Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:41

Ik weet nog toen ik thuis woonde, buurmeisje had erge buikpijn. Ha werd gebeld en die wilde een ambulance bestellen want die dacht dat de blinde darm op springen stond.
Uhmm die kreeg toen een baby, zij was 16.
Volgens haar was ze ook gewoon elke maand ongesteld geweest.

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:58

Miranda40 schreef:
Ik was helemaal niet met kwaaltjes bezig totdat ik me zo misselijk en moe voelde, was toen ook een griepvirus, dat ik maar eens naar de dokter ging (niet bij stilgestaan dat ik wel eens zwanger kon zijn omdat ik gewoon mijn menstruatie had). De dokter wilde toch dat ik een test ging doen. En wat bleek; ik was zwanger (alleen bij controle van de gynaecoloog al veel verder dan ik had verwacht -> 3 maanden).


Zo al 3 maanden! Dat lijkt me wel schrikken!
Ik moet nog wachten tot maandag.. het duur nog eventjes. Ben zo nieuwschierig! Haha

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:03

Jeetje, dat lijkt me wel heel erg zwaar om erachter te komen dat je bijna moet bevallen of al ver heen bent. Ik hoop dan toch 'zwanger' te zien op de test maandag. Zo niet, proberen we het lekker verder.
Heb vandaag een redelijke dag gehad op m'n werk. Wel hoofdpijn en veel last van m'n onderrug, verder ging het best wel goed.

Ik hoop dat de komende dagen net als vandaag verlopen O:)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:17

Hoe gaat het met jullie?

sinds vandaag zie ik heel erg veel blauwe aders op mijn borsten. Ook heel veel bultjes rondom mijn tepels. Er loopt ook een ader rondom de tepelhoven. Kan dit ook te maken hebben met aankomende menstruatie? Heb het nog nooit bij mij zien of gemerkt..

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:19

Ik zou gewoon testen :'), zo n hele vroege. Kan, maar zo reageerde ik ook nooit op menstruatie. Borsten zijn de eerste die weten dat je zwanger bent vaak. Maarja wil je ook geen valse hoop geven ;)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:21

Cemlys schreef:
Ik zou gewoon testen :'), zo n hele vroege. Kan, maar zo reageerde ik ook nooit op menstruatie. Borsten zijn de eerste die weten dat je zwanger bent vaak. Maarja wil je ook geen valse hoop geven ;)


Haha nee dat doe ik mezelf al te veel aan..
ik ga morgen een test kopen en vrijdag ochtend testen. Ik ga nu te veel twijfelen aan mezelf..
Ze doen ook niet zeer, tenminste heb nog niks gemerkt. Maandag zou mijn 1e menstruatiedag zijn.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:30

Als maandag je menstruatie pas is zou het best vroeg zijn voor zulke dingetjes.
Is het niet gewoon dat je er nu extra op let? Ik zag en voelde ook ineens van alles wat ik nooit eerder gezien had. Waarschijnlijk omdat ik er nooit zo op lette.

Je lichaam reageert vaak ongeveer hetzelfde op een menstruatie als op een zwangerschap, behalve dan het HCG hormoon in je lichaam.
Plus dat je ook nog pril zwanger kan zijn met minimaal HCG in je bloed en dan wordt het dus een miskraam.

Je hebt pas echt zekerheid als je op de juiste tijd een test doet ;)

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:37

lovebente schreef:
Cemlys schreef:
Ik zou gewoon testen :'), zo n hele vroege. Kan, maar zo reageerde ik ook nooit op menstruatie. Borsten zijn de eerste die weten dat je zwanger bent vaak. Maarja wil je ook geen valse hoop geven ;)


Haha nee dat doe ik mezelf al te veel aan..
ik ga morgen een test kopen en vrijdag ochtend testen. Ik ga nu te veel twijfelen aan mezelf..
Ze doen ook niet zeer, tenminste heb nog niks gemerkt. Maandag zou mijn 1e menstruatiedag zijn.


Als je dan toch vroeg wil testen, koop dat van kruidvat de 2 voor 5,-. Die zijn stukken duidelijker dan de test die zich Early noemt. Dat kruisje is al een beetje voorgedrukt en als je resultaat maar licht is, dan zou je kunnen gaan twijfelen. En die anderen zijn ook nog eens veel goedkoper. Houd er wel rekening mee dat het ook nog over kan gaan in een menstruatie als je zo vroeg test en het zou positief zijn. Succes en ik ben benieuwd vrijdag :D

Seven

Berichten: 21208
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:46

Spannend ts ik snap je onzekerheid maar probeer je zelf niet zwanger te kijken/hopen dat geeft enkel stress en verdriet als het niet is gelukt.

