Gel nagels en lamp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 15:14

Hallo allemaal

Volgens mij ben ik een nieuwe hobby aan het ontwikkelen. Ik gebruik tegenwoordig professionele make-up en nu heb ik weer wat nieuws gezien. Gel lak voor de nagels en dat je dat met een lamp moet doen.
Ik vraag me af, blijft de nagellak dan beter zitten en is het mooier?
Hoe werkt het precies?
Ik heb namelijk een mooie aanbieding gezien wat mij erg interesseert en zou dan graag eens uit willen proberen, maar niet zonder te weten hoe het werkt :)

Groetjes,

Cindy

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:03

Ik doe zelf mijn nagels lakken met gel-lak. Ik ben voorstander :) Mijn nagels blijven 2 tot soms wel 3 weken netjes (zelfs met mijn werk in de paarden) en op mijn tenen blijft het zó lang zitten dat ik het er zelf af moet halen omdat het anders lelijk is met uitgroei haha.

Wel goed kijken naar merken want kwaliteit kan enorm verschillen. Ik haal zelf mijn kleurtjes altijd bij de schoonheidssalon maar heb ook wel kleurtjes van goedkopere merken.

Het is een beetje oefenen, maar het is voor mij dé manier om toch nagelak op te hebben die er niet na 1 dag vanaf bladert :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:13

Nagellak bladert snel af! Gellak blijft lang zitten

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 17:02

Super! Ja idd ik draag weinig nagellak omdat het toch altijd afbladert dus dacht ik dit eens te doen. Kan een zo goed als nieuw lampje krijgen met lakjes voor 10 euro, dus dat is het proberen waard :) Ben zo benieuwd

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:13

Ik heb ook m'n lamp weer van zolder gehaald. Ben nu alleen op zoek naar echt goede gellak. T liefst een beetje betaalbaar. Iemand tips? Heb trouwens een UV-lamp

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:48

Ik gebruik alles van magnetic is wel prijzig maar heel fijn goed product

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:50

Ik heb het 1x laten doen en was ook verbaasd dat het écht 2 weken super netjes bleef en mijn dunne nagels konden uberhaupt beter tegen een stootje (door alle laagjes vermoed ik :'))
Wil het ook wel vaker maar laten zetten is toch vrij prijzig (investeren in eigen apparatuur overigens ook...)

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 17:55

Ik krijg vd week ook een uv lamp binnen idd.
Zitten wat lakjes bij, en dan nog meer lakjes scoren :D

Ben zo benieuwd...

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 17:55

MariekeS_ schreef:
Ik heb het 1x laten doen en was ook verbaasd dat het écht 2 weken super netjes bleef en mijn dunne nagels konden uberhaupt beter tegen een stootje (door alle laagjes vermoed ik :'))
Wil het ook wel vaker maar laten zetten is toch vrij prijzig (investeren in eigen apparatuur overigens ook...)



Valt mee hoor kijk op mp :P

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:57

Wat is prijzig een gellaagje zet ik voor 15 euro vind dat wel mee vallen aangezien het tijdje blijft zitte

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:58

Ahhh :)* goed idee!

Prijzen die ik zag bij een aantal salons in de buurt was wel 20-25 p/keer. Vind €40-50 p/maand aan nagels een beetje te veel vh goede :')

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:00

MariekeS_ schreef:
Ahhh :)* goed idee!

Prijzen die ik zag bij een aantal salons in de buurt was wel 20-25 p/keer. Vind €40-50 p/maand aan nagels een beetje te veel vh goede :')



Ik ook, dus schaf zelf spulletjes aan..10 euro, een lamp en 3 lakjes....heb er meer voor weinig gezien. :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:04

MariekeS_ schreef:
Ahhh :)* goed idee!

