Starten met yoga.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Starten met yoga.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 00:08

Wie weet waar je goede yoga oefeningen kunt vinden om mee te beginnen? Als echte über beginner met nul conditie, kracht en lenigheid. Ik zie door de bomen het bos niet meer, tig visies, oefeningen en ideeën, maar waar begin je nu eigenlijk?

Na vele operaties en daardoor fysiek heel slecht in mijn vel zitten (geen conditie, kracht of iets), wil ik toch eens kijken of ik iets met yoga kan doen (vooral om weer wat controle over mijn eigen lijf terug te krijgen, maar ook leniger worden en wat kracht terug krijgen). Ik heb het nooit eerder gedaan, dus echt geen enkele ervaring mee. Ik wil het graag thuis doen, op mijn eigen tempo, etc. Omdat ik anders direct ver over mijn grens heen ga (iets met drang tot willen presteren := ). Vanwege de vele operaties is het ook belangrijk dat het rustig aan op ga bouwen (officieel gezien mag ik nog twee weken niets doen en over acht weken ook pas weer sporten en dingen tillen).

Wat is een goede site of YouTube kanaal of? Liefst echt geschikt voor een echte überbeginner en ook goed de oefeningen uitgelegd.

Verder is alles info heel erg welkom! Ervaringen ook uiteraard. :)

Flux

Re: Starten met yoga.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:19

Hi! Ik ben ook een yoga noob en vind zelf het youtube kanaal van yoga with adrienne heel fijn! Zij heeft onwijs veel filmpjes, ook voor hele beginners. Daarnaast heeft ze een fijne stem en motiveert ze de kijker erg ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 00:34

Oh, die ga ik gelijk even opzoeken! Dank je! :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:35

Bad yogi is erg leuk op YouTube
Evt app is down dog een fijne
Kan je moeilijkheidsgraad ingeven, tijdsduur Rn fijne muziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:54

Ik zou eigenlijk aanraden om als echte beginner les te nemen. Een fout sluipt er zo in en ook yoga kan zorgen voor blessures :j Het houdt meer in dan ingewikkelde houdingen!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:13

Bij bad yogi/doyouyoga.com komen ook beginners 'cursussen' voorbij, erg leuk. Ik ben net weer begonnen, nu met filmpjes van Adrienne

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:40

Ik zou inderdaad kijken of het mogelijk is om ergens een paar lesjes te nemen, zodat je in elk geval de basis wat goed hebt en het gevoel wat krijgt.
Verder gebruik ik zelf de site doyogawithme.com erg fijn. Zij hebben enorm veel verschillende stijlen yoga en ook veel dat geschikt is voor beginners. Ik zou je aanraden om te beginnen met dingen die echt gericht zijn op ontspannen, en pas daarna eventueel beginnen met wat meer stretching/building "practices". Yoga is immers gebaseerd op het constant zoeken van ontspanning, dus het is goed om de technieken daarvoor goed onder de knie te hebben voordat je verder gaat. Anders kun inderdaad snel blessures krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:47

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:11

Yoga is net als paardrijden. Nooit uitgeleerd en de mogelijkheid om heel veel verkeerd aan te leren. Eindeloos veel stromingen zodat er voor iedereen wel iets bij zit waar je wat mee hebt. Dus zoek een goeie yogaschool en neem les. Alleen dan ga je er echt wat aan hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 10:38

Les nemen is voor nu helaas echt geen optie. Ik heb in een omtrek van 50 km nog niets kunnen vinden en daarnaast kan ik er ook gewoon niet komen. Mag namelijk nu niet auto rijden of fietsen.

Bedankt voor de info verder! Ik ga eens even zoeken naar de genoemde kanalen en zo! :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:42

Je kan ook kijken naar body balance of total balance bijvoorbeeld. Dat zijn vaak combinaties van yoga, tai chi en pilates, maar het wordt onder verschillende namen aangeboden bij sportscholen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:44

Ik kom er op terug, maar ik zou jou ook yin yoga aanraden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 02:43

Ik heb me aangemeld bij een yoga school! Nu mijn paard is weggevallen sport ik niet en in combinatie met mijn depressie voel ik me nu alleen maar slechter.. ben erg benieuwd en hoop dat het me wat positiefs oplevert!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 07:30

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:28

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:49

Yoga with Adrienne is goed, Maar ik vind yoga with Tim leuker :D vind haar een beetje suf ofzo.