Road To Recovery: daar ben ik weer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DigiDiede

Road To Recovery: daar ben ik weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 22:46

Lieve Bokkers,

Een aantal van jullie kent mij vast nog wel van dit topic:
[AP] Paardrijden met Chronisch pijn, Deel 1

Dat bloggen heeft me heel veel goeds gebracht en jullie hartverwarmende reacties hebben me er op sommige dagen echt doorheen gesleept.
Ik heb vandaag het topic weer eens gelezen en ben eigenlijk geschokt over hoe slecht het op sommige dagen met mij ging.

Ik heb natuurlijk de afgelopen periode niet onder een steen geleefd (oke misschien een beetje) dus nu ga ik mij weer bezig houden met deze nieuwe blog!

Road To Recovery, want zo als mijn wereld er nu uit ziet, had ik nooit durven dromen.

Veel leesplezier :)

DigiDiede

Re: Road To Recovery: daar ben ik weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 23:02

Post 1: Lange, Lange update

Maar wat is er nou gebeurd de afgelopen periode? Een boel, zonder overdrijven.

Zowel King als ik hebben de magische leeftijdsgrens van 18 overschreden :D ja echt waar, we komen uit hetzelfde jaar en verschillen slechts een maand en 20 dagen.

King is in redelijk goede doen, hij heeft de afgelopen maanden wel veel stil gestaan door een blessure maar krijgt nu glucosamine bij en doet het daar harstikke goed op. Nu zijn we bezig met opnieuw spiertjes kweken. Maar hij is nog steeds de Macho-man, ik had ook niet anders verwacht. Hij staat nu in een kleine kudde met 1 oudere merrie en 2 veulens. Hij is absoluut de baas van het stel maar zo ontzettend lief en zorgzaam over de veulens. Als de merrie een van de veulens wil bijten, krijgt ze meteen een sneer van King (mijn paard is zo goed opgevoed :P *ahum* *kuch*)

Ik zit momenteel in het 3e jaar van de opleiding Fotografie en heb ondertussen al de eerste helft van mn examens gedaan. En al voor 2 geslaagd *\o/*
Over 2 weken verhuis ik voor een halfjaar naar Amsterdam voor stage bij Hypofocus Paardenfotografie & Kyno Focus Hondenfotografie. Letterlijk een droom die uitkomt voor mij.
Dat wou ik al nog voor dat ik de opleiding ben begonnen en nu is het eindelijk zo ver!

Ik ben ook totaal niet zenuwachtig hoor (hahaha sarcasme) loop de hele dag als een kip zonder kop door huis, lijstje met uitzet te dubbelchecken, kijken of mn studiebeurs rond is et cetera et cetera....

Maar hoe gaat het nu met mij?

Ongeveer anderhalf/twee jaar geleden heb ik besloten om in plaats van meer ziekenhuis bezoeken en andere prullaria gewoon eens een goede therapie te proberen. Via mijn moeder kwam ik terecht bij Vers Gras in Winterswijk, een instelling voor fysiotherapie, manuele therapie & dry needling. En dit bleek de beste keuze zijn die ik ooit gemaakt heb!

Er waren ups & downs, van pijnaanvallen tot volledig ingewikkeld in tape, kotsend van de pijn naar huis tot steeds minder pijnstilling, geen brace meer nodig, beter kunnen lopen en veel minder moe.

Om een lang verhaal kort te maken: "Mensen het gaat GOED met me!"
Zo heerlijk om dat te kunnen zeggen.
Ik heb mijn brace niet meer nodig, en ben inmiddels al bijna 4 MAANDEN jaaaa je leest het goed, 4 MAANDEN van de pijnstillers af! WOEHOEEEEE Y)(^) :)F *\%/* *\o/*

Ik voel me beter dan ooit en ondanks dat ik nog steeds wel slechte dagen heb kan ik nu een heleboel dingen zonder pijn doen. Afgelopen herfst heb ik zelfs al 3 uur paardgereden met mijn beste vriendin, heerlijk!

En ik heb al een heleboel lieve bokkers weer mogen ontmoeten: ik hoop dat ik niemand vergeet:
- Duality
- VisibreTeam
- Shelly21
En waarschijnlijk nog wel heel veel meer.

Er staan mooie dingen op mij te wachten dit jaar en ik neem jullie graag mee :)

Tot schrijfs <3

Liefs,
Diede

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:06

VersGras, ook mijn therapeut :j Ik ga naar Bert, hij kan me zó goed helpen met mn rug/schouder problemen! Na jaren pijn en last met werken werd ik daar eindelijk pijnvrij. Fijn dat je daar je hulp hebt gevonden!

