Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silly1972 schreef:Helaas gaan turnen en paardrijden niet samen, met turnen verleng je je spieren met paardrijden verkort je ze en je gebruikt andere spieren.
Tot een bepaald niveau gaat het nog wel, maar uiteindelijk gaat het niet meer samen en zal je moeten kiezen.
Althans dat was bij wel het geval
Laurievc schreef:Bokt is helaas geen ziekenhuis, ik zou je aanraden om eens naar een arts of fysio te gaan en te kijken van waar de klachten kunnen komen. Rugpijn kan verschillende oorzaken hebben. Sterkte!
Silly1972 schreef:Helaas gaan turnen en paardrijden niet samen, met turnen verleng je je spieren met paardrijden verkort je ze en je gebruikt andere spieren.
Tot een bepaald niveau gaat het nog wel, maar uiteindelijk gaat het niet meer samen en zal je moeten kiezen.
Althans dat was bij wel het geval
LillyMedley schreef:Ik heb sinds 4/5 maanden non-stop rugpijn. Met name in mijn onderrug. Ik merk ook dat ik niet meer lenig ben. (Ik kon altijd in een split en spagaat maar dat lukt nu echt niet meer.
Phen schreef:Op welk niveau turn je en hoeveel dagen/uur in de week?
Het lijkt mij verstandig om langs een sportarts te gaan om naar je rug te laten kijken. Wat zegt je trainer/trainster hier over? Bij mij op de turnvereniging was je al lang naar een sportarts gestuurd.
Over de combi paardrijden en turnen is al genoeg gezegd
LillyMedley schreef:Ik turn niveau 10/9 niet erg hoog dus. (In die 7 jaar dat ik turn bak ik er nog niks van) ik heb donderdag turnen, twee uur. Ik turn twee keer per week en rij 2 tot 4 uur in de week.
LillyMedley schreef:Citaat:Enne: als meis van 12 "hoor" je geen rugpijn te hebben, wat zullen we nu dan toch krijgen...?!
(Accoord, toen oma een paar jaar reed kreeg ze ook als puber rugpijn, maar dat is gewoon netjes opgelost!)
Ja dat leek mij ook. En zeker nu het al 3 maanden aanhoud. Misschien ook handig om te weten, ik fiets elke dag 12 km heen en 12 km terug van school. Ik lig soms voorover over mijn stuur al weet ik dat dat slecht is, maar als ik dat niet doe is fietsen met mijn rug gewoon niet vol te houden.
Binkie_Eline schreef:Ik doe ook turnen en paardrijden samen, 1 uur recreatieturnen en 1 uur paardrijden in de week. Ik turn dan niet heel fysiek, maar meer voor de lol.
Mijn vriendin turnt in de b-selectie, dat is 2 uur per week en ze doet er nog 1 uur recreatie bij. Ze is dan wel echt bezig met turnen. Zij heeft ook snel last van haar enkels en soms ook wel van haar rug...
Suzanne F. schreef:Binkie_Eline schreef:Ik doe ook turnen en paardrijden samen, 1 uur recreatieturnen en 1 uur paardrijden in de week. Ik turn dan niet heel fysiek, maar meer voor de lol.
Mijn vriendin turnt in de b-selectie, dat is 2 uur per week en ze doet er nog 1 uur recreatie bij. Ze is dan wel echt bezig met turnen. Zij heeft ook snel last van haar enkels en soms ook wel van haar rug...
Met maar 3 uur in de week? Dan is er iets niet helemaal goed hoor als ze met zo weinig uur al last krijgt van haar enkels en rug.