Vaak overgeven bij hoest (verkoudheid)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Vaak overgeven bij hoest (verkoudheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 22:50

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben de laatste twee jaar vaak verkouden (slechte airco die niet goed onderhouden word op kantoor en momenteel ruim 40 graden verschil tussen de binnen en buiten temperatuur |o) Meng dat met veel mensen en tadaa, regelmatig (klein) verkoudheidje.

Een verkoudheidje is niet zo heel erg natuurlijk, maar wat heel naar is is dat ik heel erg snel begin over te geven van het hoesten. Zelfs bij drie kuchjes voel ik het in mijn maag al opborrelen.

Het grote probleem is dat mijn maag/slijm blijkbaar snel begint te schuimen. Als ik over geef is het ook met name "schuim" met slechts een klein beetje maagzuur. De ene keer is het bijna volledig doorzichtig en de keer erna duidelijk uit mijn maag afkomstig.

Ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd. Onder andere een droge boterham en/of cracker om het vocht wat op te nemen. Een glaasje water, cola en thee. Maar niks helpt helaas.

Het is ook niet zo dat ik mezelf helemaal leeg spuug, maar echt puur dat mijn maag overvol raakt. Ik voel me ook echt vol voor ik begin te spugen en daarna gaat het meestal weer even beter tot ik weer een paar keer moet hoesten.

Het maakt eigenlijk ook niet uit wat ik daarvoor heb gegeten. Of ik veel, weinig of gewoon niet heb gegeten doet niks af aan het overvolle gevoel.

Hoest ik misschien verkeerd? Ik heb op dit moment namelijk een droge hoest, maar heb dit in het verleden ook gehad met slijm verkoudheidjes.

Heeft iemand DE tip voor mij? :D

Ps. Voordat iedereen overbezorgd raakt. Ik ben echt niet wekelijks verkouden. Maar nu toevallig 2 keer kort na elkaar. Het is afgelopen week -25 geweest met flinke wind (gevoelstemperatuur van onder de -30) en de kou heeft denk ik toch wat aanslag gepleegd. Ik ben daarnaast van de week ook hard wezen sporten bovenop de berg. Het is natuurlijk best zwaar voor je lijf om je warm te houden met die temperaturen dus dat zal me genekt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:53

Ja, hier ook gehad. Ben nu al weken bezig met de griep en inderdaad hoesten tot overgeven aan toe. Omdat het bij mij wel echt aan het hoesten lag heb ik codeïne voorgeschreven gekregen om het hoesten te onderdrukken. Helpt wel want kan nu alles binnen houden.

Bij mij is de codeine wel verlengd omdat ik ook nog een rib ervan kneusde, van het hoesten :+

Marie111

Re: Vaak overgeven bij hoest (verkoudheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:04

Zomaar een gedachte. Heb je nog keelamandelen? Wellicht zijn die wat gezwollen als je verkouden bent? Waardoor je een kokhalsreflex krijgt?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:07

Heb je last van slijm? Daarvoor helpt neusspray erg goed.
Mijn dochtertje geven we gemberwortel tegen het slijm.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 07:58

Codeïne zou ik eens naar kunnen vragen :)

Keelamandelen heb ik niet meer, dus helaas zal dat geen verklaring zijn.

Geen last van slijm op het moment :) Ik merk wel dat het door temperatuurverschil erger word. Als ik naar buiten, of juist binnen ga is het het ergste. Het voelt een beetje alsof mijn longen een schok krijgen daarvan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:51

Het is niet helemaal hetzelfde als bij jou, maar mijn dochter heeft erg veel baat gehad met het stoppen van melk drinken.
Ook zijn er veel andere goede tips gegeven. Dit is het topic.
[MWS] Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:58

Ik dacht gelijk aan kinkhoest. Vaak begint het met een verkoudheid en gaat dit over in erg hoesten met kokhalzen en overgeven toe.

Ik noem maar wat hoor :) Misschien is het iets heel anders.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:45

Rook je?
Mijn vriend heeft hier ook last van. De dokter zei dat het kwam door het roken.
Hij heeft nu altijd van die keelsnoepjes in zo'n groen papiertje met een wit kruis er op. Bij hem helpt het heel goed.