Vaginale klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Vaginale klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:47

Ik heb even getwijfeld of het wel een geschikt topic is om hier te plaatsen. Maar ik hoop dat bokkers mij tips kunnen geven.

Een half jaar geleden werd mijn vriend gebeld door een oude scharrel dat zij chlamydia had en de kans zeer groot was dat zij het door had gegeven aan mijn vriend. Hij heeft zich getest en bleek ook besmet te zijn. Hij liep hier dus al ruim een jaar mee. De kans was voor vrijwel 100% aanwezig dat ik ook chlamydia had dus in plaats van te testen direct antibiotica genomen op dokter advies.

Ik had geen klachten van de soa, het enige was dat ik de laatste periode meer afscheiding had. Maar ik ging er vanuit dat het door de pil kwam.
Nadat ik de antibiotica had genomen kreeg ik vrijwel direct last van bijwerkingen; buikpijn, tussentijdse bloedingen en afscheiding die stonk. Daarom een prebiotica kuur genomen en ik hoopte dat het met een keer ongesteld worden wel weer over zou gaan.

Afgelopen maanden heb ik met deze klachten, tussentijdse bloeding en stinkende afscheiding, doorgelopen. Tot dat ik het echt beu was, dus een afspraak met de Ha (in opleiding) gemaakt. Hij heeft nagekeken en alles zag er netjes uit, inderdaad wel veel afscheiding. Hij zou in overleg gaan met de huisarts. 2 weken later werd ik terug gebeld met het advies om een uitstrijkje te laten maken. Ongesteld, druk, feestdagen etc, allemaal smoesjes om niet naar de ha te gaan. Ondanks dat ik er gruwelijk van baal en ons seksleven er onder leidt was de stap te groot om weer de ha te bellen.

Op advies van een vriendin Canesten Gyno genomen. De eerste dag merkte ik meteen dat mijn afscheiding minder werd, minder stonk en weer witter van kleur was. De tweede dag werd de afscheiding rood van kleur en de derde dag had ik een tussentijdse bloeding. En inmiddels een week later ben ik weer terug bij af.

Morgen staat er een afspraak met de ha gepland om een uitstrijkje te laten maken.. Hebben meer bokkers dit eerder meegemaakt of heeft er iemand tips?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:54

Dit klinkt mij wel een beetje als een bacteriële vaginose.

Verder kan ik eigenlijk ook niks bedenken, dan het uitstrijkje afwachten.
Succes in ieder geval, ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend dit moet zijn. :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:55

Er bestaat natuurlijk een reeële kans dat de kuur bij jou niet goed of niet voldoende aangeslagen is. Daarom moet je je na een kuur weer laten testen om zeker te zijn.

Jij en je vriend zitten nu waarschijnlijk elkaar steeds over en weer te besmetten.

Morgen uitstrijkje, laat je vriend ook weer testen. Allebei behandelen en daarna weer testen. En dan pas weer de condooms achterwege laten.

Janneke2

Re: Vaginale klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:27

Goed dat je morgen een afspraak hebt!
Buikpijn kan een (bij)werking van antibiotica zijn: je darmflora en de melkzuurbacterien in de vagina worden gedecimeerd. Als gevolg daarvan (iets akeligs krijgt de overhand) kun je stinkende afscheiding krijgen.
Maar geen tussentijdse bloeding. Goed dat er een uitstrijkje is gedaan en hopelijk komt de chlamydia test ook negatief (=niets aangetoond) terug!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 04:15

Omdat je antibiotica hebt genomen zijn niet alleen de foute bacteriën gedood, maar ook de goede die onder andere je vagina schoon houden. Je hebt nu waarschijnlijk een schimmeltje. Je hebt je daar al voor behandeld met canesten maar deze is waarschijnlijk wat hardnekkiger. Goed dat je naar de huisarts gaat, deze kan een kweekje afnemen en je verder helpen.
Laat je vriend trouwens zijn eikel ook insmeren met canesten, grote kans dat hij ook een schimmel heeft.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:02

Bij vieze geur denk ik eerder aan bacteriële vaginose dan aan schimmeltje/candida... zou zeker teruggaan. Lijkt me echt heel vervelend voor je.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 19:08

Inderdaad een schimmel, athans daar gaat de ha vanuit op basis van mijn klachten. Je bent er inderdaad gevoeliger voor na een antibiotica kuur. Wij hebben niks op de kweek gezet. Ik heb nu een kuur gekregen van drie dagen. Ik moet binnen 2 weken verschil merken. Als dst niet zo is kunnen we het altijd nog op een kweek zetten.
De kans op een bacterielle viscose was vele malen kleiner.