Hoge bloeddruk tijdens menstruatie

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

enjoy86

Hoge bloeddruk tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 21:51

Wie is er bekend mee?
Van nature heb ik altijd een te lage bloeddruk gehad. (Zo dat ik regelmatig flauw viel)
Tijdens de zwangerschap van mn dochter ernstige pre eclampsie gehad. Na de geboorte was de bloeddruk weer snel onder controle. Nu heb ik het laatste jaar veel last van hoofdpijn , opvliegers , moe...
Ben toen zelf mn bloeddruk gaan meten en nu blijkt deze regelmatig te hoog (altijd al ik deze klachten heb)
Heb n 24 uur meting gehad, maar toen was hij prima. Ik ben het daarna eens beter gaan bijhouden. Ik heb alle 4 /5 weken n weekje de bloeddruk te hoog. (ik vermoed dat dit met mn cyclus/menstruatie te maken heeft. Ik weet het niet zeker aangezien ik niet meer vloei sinds ik spiraaltje heb)
Wie heeft hier ervaring mee en kan het kwaad als het deze hoge bloeddruk een weekje per maand /5 weken is?

MamaMiesje

Re: Hoge bloeddruk tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:54

Geen ervaring ermee, maar waarom maak je geen afspraak met je huisarts en/of gynaecoloog (gaat die daar over of moet je dan bij een internist zijn)?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:09

MamaMiesje schreef:
Geen ervaring ermee, maar waarom maak je geen afspraak met je huisarts en/of gynaecoloog (gaat die daar over of moet je dan bij een internist zijn)?

Ja ga ik ook doen. Vind het zelf vervelend om weer te gaan, aangezien de vorige keer de bloeddruk goed was. Maar ik moet het toch nog eens laten controleren idd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:11

Hoe hoog is ie dan? En hoevaak meet je dan per dag en met een goede meter? (=is dus met de hand aangezien goedkope elektronische apparaten niet heel secuur zijn)
Aangezien hij bij de 24-uurmeting goed was.

Heb je een spiraal met hormonen? Dan heb je toch helemaal geen eisprong en dus geen cyclus?? Omdat je ook niet vloeit?

[o]

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:18

En wanneer was die 24 uurmeting? Wel tijdens je periode of niet?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:19

MamaMiesje schreef:
En wanneer was die 24 uurmeting? Wel tijdens je periode of niet?

Dat weet ze niet, omdat ze niet meer vloeit door haar spiraaltje.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:22

Nee, oke. Maar ze heeft wel opgemerkt dat de klachten elke 4-5 weken zijn, dus dan zou je toch wel kunnen bepalen wanneer je weer zo'n meting wil?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:29

Dan naar de HA gaan op het moment dat je klachten hebt.. Of inderdaad iig een meting laten doen op een moment dat je verwacht klachten te hebben. Geef vooral bij de HA ook aan dat je de klachten (en de daarmee samenhangende hoge bloeddruk) maar eens in de 4/5 weken hebt..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:50

Neej schreef:
Dan naar de HA gaan op het moment dat je klachten hebt.. Of inderdaad iig een meting laten doen op een moment dat je verwacht klachten te hebben. Geef vooral bij de HA ook aan dat je de klachten (en de daarmee samenhangende hoge bloeddruk) maar eens in de 4/5 weken hebt..

Ja dat ga ik nu ook doen. Vorige keer ben ik met klachten gegaan , had daar ook de bloeddruk te hoog, had zelf nog niet in de gaten dat er een verband inzit wanneer ik er last van heb, kreeg een week later de 24 uur meting. Steeds goed, met mijne eigen app trouwens ook. Is idd wel een goedkoop app.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:51

verootjoo schreef:
Hoe hoog is ie dan? En hoevaak meet je dan per dag en met een goede meter? (=is dus met de hand aangezien goedkope elektronische apparaten niet heel secuur zijn)
Aangezien hij bij de 24-uurmeting goed was.

Heb je een spiraal met hormonen? Dan heb je toch helemaal geen eisprong en dus geen cyclus?? Omdat je ook niet vloeit?

Wisselend. Onderdruk dan steeds net boven 100. Vandaag bv weer hoofdpijn , ontzettend warm en toen was hij 167/ 114

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie