De beste manier om af te vallen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25283
Geregistreerd: 26-03-05

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:35

Maaltijd boxen begin ik ook niet aan, te duur en dan ook nog wel vaak dingen die ik gewoon niet lekker vind.
Als ik niet luxe winkel dus echt gewoon verstandig kan ik ruim onder de 20 euro blijven per week en dan heb ik echt genoeg eten in huis.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:40

misschien meer met andere mensen samen koken ? Dan is het ook leuker om gezond te eten en help je elkaar.

Als je begeleiding krijgt kan die je met dieet helpen.

Verder kun je langs de huisarts en de zorgverzekering bellen, met overgewicht krijg je vaak een consult met een dietist wel vergoed afhankelijk van je verzekering.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:27

Ik heb heel veel ervaring met autisme en eten/sporten.

Voor jouw autisme is het heel erg belangrijk om suiker en slechte snacks uit te bannen, daar kan jouw lichaam extra slecht tegen.

Maak elke week een boodschappenlijstje met gezonde ingrediënten, bedenk welke gezonde maaltijden jij lekker vind! In het begin zal dit moeilijk zijn door je autisme. Maar dat betekent niet dat je het niet kan leren, enkel dat het langer gaat duren.

Hou je vervolgens strikt aan je lijstje. Zo koop je geen ongezonde troep.
Het zal sowieso waarschijnlijk het beste gaan werken als je je aan lijstjes houd. En misschien zijn er apps die daarbij helpen?


Het sporten wordt lastiger aangezien geen enkele trainer gratis aan het werk gaat met je. Ik weet niet waar je woont maar ik zou je bijvoorbeeld voor 8 euro best een uurtje willen trainen zodat je weet wat je moet doen (ik ben personal trainer).
Edit: zie dat je in Zeeland woont. Dan zit ik waarschijnlijk te ver weg voor je.

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:41

Tsja, ik denk dat het in jouw geval echt een kwestie is van het schrappen van alle zoete drankjes en gezonde alternatieven zoeken voor chips e.d.
Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan! Maar het is echt een kwestie van jezelf nieuwe gewoontes aanwennen. Is er iemand in je omgeving die je hiermee kan helpen? (ik heb alleen de begin post gelezen dus ik weet niet of het al gevraagd is)
Als je geen slecht eten in huis hebt, kun je het ook niet opeten, simpel zat.
Wat mij zo'n 4 kilo heeft doen afvallen:
- stoppen met de pil
- ontbijt vervangen door groente en fruit smoothie
- geen of veel minder vlees en dierlijke producten eten (dus kaas, melk).

Ik heb bovenstaande niet gedaan om af te vallen, maar ik begon af te vallen en ik weet eigenlijk wel zeker dat het hierdoor komt want verder heb ik weinig veranderd.

Janneke2

Berichten: 22794
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:11

Ik heb drie tips.
1) Gaat over drinken.
Wat zowel voor je rug als je portemonnee fijn is: drink thee. Ga naar een echte drogist en ga ruiken welke kruiden jij lekker vindt. Tip: koop sowieso zoethout. Dat kun je met veel andere kruiden (bijvoorbeeld pepermunt, of vrouwenmantel, of gember) combineren. Ga uitgebreid experimenteren! Hiermee 'zet je ook je energie in wat je wel wilt': een leuk leven terwijl je weinig geld hebt.

2) Rugpijn. Erg naar. Je zou kunnen informeren in het ziekenhuis of er een revalidatieprogramma is, dwz trainen onder leiding van een fysio of cesartherapeut. Voor vrijwel iedereen beter dan een operatie.
Kan dat niet, doe dan dagelijks deze paar cesaroefeningen:
*lig op je rug, twee knieën boven je buik, onderrug plat op de grond en je schouders en hals, nek, kaken ontspannen.
Oefening 1 is: breng 1 voet richting vloer, als dat lukt zet je m neer, maar de kern van de oefening is, dat je met je buikspieren je onderrug plat houdt (en nek, kaken etc blijven los, je buik doet het werk).
*Oefening twee begint met twee voeten plat op de grond, je ligt nog steeds op je rug, achter je billen, niet te ver weg.
Onderrug is in deze uitgangspositie meestal plat, soms niet: eerst ontspannen! Na een minuut rustig doorademen kun je je spieren gebruiken om plat te worden.
Dan de eigenlijke oefening: til 1 been op, zodat je knie boven je buik komt. En weer: houd je onderrug plat, je buikspieren doen het werk, schoudets etc los.
* Oefening drie: uitgangspositie 1 knie boven de buik, 1 voet op de grond - houd je onderrug plat en wisselen met je benen: eerst allebei boven de buik, dan 1 op de gond, de andere op de grond, eentje als eerste omhoog andere erbij, etc.

