Bij deze ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met herstel van verlies van kracht en coördinatie in armen of benen.
In mijn geval heb ik 6 jaar gelopen met een onbehandelde bacteriële infectie, de neuroversie van de ziekte van Lyme.
Er is een periode geweest dat ik beide enkels moest tapen omdat ik anders erg raar begon te lopen, en bij een steentje lag ik behoorlijk snel onderuit.
Toen ik moest leren autorijden merkte ik dat ik ontzettend moeite had met de pedalen bedienen en mijn armen goed hoog aan het stuur houden.
Kortom: ik ben een keer gestopt, daarna na een jaar herstart en zij kwam uit op het advies handbediening, een beste klap in mijn gezicht.
Ik moest op de normale lijn nog 10 lesjes, maar mijn lichaam kan het dus niet.
Mijn met name linkerbeen kan ik met pedalen slecht controleren, ik kan mijn pedaal tot de bodem intrappen maar rustig oplaten lukt niet.
Het kost me ook ontzettend veel moeite, links houdt mijn been de gegeven opdracht niet automatisch vol, rechts wel maar dat is ook een tijd niet 100% geweest.
Overigens is dit niét een gevaarlijke 'handicap', maar het cbr proof krijgen lukt niet.
Ik kan lopen en rennen zonder problemen, alleen voelt mijn linkerbeen met vlagen erg raar aan, of het niet bij het geheel hoort.
Nu vind ik mezelf voor handbediening te jong, met name omdat ik hoop dat mijn benen ooit weer herstellen.
Nu heb ik een superfijn 45 km autootje met superlichte pedalen die je met enkel rechts moet bedienen, en de hoek in mijn been is net ietsje groter als 90 graden.
Hierdoor heb ik eigenlijk nul last van deze handicap en de hele auto is perfect.
Maarja dit is een auto die nu bij de garage staat, en soms vraag ik me af wat hierna.
Is het realistisch om te denken dat dit nog bijtrekt?
Ik heb ten tijde van mijn rijles en veel ervoor heel veel gezwommen en aquafitness gedaan, ook veel gelopen in het water voor mijn benen.
Nou, ik werd sterker maar mijn been bleef hetzelfde.
De bespiering oogt gelijk en neemt goed toe, maar het schiet niet op.
Dit lijkt mij vooral neurologisch, ik kan er volgens mij niks aan doen maar wie weet zie ik iets over het hoofd.
Ik probeer goed te sporten en mijn spieren goed in conditie te houden en dergelijke.
Nu vind ik een neuroloog nog een stap te ver, maar wie weet heeft iemand hier goede ervaringen met bepaalde behandelingen of therapieën.
Wie heeft ervaring met iets als dit, en is dit nog bijgetrokken of hersteld?
Ik heb als dit niet zo is op den duur wel een probleem, echt die hele auto zal verbouwd moeten worden, zowel pedalen, stoel als stuur.
Geen goedkoop grapje helaas, dus reacties als dan koop je toch een aangepaste auto hoeven niet gegeven te worden: zo even is dit helaas niet.
Aangepaste auto voor lessen, veel gezeik en een duur rotgeintje.

Daarom hoop ik dat ik het nog goed krijg, maar ik krijg steeds minder hoop.

Bedankt voor de moeite.