen bij werk eigenlijk
Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan. Was dat te verhelpen door de fysio of ben je naar de huisarts gegaan? Ik ben van dat laatste geen fan omdat ze je toch alleen maar naar huis sturen met het advies om rustig aan te doen. Heb je er nog steeds veel last van in je werk?
Polly schreef:Dit soort topics zouden verboden moeten worden op een paardenforum, zelfs op medische fora krijg je het advies om een huisarts te bezoeken en hier op bokt weet iedereen het beter
Goof schreef:Polly schreef:Dit soort topics zouden verboden moeten worden op een paardenforum, zelfs op medische fora krijg je het advies om een huisarts te bezoeken en hier op bokt weet iedereen het beter
Eens. De 'wat zou het kunnen zijn-topics' moeten gewoon echt verboden worden op bokt.
Serieus. Bel een huisarts en bezoek die. Simpel zat. Ben je voor verzekerd. En dan krijg je antwoord van iemand die er wel verstand van heeft.
En als je daarna ervaringen wil delen of tips zoekt hoe ermee om te gaan, prima. Maar kom niet op een forum vragen wat je hebt.
Winged schreef:Sport je? Hoe slaap je? kan er kou op de schouder zijn gekomen (te weinig kleding, dunne dekens, tocht)?