3) Bokken. Her en der staan goede tips in de verschillende topics.
Er zijn topics op 'voedertijd' met tips voor makkelijk, goedkoop en gezond eten, op mws over 'afvallen zonder doel is cool' en neus eens rond mbt koolhydraat arm. (Juist voor wie depressief is, zijn koolhydraten een enorme 'trekker'.)
Als liefhebber van chocolade maak ik nog wel eens een brouwsel dat "oma's medicijn" heet (zoals mijn opa voor het eten een borreltje nam ;) ).

Kwart kopje cacaopoeder, twee theelepels curcuma, halve theelepel zwarte peper, een theelepel gember - en nog wat spul waar ik trek in heb, van kersen tot kaneel of spirulina - en dan sinaasappelsap erbij en oplepelen.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:51

Iedereen bedankt voor de reactie, deze week is mijn ''opruim'' week.. Deze week ga ik alles wat slecht is dus frisdrank, snoepgoed, chips eruit werken. Ik vind het zonde om weg te gooien dus eet/drink het op maar ik haal niks nieuws meer in huis. Dat is mijn eerste stap.. Ik drink overdag alleen nog maar thee, of spa water met bubbels en dan 's avonds 1 glas frisdrank. Ik merk dat ik het koolzuur gewoon erg fijn vind, dus dan maar water met bubbels.

Daarnaast heeft mijn moeder een kookboek voor me gekocht met koolhydraat arme recepten, dus dat boek wil ik gaan volgen. Ik merk wel dat ik een fikse cola verslaving heb, want ik heb nu 3 dagen geen cola op en moet me enorm inhouden om het niet opnieuw aan te schaffen. Maar een voordeel is wel, zolang ik het niet aanschaf kan ik al €10 p.w. uitsparen en dat kan ik weer investeren in meer groentes. Ik probeer ook al meer te bewegen maar ik merk echt dat ik mezelf een flinke trap onder mijn kont moet geven hiervoor.. Het liefst ben ik niet veel buiten met de kou omdat dat dus de pijn oproept. Ik ben wel begonnen met sit ups thuis en push ups, ongeveer 15x p.d. en dit wil ik langzaam uitbouwen.

Ik ga morgen ook aan mijn begeleidster vragen of ze een gezond boodschappenlijstje met me wil gaan maken, en dan ook samen om boodschappen.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:55

Gebruik je medicijnen tegen de depressie? Ik heb tijdens mijn medicijngebruik fanatiek gesport en niet gek gedaan met eten maar ik woog toen 10 kg meer dan ik zonder medicijnen doe. Niet erg motiverend maar dan weet je waar het ook van kan zijn :) heel veel succes! Je bent echt al goed op weg

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:01

Wat n vriendin gedaan heeft.

Opnieuw leren eten.

Het was een klus. Maar alle zoetigheid moest weg.
Ontbeet één kracker met kipfilet of runderrookvlees.
Na anderhalf uur wéér een.
Tussen de middag rond één uur. Twee plakken brood.
Om drie uur weer één kracker.
In de avond 200 gram aardappel 300 gram groente en n stukje vlees.
Geen toetje.
Om acht uur wéér n volkoren kracker.

Qua drinken. Tussendoor en bij elke maaltijd 100-200 ml water.

Na enkele weken mocht ze ook fruit.
Dit begon met 100 gram appel ofzo.

Hoe precies weet ik niet.

Maar ze moest opnieuw leren eten.

Nu is ze in een half jaar 18 kg kwijt.
Eet nu ook fruit.
En voelt zich topfit.
Geen extra suikers meer. Geen koekjes. Zélf gebakken chipjes.
Super creatief.
Maar wauw... ze zegt ook. Toen koste het moeite. Nu gewoon helemaal niet!!

