De titel zegt het al; ik heb erg last van misselijkheid.
Het is alleen zo wisselend dat ik er mn vinger niet op kan leggen wat het nu is.
Het ene moment ben ik een half uur lang ontzettend misselijk, en het volgende moment heb ik een uur lang nergens last van om vervolgens weer misselijk te zijn.
Ik kan gewoon alles eten, ontlasting is wisselend, ene keer goed, andere keer dunner.
Ik ben begonnen met gezonder te gaan eten, meer fruit, groentes en wisselend eten.
Wij eten op vrijdag altijd patat ivm paardrijden. Lekker makkelijk, even wat halen.
De rest van de week eten we normaal avond eten. Dit kan variëren tot een keer een pizza tot een lekkere pasta, en van een pasta tot aardappels en groenten met een stukje vlees/vis.
Van sla tot iets uit de oven en van iets uit de oven tot een simpel broodje.
Ik heb een aantal keer gehad dat ik alles moest opboeren.
Dan moest ik een boertje laten en kon ik daarna flink slikken om alles wat mee omhoog kwam weg te slikken. Soms slaap ik een week lang aan een stuk door de nacht door, en soms wordt ik 's nachts wakker van de misselijkheid of omdat er het een en ander omhoog komt.
Vorige week heb ik mij 2 dagen ziek gemeld op mijn stage. Ik dacht dat mijn lichaam toe was aan rust en dat het daar mee te maken kon hebben, ook toen, af en aan misselijk en toen maar weer aan de slag gegaan.
Ik heb er nu zeker een maand/1.5 maand last van en het wordt niet minder.
Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest en ben ik doorgestuurd om bloed te laten prikken.
Dit heb ik direct dezelfde dag nog gedaan en oef wat had ik daarna een last van mijn arm. (aders liggen erg diep, mevrouw 1 kon ze niet vinden, mevrouw 2 is zeker een kwartier bezig geweest iets te vinden. Daarna bleken ze nog dieper te liggen dan ze dacht en heeft ze de naald in '3 delen' erin moeten steken. Lees: een stukje erin, niet ver genoeg, nog wat verder, nog niet ver genoeg, nog een keer verder: raak!)
Vandaag heb ik gebeld voor de uitslag.
Ik had zelf wel even op het formulier gekeken maar daar werd ik met alle medische termen niet veel wijzer van. Uiteraard werd er bij de HA gedacht aan zwangerschap. Toevallig hadden wij getest een tijdje terug maar ik begon nu wel te twijfelen, dus in overleg met de HA besloten ook zwangerschap mee te nemen in de bloedtest.
Jullie kunnen vast raden wat de uitslag was, anders had ik dit topic niet geopend:
Alles is goed. Geen afwijkende waardes, niet zwanger. De assistente vertelde mij dat er ook was getest op 'maag bacteriën' maar dat dit ook goed was en er niks raars te zien was.
Nu vraag ik mij af; Ik heb nogsteeds last van misselijkheid. Ik heb de assistente verteld dat ik het maar even af zou wachten of het nog minder zou worden of zelf weg zou gaan, maar toch vraag ik me af of er niet iets anders kan zijn.. Heb ook aangegeven dat ik weer kom als het langer aan blijft houden. (uiteraard ben ik altijd welkom om een afspraak te maken)
Is er iemand die dit herkent? Is er iets wat je niet op die bloeduitslagen kan zien maar dat wel mijn misselijheid kan veroorzaken? De HA heeft maandag oa mijn buik gevoeld en deze was alleen wat gevoellig ter hoogte van mijn maag/middenrif.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet denken.. Of ik juist blij ben dat er niks uit de uitslagen is gekomen (dat dus eigenlijk zegt dat ik gewoon hartstikke gezond ben) of dat ik teleurgesteld ben dat ik niet weet waar ik last van heb.
Ik moet zeggen: het is erg vervelend om niet te weten hoe je je gaat voelen die dag of op een bepaald moment. Om niet te weten hoelang je deze keer weer misselijk bent. En om niet te weten of je weer van alles gaat opboeren die dag en de hele dag met een vieze smaak in je mond rondloopt of dat je nergens last van hebt. Ik wil mij uiteraard zo min mogelijk afmelden op mijn stage maar zoals ik er nu steeds bij zit meld ik me het liefst elke dag af omdat ik me op sommige momenten zo verschrikkelijk beroerd voel..
Wie heeft er goede raad voor mij??