Ken je niet, ook je topic niet maar wat fijn om te lezen dat het goed gaat :) Ik ga je andere topic eens lezen, ik volg je hier in ieder geval :j

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:10

Je bent een topper Diede! <3 Ik ben zo blij dat het zo veel beter met jou gaat! En ook heel blij je te hebben leren kennen afgelopen jaar!

Deze blogs ga ik zeker volgen! :D

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 23:11

@MerleSimone

Wat grappig :D
Ik zit bij Ivo, omdat die nu ook een praktijk in mijn eigen woonplaats heeft (Groenlo)
Scheelt voor mij een boel gedoe met reizen.

Ivo is idd ook een held met nek/schouder en rugproblemen bij mij. Ik krijg aankomende dinsdag vlak voor ik vertrek voor stage nog een APK (algemene periodieke kraakbehandeling :P )

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 23:12

@Duality

Ik ben vooral blij dat ik jou heb leren kennen. Je bent een heerlijke meid met een gezonde dosis geweldige humor <3

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:51

Ken jou of je topic verder niet maar wat gaaaaf dat je mag stagelopen bij Femke! Daar ga je vast onwijs veel kunnen leren! Super. Veel succes en geniet ervan :D

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:58

@Alwiene

Ja ik vind het zo gaaf <3 kan niet wachten

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 00:32

Post 2: rustig-aan dag!

Woensdag 18 januari 2017

Vandaag was een rustig aan uitzieken dag. Want mijn lieftallige zuster heeft mij aangestoken met een keelonsteking en gezien mijn weerstand krijg ik daar doodleuk een griep en migraine overheen :P

Voordeel: je bent in een keer klaar HOERA!
Nadeel: je ligt plat, letterlijk

Dus maar een dagje school geskipt en op de bank liggen uitzieken. 'S middags even langs de huisarts geweest. Toen gelukkig geen koorts meer en gelukkig ook geen aanwijzing naar een longonsteking (gezien mijn astma komt dat vrij vaak voor als ik maar eenmaal aan het hoesten ben)
Nieuwe medicijnen mee en klaar.

Morgen weer naar school, ik heb nog veel te doen voor stage en mn eindexamen. Ook moet mn harde schijf gefixt worden anders ben ik screwed :') :')

Maargoed gelukkig komt mijn lieve vriendinnetje @JollieJ dit weekend dus genoeg om naar uit te kijken

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 01:01

Post 3: Moeeeeee

Vrijdagmiddag was @JollieJ weer bij mij: gezellieeee!
Niet heel veel gedaan aangezien ik best gesloopt was van een zware week school.

Enkel even bij mijn paardje geweest om de klusjes te doen en even snel grondwerk te herhalen (door de bevroren bodem en zijn artrose ben ik nu heel voorzichtig met rijden).

We hadden trouwens een heel erg pretty zonsondergang die avond <3 geen camera mee, wel een telefoon hahaha.

De volgende dag zijn we al vroeg (ofja vroeg, het was kwart over 10) op weg gegaan voor een lesdagje vrijheidsdressuur

(Ja je kunt haar boeken voor les: stuur even een berichtje naar de fb pagina van Trainingsstal Verhoeven).

4 ontzettend lieve meiden die heel enthousiast met hun pony's aan de slag gingen. Leuk om te zien dat zelfs de pony's het naar hun zin hadden. Ik heb nieuw materiaal gemaakt voor haar website en fb en daarna zijn we doorgereden naar de Mac Donalds want ja, werken maakt hongerig XD

Toen toch maar besloten om alsnog naar stal te gaan om de klusjes te doen en King nog even te pakken voor wat grondwerk we hadden toch de camera mee.

En pohh wat een fijne training. Hij was blij, enthousiast en wou heel graag mee werken :)
Alles is gefilmd, linkje post ik later :)

Voor de rest vooral rustig aan gedaan want ik moest weer werken vandaag. Na mn werk nog even naar de verjaardag van mn oma geweest, die inmiddels ook alweer 90 is.

However, ik ben gesloopt hahahah. Gelukig hoef ik pas woensdag weer naar school (hulde aan toetsweken) en ben ik vrijdag ook vrij.

Hoe gaat het met jullie?

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 01:05

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:28

Post 4: Living The Dream

we zijn al weer wat dagen verder en ik ben inmiddels verhuisd naar Amsterdam. 3 dagen geleden om precies te zijn. Ik ben nu aan mijn 2e stagedag begonnen en het bevalt me hier prima :D
Ik leer heel veel en kan niet wachten tot de eerste shoot gepland staat!

Nu wel weer flink last van mn onderrug maar waarschijnlijk is dat omdat ik moet wennen aan het nieuwe bed en met name het nieuwe matras. Ik krijg binnenkort van mijn huurbaas een matras die beter in dat bed ligt, dus dat komt ook wel weer goed.

Hoe is het met jullie?