Tips: niet kunnen eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chloeve

Tips: niet kunnen eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:10

Hey allemaal.

Na lang twijfelen open ik toch een topic. want anderen mensen hebben anderen inzichten.
voordat ik begin wil ik zeggen dat ik de dokters en ziekenhuizen snap. al maakt het niet makkelijker.

Al 8 jaar heb ik een pijnsyndroom waardoor mijn hersenen verkeerde signalen afgeven en op alles heftig reageren.
hierdoor heb ik altijd pijn ben ik moe maar kan er inmiddels aardig mee leven.
1 januari waren we in Engeland en toen begon de ellende :+
Ik begon met de buikgriep. ik dacht dat dit een paar dagen zou duren maar na dik 2 weken zit ik er nog steeds mee.
op dit moment hou ik geen eten en drinken binnen ook al probeer ik het wel.
heb van alles geprobeerd wat me is aangeraden door de artsen maar niks werkt.
door de huisarts een paar keer door gestuurd naar de SEH maar mijn bloed is goed dus mag dan weer gaan.
ze zeggen dat de virus er waarschijnlijk al uit is maar dat mijn hersenen nog steeds heftig reageren.
het is dus gewoon uitzitten en wachten totdat het over gaat. maar na zo lang niet eten en drinken ga je niet beter voelen.
daarnaast is mijn hartslag in de 2 weken niet onder de 120 geweest met uitschieters naar 140 in rust.

heeft er iemand tips wat ik kan doen. kwa eten drinken. middelen om het er in te houden?
ik en de arts beginnen een beetje radeloos te worden

(de arts controleer wel mijn bloed voor het geval mijn nieren het niet meer goed doen)

Alvast super bedankt :D

Anoniem

Re: Tips: niet kunnen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:14

Als je daadwerkelijk zo lang niet eet/drink zou ik toch wel goed in de gaten houden of het niet tijd wordt om op de SEH een infuus te "eisen" :') Je lichaam krijgt niet echt voedingsstoffen in en om over vocht maar niet te spreken.
Ik zou rustig aan doen in ieder geval, liever iedere 10 minuten een slokje water binnenhouden dan eens in de zoveel uur een halve liter water wegatten. Iig opbouwen.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:18

Bizzybijtje: dankjewel. Inderdaad probeer ik kleine slokjes. er zal wel een klein beetje binnen blijven hoop ik.
infuus heb ik al gevraagd in de hoop dat ik dan wat beter zou voelen maar daarvoor moeten mijn nieren eerst minder doen zeiden ze :(

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:20

Neus sonde met druppelaar

Maar dit is wel het uiterste

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:22

Als je hartslag zo hoog is (constant) kan dat toch ook reden zijn om iemand op te nemen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:24

Krijg je geen domperidon tegen het overgeven?
Als ik buikgriep krijg of iets verkeerds eet slaat mijn lichaam ook op tilt.
Bij mij eindigt het meestal aan een infuus en kom ik er weer bovenop met domperidon.
Probeer vooral kleine slokjes isotone drank te drinken om je zout/suiker op peil te houden.

Heel naar voor je,beterschap!

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:38

lovelucydan
dit heb ik inderdaad vroeger ooit gehad, absoluut niet fijn maar het helpt zeker

friesam
Door mijn hartslag heeft mijn huisarts mij ook elke keer doorgestuurd, maar er zit geen onregelmatigheid in maar hij blijft wel hoog.
de huisartspost heeft vorig weekend ook gebeld of ze me op konden nemen, maar toen vond de internist door de bloed dat het niet nodig was

tivoli.
Domperidon inderdaad meteen gekregen de eerste dag, normaal werkt dit bij mij eigenlijk ook meteen (de smelttablet.) maar dit keer werkte het nauwlijkst.
isotone drank is inderdaad een goed idee! morgen even naar kijken :)