Prijzen die ik zag bij een aantal salons in de buurt was wel 20-25 p/keer. Vind €40-50 p/maand aan nagels een beetje te veel vh goede :')

Welke regio kom je zelf? Kan ik beetje mee kijken aangezien ik zelf nagelstyliste ben

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:06

Ik doe het ook sinds het einde van vorig jaar en het werkt zeer verslavend. Inmiddels heb ik al de nodige kleuren in huis. :=

Ik moet alleen nog wat oefenen met het aanbrengen, als je het niet goed doet komt de nagellak er zo af. Maar nu gaat dat al beter, het blijft nu zo'n 1,5 week goed zitten. :j

Ben wel benieuwd wat jullie gebruiken om het eraf te krijgen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:07

Gel krijg je enkelt eraf door te vijlen is geen andere optie mogelijk acryl kan je weken in aceton

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:11

Ik krijg er pads bij om het te verwijderen, die schijn je ook in de drogist te kunnen kopen..

Ik ben beginner dus moet ook flink oefenen, gelukkig heb ik vriendinnen die het leuk vinden en een moeder en eeeh :P

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:11

LinsxDot schreef:
Gel krijg je enkelt eraf door te vijlen is geen andere optie mogelijk acryl kan je weken in aceton



dat is toch met gel nagels?

Ik heb het puur over lak op natuurlijke nagels

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:12

LinsxDot schreef:
Gel krijg je enkelt eraf door te vijlen is geen andere optie mogelijk acryl kan je weken in aceton


Gel kun je ook weken in aceton, duurt alleen wat langer. Ik week mijn nagels +/- 10 min in de aceton en dan haal ik het er zo vanaf.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:13

Voor iemand die ook een lamp wil, zie er staan voor 5 euro :P zonder lakjes

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Gel nagels en lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:16

Ik zet ook gellak en doe dit ook voor klanten :) Zeer tevreden over.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:16

Interessant! Ik heb vorige zomer gelnagels en gellak gehad en dat bleef zooo mooi zitten! Helaas was het onderhoud wat prijzig, daarom ben ik er toen mee gestopt. Aan normale nagellak doe ik ook allang niet meer, dat kon ik elke dag opnieuw blijven doen. :)) Ik mis die vrolijke kleurtjes wel, dit klinkt toch als een uitkomst! Is het aanbrengen net zo makkelijk als bij gewone nagellak? En hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? Laat je weten hoe het je bevalt, Cindy? :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:18

De lak waar je het over hebt heet officieel soak off gel dat is gewoon een naggellak gel die je uit moet harden in een lamp! En gel in aceton weken echt nooit van gehoord en is mij ook nooit geleerd :')

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:18

Paisano schreef:
Interessant! Ik heb vorige zomer gelnagels en gellak gehad en dat bleef zooo mooi zitten! Helaas was het onderhoud wat prijzig, daarom ben ik er toen mee gestopt. Aan normale nagellak doe ik ook allang niet meer, dat kon ik elke dag opnieuw blijven doen. :)) Ik mis die vrolijke kleurtjes wel, dit klinkt toch als een uitkomst! Is het aanbrengen net zo makkelijk als bij gewone nagellak? En hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? Laat je weten hoe het je bevalt, Cindy? :)



Het aanbrengen is wel oefenen. Lak mag namelijk niet in de nagelriemen komen. En een goede voorbereiding is een must voor een goede hechting. Bij klanten ben ik 30 a 45 minuten bezig met één behandeling.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:19

Gel lak is zoveel fijner om mee te werken dan gewone nagellak. Ik vind kunstwerkjes maken het leukste! Bij 'normaal' gebruik blijft het twee tot drie weken op je nagels zitten en bij tenen zelfs 5 weken of langer. Mijn advies is om dan wel gel lak te gebruiken met een lamp en niet die trend van lamploze gel lak. Die is er vaak dezelfde dag nog af, althans bij mij. :D

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:20

Paisano schreef:
Interessant! Ik heb vorige zomer gelnagels en gellak gehad en dat bleef zooo mooi zitten! Helaas was het onderhoud wat prijzig, daarom ben ik er toen mee gestopt. Aan normale nagellak doe ik ook allang niet meer, dat kon ik elke dag opnieuw blijven doen. :)) Ik mis die vrolijke kleurtjes wel, dit klinkt toch als een uitkomst! Is het aanbrengen net zo makkelijk als bij gewone nagellak? En hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig? Laat je weten hoe het je bevalt, Cindy? :)



Doe ik zeker :j