al 2 weken last van schouder, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

al 2 weken last van schouder, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 09:31

Goedemorgen,

zo'n twee weken geleden werd ik plots wakker met pijn in mijn schouder. Ik ben niet zoon mieperd maar ik dacht ach, zal wel weer overgaan. Helaas gebeurde het tegenovergestelde, de pijn wordt steeds erger en gister straalde het een beetje uit naar m'n hand. Ik heb geprobeerd te googelen naar wat het zou kunnen zijn maar dan kom ik op een slijmbeursontsteking uit, denk niet dat het een slijmbeursontsteking is want dat heb ik al een keer gehad en dat is qua pijn veel heviger

Wat is het dan wel? Geen idee. Ik weet wel dat dat het vooral pijn doet wanneer ik aan het werk ben. Ik doe zittend werk, veel typen. Het doet pijn wanneer ik met m'n arm iets probeer te reiken, dus een glas pakken oid maar ik voel een constante pijn terwijl ik typ, zoals nu bijvoorbeeld. Het ene moment heviger dan het andere moment. Ik kan het gevoel in m'n bovenarm/schouder ook maar moeilijk omschrijven..

De fysio is gebeld en ik kan dinsdag terecht. Ik open dit topic in de hoop dat iemand het herkent. Ik hoop dat het een tijdelijk iets is. Ik las ook dingen over een RSI arm en ik hoop zeker niet dat dat het geval is.

Overigens voel ik tijdens het paardrijden helemaal niks, daar ben ik wel heel blij om.

Heeft iemand van jullie dit weleens gehad?

Anoniem

Re: al 2 weken last van schouder, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:46

Uh stoppen met googlen en gewoon naar de huisarts gaan? Het kan van alles zijn maar wij zijn geen doktoren. :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:49

RSI? Ik heb daar last van in mijn rechterschouder, ook van mijn werk (veel hand op de muis). Dat zorgt er voor dat mijn spier als het ware bevroren geraakt en dat wordt dan erger en erger na een tijdje. Bij sporten heb ik er geen last van, alleen bij werk eigenlijk

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:49

Weet je wat ze daarvoor hebben uitgevonden? Een huisarts!
Die kan je (soms alleen binnen bepaalde tijden, als het geen spoed is) opbellen en dan kan je een afspraak maken. Als je er dan op de afgesproken tijd bent dan kan er iemand naar jou en je klachten kijken, weet je wat het mooie is? Die huisarts (de naam zegt het eigenlijk al) heeft ervoor geleerd!
Daar zal je dus een veel zinnigere diagnose en advies van krijgen dan van een paar willekeurige gebruikers op een paardenforum. :)

8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:51

Polly schreef:
Die kan je (soms alleen binnen bepaalde tijden, als het geen spoed is) opbellen en dan kan je een afspraak maken. Als je er dan op de afgesproken tijd bent dan kan er iemand naar jou en je klachten kijken, weet je wat het mooie is? Die huisarts (de naam zegt het eigenlijk al) heeft ervoor geleerd!
Daar zal je dus een veel zinnigere diagnose en advies van krijgen dan van een paar willekeurige gebruikers op een paardenforum. :)

8)7

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :') :')

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 09:55

The_Cat schreef:
RSI? Ik heb daar last van in mijn rechterschouder, ook van mijn werk (veel hand op de muis). Dat zorgt er voor dat mijn spier als het ware bevroren geraakt en dat wordt dan erger en erger na een tijdje. Bij sporten heb ik er geen last van, alleen bij werk eigenlijk

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan. Was dat te verhelpen door de fysio of ben je naar de huisarts gegaan? Ik ben van dat laatste geen fan omdat ze je toch alleen maar naar huis sturen met het advies om rustig aan te doen. Heb je er nog steeds veel last van in je werk?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 09:56

_Dominique schreef:
Polly schreef:

8)7

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :') :')

No sh*t.. Zoals in het verhaal staat heb ik ook al een afspraak. Ik ben juist op zoek naar verhalen van anderen in de hoop dat ik iets vind wat erop lijkt aangezien ik het niet goed kan omschrijven.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:59

Het kunnen tig verschillende dingen zijn. Heel veel verschillende schouderproblemen geven vergelijkbare klachten waarvan de heftigheid enorm kan variëren. De huisarts kan er ook niet even in kijken en het dan op magische wijze goed raden.
[edit] een diagnose stellen op basis van alleen de klachten is onmogelijk al is het alleen al omdat klachten voor een groot deel subjectief zijn

