Pijn en knakkende pols/ellepijp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Pijn en knakkende pols/ellepijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 11:47

Goeiemorgen,

ik vroeg me af of jullie wat licht konden werpen op een probleem die ik op het moment heb.

Sinds ongeveer 1,5 maand merk ik dat als ik een ronddraaiende beweging maak met mijn pols, deze knakt.
Deed verder geen pijn, alleen wat lichte irritatie naar mijn pink en ringvinger, dus zo gelaten. (Linker arm)

Sinds de laatste week wordt hij toch steeds gevoeliger en na het verslepen van een koelkast is het echt bal. (Vrijdag)
De pijn wordt nu met de dag erger en het knakken gebeurt nu ook als ik mijn hand stil hou maar mijn elleboog om zijn as draai. Dus bovenarm stil houden en onderarm om de as draaien. Het lijkt nu alsof mijn ellepijp "los" zit. Dit laatste doet overigens geen pijn. Maar dat deed het eerst ook niet in mijn pols.

De pijn die constant aanwezig is zit min of meer bij het uiteinde van het spaakbeen waar mij pols begint, voornamelijk aan de bovenkant. Echter sinds vanochtend zit het ook aan de binnenkant van mijn pols maar juist tussen het spaakbeen en pols. Ik denk dat dit uitstraling/overbelasting is.

Mijn vingers zijn mobiel, mijn pols ook, al wordt dit wel wat minder naarmate ik meer pijn krijg. Ik ben wel bekend met hypermobiliteit al in beperkte mate.
Ik ben niet gevallen en doe niks anders.
Enige wat ik me kan bedenken is dat ik sinds kort grepen aan het leren ben op de gitaar. Dit gaat inmiddels niet meer en heb ik ook niet meer als 10 minuten per keer om de dag gedaan (vanwege kramp, wat logisch is). Maar ik kan me haast niet voorstellen dat daardoor een bot ineens zo "los" kan komen te zitten.

Ik ga binnenkort wel naar de huisarts/fysio, maar het zou fijn zijn als ik al een beetje een idee heb van wat er nou is.

Bedankt voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door Xyris op 15-01-17 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Re: Pijn en knakkende pols/ellepijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 11:56

Excuses voor hen die net hebben lopen lezen, ik heb ellepijp en spaakbeen perongeluk verwisseld 8)7

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:01

Knakken hoeft niet erg te zijn. Je hebt er geen pijn bij dus dat is niks om je zorgen over te maken. Door het juist op zoeken van het geluid ga je overbelasten en krijg je pijn. Dus doe dat niet. Tja, de rest is zo te lezen sowieso overbelasting door het verschuiven van de koelkast. Gewoon rust houden en niks forceren dan is dat ook met een paar dagen over.