I don't like cricket - Oh no - I LOVE it

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

I don't like cricket - Oh no - I LOVE it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:59

Jawel, ik ben sinds een jaartje besmet met het cricket virus en volg zo ongeveer elke wedstrijd van "onze" Protea's live, maar weet dat het in Nederland niet zo bekend is.

Ik ben heel benieuwd of er nog meer cricket liefhebbers of zelfs spelers op bokt zitten!

Zelf wil ik al een tijdje cricket leren spelen maar heb ik nog geen club gevonden waar ze ook een dames team hebben. Ik ben wel uitgenodigd om mee te trainen met een mannenteam maar ben een beetje bang voor cricket ballen die me met 120 km/h om de oren vliegen.

Voor de niet-cricket liefhebbers die benieuwd zijn;

Citaat:
Cricket is een balsport waarbij punten worden gescoord door heen en weer te lopen over de cricket pitch (een run). Het is een teamsport waarin om beurt het ene team eerst gooit (bowling) en het andere team slaat (batting). Afhankelijk van de soort wedstrijd speelt men tot een afgesproken aantal overs of wickets. Als beide teams geslagen en gebowld hebben is het team met de meeste runs de winnaar.

Bestand:Cricketwedstrijd voor dames-524020.ogv
Polygoonjournaal uit 1932. Cricketwedstrijd voor dames. Zonder geluid.
Cricket is voornamelijk populair in de landen van het Britse Gemenebest. Het is na voetbal de populairste sport ter wereld, voornamelijk door de vele fans op het Indiase subcontinent

Bron; https://nl.wikipedia.org/wiki/Cricket

Valentijn5

Re: I don't like cricket - Oh no - I LOVE it

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:06

Ik vind het ook leuk. Maar voor mij alleen leuk om te zien. Het spelen kan ik helaas niet.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:08

Yay, nog een liefhebber! Ik ben ook bang dat ik er niks van zal bakken, maar het lijkt me zo leuk om te spelen! Welke landen kijk je zoal en welke vorm van cricket is je favoriet, Test, ODI of T20?

* doet rondedansje* Laatste wicket voor Sri Lanka, Zuid Afrika 3 Sri Lanka 0 in de testmatches :D We hebben met een innings gewonnen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:10

Sorry, ik ben in de war met een andere sport. Cricket is het dus niet. Squashen bedoel ik. Tennissen tegen de muur.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 14-01-17 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 17:11

_O- Geeft niet, ik lijk de enige te zijn dan :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:18

Dat zal komen omdat je in een land woont waar het gespeeld wordt, hier in Nederland weinig kan en dan ook nog op een paardenforum, dan wordt de kans nog kleiner!
(er van uitgaande dat je woonplaats klopt)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 18:02

Haha bedankt voor de uitleg, maar dat had ik zelf ook al door ;) Niet geschoten is altijd mis toch?

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:14

Check!

Maar dan wel de T20 vorm, de rest vind ik na een tijdje wat saai worden.
Volg trouw ieder jaar de IPL en de World Cup wanneer deze wordt gehouden