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:07

Qimm schreef:
Het kunnen tig verschillende dingen zijn. Heel veel verschillende schouderproblemen geven vergelijkbare klachten waarvan de heftigheid enorm kan variëren. De huisarts kan er ook niet even in kijken en het dan op magische wijze goed raden.
[edit] een diagnose stellen op basis van alleen de klachten is onmogelijk al is het alleen al omdat klachten voor een groot deel subjectief zijn

Hmm, okay thanks. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje bang voor het frozen shoulder verhaal maar goed mocht dat het geval zijn dan kan ik er ook niks aan veranderen. Zal leuk werken worden..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:10

Alstie echt echt frozen is kun je je arm niet van je lichaam af bewegen, ook niet door de pijn heen. Frozen betekent echt frozen (muurvast) maar dat heeft ook verschillende stadia/fases

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:14

Polly schreef:

8)7

Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven? >;) Heel flauw, reageer dan niet.

Klinkt alsof je hem overbelast hebt, TS. Kun je niet proberen om een andere houding aan te nemen op je werk?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:15

In vrijwel alle gevallen is ontlasten wel verstandig :j

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:17

pinto_1 schreef:
Polly schreef:

Thanks! Eens overigens, zulke reacties zijn altijd jammer. Ben niet de enige met zo'n topic.

8)7

Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven? >;) Heel flauw, reageer dan niet.

Klinkt alsof je hem overbelast hebt, TS. Kun je niet proberen om een andere houding aan te nemen op je werk?

Thanks! Eens overigens, zulke reacties zijn altijd jammer. Ben niet de enige met zo'n topic. Ja dat is lastig, ik kan proberen staand te typen maar de arm/hand houding blijft hetzelfde (arm liggend op tafel) Ik hoop inderdaad overbelast..

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:19

Qimm schreef:
In vrijwel alle gevallen is ontlasten wel verstandig :j

Ontlasten geef je aan, bedoel je dan ook dat ik niet zou mogen typen? Dat is wat ik 90% van de tijd doe tijdens het werk namelijk.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:21

En een ander (ergonomisch) toetsenbord? Kun je die misschien tijdelijk uitproberen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:23

Wat ik als algemene stelregel hou is 'als het er erger van wordt, niet doen'
Soms is een betere houding of regelmatig onderbreken al voldoende. Er zijn ook speciale rsi programma's voor de pc die je dwingen even te stoppen zodat je niet lange tijden aan een door doet

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:40

Qimm schreef:
Wat ik als algemene stelregel hou is 'als het er erger van wordt, niet doen'
Soms is een betere houding of regelmatig onderbreken al voldoende. Er zijn ook speciale rsi programma's voor de pc die je dwingen even te stoppen zodat je niet lange tijden aan een door doet

Ga ik onthouden, dankjewel!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:41

pinto_1 schreef:
Polly schreef:

8)7

Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven? >;)

Zeker!
Ik heb hier op dit forum op dit soort topics ook wel eens adviezen voorbij zien komen die veeeeeeeeel meer schade zouden kunnen veroorzaken bij de hulpvrager.
Dit soort topics zouden verboden moeten worden op een paardenforum, zelfs op medische fora krijg je het advies om een huisarts te bezoeken en hier op bokt weet iedereen het beter |o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:53

Polly schreef:
pinto_1 schreef:
Vind je het echt nodig om zo'n nare, sarcastische reactie te geven? >;)

Zeker!
Ik heb hier op dit forum op dit soort topics ook wel eens adviezen voorbij zien komen die veeeeeeeeel meer schade zouden kunnen veroorzaken bij de hulpvrager.
Dit soort topics zouden verboden moeten worden op een paardenforum, zelfs op medische fora krijg je het advies om een huisarts te bezoeken en hier op bokt weet iedereen het beter |o

TS vraagt ook niet om advies, maar om ervaringen met dezelfde klachten. Natuurlijk is Bokt geen huisarts en inderdaad lees ik soms merkwaardige en zelfs hele slechte adviezen, maar ts geeft aan een afspraak te hebben bij de fysio.
Als ik zelf iets heb denk ik liever ook zelf eerst na wat het zou kunnen zijn. Ik informeer me ook via internet, al besef ik erg goed dat er zeer zeker ook slechte adviezen en ''diagnoses'' te vinden zijn op internet.
Ik vind het zelf gewoon fijn om mezelf een beetje in te lezen voor ik bij een huisarts ben. Mijn huisarts vraagt ook altijd wat ik zelf denk dat het is. Niet omdat hij daarop zijn diagnose en behandeling op gaat baseren, maar omdat hij het belangrijk vindt dat mensen meedenken aangezien zij hun lichaam het beste kennen.
Dus ik vind de vraag van TS helemaal niet vreemd. Ik vind reacties van mensen die een vergelijkend iets hebben gehad ook niet vreemd. Wat ik niet vind horen zijn reacties als ''juist meer belasten, niet meer bewegen, 500 mg #### gaan slikken'' e.d. Maar die lees ik in dit topic dan ook (nog) niet.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:57

Ik ben zeker niet op zoek naar advies al is dat altijd welkom! Zo heb ik al wat fijne tips gekregen hier en dat is erg fijn. Ik ben gewoon op zoek naar mensen met een vergelijkbaar probleem omdat ik het nogal gek vind dat ik dit op mijn leeftijd al heb. Maar misschien is het ook wel helemaal niet gek, vandaar dus dit topic. Ik kan echt heel slecht tegen zulke reacties, ik snap de insteek maar daarmee behandel je mij als een klein kind en daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen. Ik snap de insteek nogmaals maar aardig is anders.

En Polly je hebt gelijk dat doe ik zelf graag ook. Op het internet staat een hoop maar is direct veel ernstiger of dateert uit 2006. We gaan het zien wat de fysio zegt!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:25

Harvey1 schreef:
The_Cat schreef:

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan. Was dat te verhelpen door de fysio of ben je naar de huisarts gegaan? Ik ben van dat laatste geen fan omdat ze je toch alleen maar naar huis sturen met het advies om rustig aan te doen. Heb je er nog steeds veel last van in je werk?

Fysio, en nu heb ik oefeningen om mijn schouder terug losser te krijgen en een balletje om ze los te rollen. Het is gewoon lastig omdat het ook mijn job is minstens 8u lang, en ik probeer men houding zo goed mogelijk te maken, maar toch merk ik dat het een pijnlijk punt is. En als ik er echt last van krijg dan straalt het ook echt uit naar men arm en hand. Zeker niet aangenaam, maar ik heb het dus echt als ik achter de bureau zit. Eens ik er last van heb is het ook wel voelbaar de hele dag lang, maar als ik dan iets anders ga doen dan wordt het niet erger.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:30

Polly schreef:

Eens. De 'wat zou het kunnen zijn-topics' moeten gewoon echt verboden worden op bokt.
Serieus. Bel een huisarts en bezoek die. Simpel zat. Ben je voor verzekerd. En dan krijg je antwoord van iemand die er wel verstand van heeft.
En als je daarna ervaringen wil delen of tips zoekt hoe ermee om te gaan, prima. Maar kom niet op een forum vragen wat je hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:31

Sport je? Hoe slaap je? kan er kou op de schouder zijn gekomen (te weinig kleding, dunne dekens, tocht)?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:40

Goof schreef:
Polly schreef:

Eens. De 'wat zou het kunnen zijn-topics' moeten gewoon echt verboden worden op bokt.
Serieus. Bel een huisarts en bezoek die. Simpel zat. Ben je voor verzekerd. En dan krijg je antwoord van iemand die er wel verstand van heeft.
En als je daarna ervaringen wil delen of tips zoekt hoe ermee om te gaan, prima. Maar kom niet op een forum vragen wat je hebt.

Eens, dit mag voor mij ook verboden worden.
En zeker als mensen daar 2w mee blijven lopen, ervan verschieten dat het pijn blijft doen en dan nog raar opkijken dat "ga naar de huisarts" het eerste advies is dat gegeven wordt.

Afhankelijk van wat je net mankeert, kunnen verkeerde adviezen écht heel schadelijk zijn, dus denk ik dat het in iedereen's best interest is om dat eigenlijk achterwege te laten.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:41

Winged schreef:
Sport je? Hoe slaap je? kan er kou op de schouder zijn gekomen (te weinig kleding, dunne dekens, tocht)?

Ik rij 5x per week paard en ben dus wel veel in de kou. Het kan zijn dat er tocht op gekomen is ja, het is altijd ijskoud in mijn kamer maar mijn dekens zijn zo dik dat ik altijd in een t shirt slaap. Is een optie!