Janneke2

Berichten: 22794
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:09

Hartstikke dikke pluim, Zeeuwse Meis!!
+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Goed bezig!!!!

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
*\%/*
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-01-17 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:26

Goed bezig!
Ik denk dat door 'simpelweg' de suiker uit je lijstje te schrappen, jij je snel wat beter zult voelen.
Want suiker is niet alleen slecht vanwege de calorieën, maar je hele systeem raakt daardoor in de war.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:33

Sterkte meis. Ik snap je dilemma ik heb ptss en een angststoornis en nog meer overgewicht dan jij.

Kleine stapjes werken het beste en idd zijn suikers bij mij ook funest. Als ik die al laat scheelt me dat al een heel eind. Ga alsjeblieft niet aan light beginnen dat maakt dat je nogsteeds suikers wil.

Bewegen helpt ookal is het wandelen of fietsen.
Ik durf slecht naar buiten maar ga toch 3 keer per dag met mijn honden naar buiten niet altijd even lang. Maar elk beetje helpt.

Als je een keer door de mand valt niet boos worden maar gewoon opnieuw beginnen.

Anoniem

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:36

Misschien een tip, voor groentes en vooral voor gedroogde bonen (wat echt fijn is als je wilt afvallen) kan je misschien naar een Turkse supermarkt of een toko. Die zijn daar vaak een stuk goedkoper :)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:50

Even als aanvulling op de andere posts: afvallen zonder beweging kan.

Mijn moeder heeft reuma en kan eigenlijk niet bewegen zonder pijn. Toch is ze kilo's afgevallen zonder bewegen, puur door haar eetpatroon aan te passen.

Het gaat langzamer als met beweging, maar het kan. Heel veel succes TS!

senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:13

Nog een paar tips:
- ga niet winkelen als je trek hebt.
- maak vooraf een boodschappenlijstje.
- Je kunt ook wat gezonde 'snaai-dingen' in huis halen voor de momenten. (fruit, crackers ed.)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:22

fruit van de markt en fjord crackers uit de winkel hier mee kan je ontbijten middag eten en ook nog eens tussendoortje nemen :) en is weinig geld

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:35

Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar de app Workouts by Skimble is echt top. Daar kan je verschillende workout programma's volgen en ze leggen het helemaal uit hoe je het moet doen met video. Het is ook nog gratis als je niet te veel extra wil :) ik gebruik hem zelf thuis.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:44

Is zwemmen misschien een optie? Het is erg intensief en een uurtje vrij zwemmen kan je hier in de buurt voor weinig geld doen.
Ik lees dat je al een stap in de goede richting hebt gemaakt. Knap!

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:45

Moeilijke situatie zit je in TS . Ik hoop zo voor je dat je de knop om kunt zetten . Stap 1 heb je al gezet lees ik. Enorm knap!! Bedenk ook goed dat als je eens een slippertje maakt dat dat geen excuus is om de rest van de dag/avond die te blijven maken. Vol goede moed weer verder. Als je het s avonds moeilijk krijgt ( dat zou ik zelf hebben als ik gewend ben om s avonds te snacken) na het avond eten je tanden poetsen en alleen nog thee/water drinken en vroeg naar bed met een fijn boek( of bokken op je mobiel :D ) . Probeer meer te bewegen in je systeem te krijgen. Hier vouw ik de was bijvoorbeeld beneden op en in plaats van zoveel mogelijk in 1x mee naar boven te nemen kan je ook kleine stapeltjes nemen zodat je 2x vaker de trap op en af moet( als weet ik niet of dat gaat met je rug) kijk waar je het verschil kan maken. ( begin bv met per x je hond 5 min langer uitlaten, net iets sneller lopen enz. Het verschil zit m in de kleine dingen)Hoe fitter je je voelt hoe makkelijker dat gaat natuurlijk.
Als je het leuk vind kan je eens lezen in het budgetchallenche topic. Staan leuke tips in om met weinig geld boodschappen te doen( en dan is €50 per week voor 1 persoon ineens best veel)
Kom op, je kan het. Leg de lat niet te hoog. Vier een feestje als de eerste 2,5kg eraf zijn. Een millionair is ook begonnen met het sparen van zijn eerste euro :j
Veel succes!!