Training baby drijvend op rug, ook in NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Training baby drijvend op rug, ook in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 10:06

Iris82

Re: Training baby drijvend op rug, ook in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:12

Je moet even Googelen op overlevingszwemmen of survival zwemmen. Het wordt idd wel aangeboden. :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:17

Hmmm jammer dat je er niet meteen mee bent gaan babyzwemmen. Bij de meeste zoogdieren (dus ook de mens) zit het blijven drijven zonder paniek er instinctmatig in, meteen na geboorte. Helaas verleren de meeste mensen/dieren dit doordat ze verder niet meer in aanraking komen met groter water. Het babybadje waar mensenbabies altijd ondersteund worden telt dus niet in dit geval.

Babyzwemmen wordt wel aangeboden hier en daar, maar dan houdt het vaak op als ze 1 jaar zijn. Pas op 2 jarige leeftijd leren zwemmen wordt dan een interessant avontuur. Ik denk dat je wat cursussen betreft er dus net tussen valt qua leeftijd. Wellicht dat heel veel samen gaan zwemmen in ieder geval de eerste paniek kan voorkomen en dat je kind dan vanzelf vrij wordt in het water. Succes!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 10:43

Taucha, beetje kortzichtig om te denken dat we dat niet gedaan hebben. We zijn weldegelijk gaan babyzwemmen, maar daar zit dit onderdeel echt niet in. Thomas is heel vrij met water en is er absoluut niet bang voor, maar ik vind het wel een fijn idee dat hij zich op zijn rug kan draaien mocht hij er onverhoopt een keer invallen oid

Iris: Dank je! Ga ik daar eens op zoeken :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:21

Niet kortzichtig, je hebt gewoon niet vermeld in je OP dat je dit wel al gedaan hebt. Waarom ben je er dan niet mee verder gegaan? Uit je OP kun je namelijk ook niet achterhalen of je nog steeds regelmatig met hem gaat zwemmen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:23

De gemiddelde cursus babyzwemmen en survivalzwemmen is totaal niet vergelijkbaar. Dus zelf met aanvullende info had je geen ander advies kunnen geven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 12:28

Taucha schreef:
Niet kortzichtig, je hebt gewoon niet vermeld in je OP dat je dit wel al gedaan hebt. Waarom ben je er dan niet mee verder gegaan? Uit je OP kun je namelijk ook niet achterhalen of je nog steeds regelmatig met hem gaat zwemmen.

Omdat survivalzwemmen iets totaaaaaal anders is dan babyzwemmen. Ik vraag waar het mogelijk is in nederland, dan hoef ik toch geen reacties over gewoon babyzwemmen te hebben :roll:

En weer een aanname van jou, wij zwemmen nog steeds zeer regelmatig ;)

Berdien

Re: Training baby drijvend op rug, ook in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:49

Omdat dit topic beter past op MWS verplaats ik je topic van LZP daar naar toe.