Ik had de mazzel in 1 x zwanger te zijn maar in mijn familie en bij vrienden was het niet zo vanzelfsprekend en stress maakte het niet beter.

Ik duim voor je, want als je net zo'n mooi kleintje krijgt als wij 4 week geleden is het alles waard :D

Edit
Ik heb de sensitest gebruikt en daarmee kun je wat vroeger testen

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:17

verootjoo schreef:
Plus dat je ook nog pril zwanger kan zijn met minimaal HCG in je bloed en dan wordt het dus een miskraam.

Hoe bedoel je dit? Bij ieder is de hoeveelheid toch anders? Heb nog nooit gehoord dat weinig hcg betekent dat je een miskraam krijgt. Anders zou je door middel van een test kunnen bepalen of je een miskraam krijgt of niet....

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:30

Ik hoop het echt voor je!
Maar probeer je niet al te gek te maken, want stel voor het is niet zo is de teleurstelling des te groter...
Iedere zwangerschap is anders dus de symptomen lopen erg uiteen..

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:34

verootjoo schreef:
Als maandag je menstruatie pas is zou het best vroeg zijn voor zulke dingetjes.

Uit eigen ervaring kan ik dit niet met je eens zijn.
Ik wilde absoluut niet zwanger worden en was daar dus vooral niet mee bezig: ik had een spiraal. Maar ik had giga borsten. Toen bleek ik (achteraf) al 3 1/2 week zwanger te zijn. Ik dacht in eerste instantie dat het mijn nieuwe menstruatiesyndroom o.i.d betrof. Sommigen hebben blijkbaar sneller en vroeger symptomen dan een ander.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:56

Wat dat betreft is het gewoon superonvoorspelbaar. Maar ik heb wel gemerkt dat ik, met mijn kinderwens, het allemaal heel makkelijk aanzie voor zwangerschapskwaaltjes, er dan zo mee bezig ben dat mijn menstruatie uitblijft om vervolgens teleurgesteld een test af te lezen waarna mijn menstruatie onmiddellijk in zet. :')

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:22

Michelle77 schreef:
verootjoo schreef:
Plus dat je ook nog pril zwanger kan zijn met minimaal HCG in je bloed en dan wordt het dus een miskraam.

Hoe bedoel je dit? Bij ieder is de hoeveelheid toch anders? Heb nog nooit gehoord dat weinig hcg betekent dat je een miskraam krijgt. Anders zou je door middel van een test kunnen bepalen of je een miskraam krijgt of niet....


Ik had dat en toen zeiden ze dat. Negatieve testen, toen een heeeeeel licht positief en toen ging het mis. En toen zeiden dat dat vaker is als je zo licht positief test.
Bij ieder is de hoeveelheid wel anders maar je moet wel een bepaalde drempelwaarde hebben zeg maar. Heb ik mij laten vertellen :)

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:52

Spannend TS! Ik had zelf ook al een dag of 5 voor NOD het gevoel dat ik zwanger was! Zere borsten en rugpijn die ik normaal alleen de dag dat ik ongesteld moet worden heb!

Hier overigens getest met kruidvat 2v5, een dag na NOD!

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:23

Heb je stiekem al een test gedaan?

Bij mijn eerste was ik ziek en spontaan gestopt met roken (ineens geen zin meer) en toen 2 dagen later kwam ik er achter dat ik zwanger was, dus een leuke verassing!!

Bij de tweede was ik overtijd maar ik had een onregelmatige cyclus toen, maar ik was een paar dagen overtijd... dus een test gedaan. Die gaf toen nog niks aan, ja volgens de test negatief.
Maar de ongesteldheid bleef weg, dus een week later weer getest, en toen was die positief. Was maar een licht streepje te zien, maar goed wel een streep!!

Dus mijn ervaring is dat een test soms negatief test terwijl die wel positief is, hoop voor jullie dat die positief is! Maar toen ik zwanger wilde worden van mijn tweede hoopte ik ook elke maand weer dat het raak zou zijn en beeldde mij toen ook van alles in.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:40

Verootjoo, ik had nog voor mijn NOD een overduidelijk positieve test en dat is ook mis gegaan. Kan natuurlijk zijn dat er ergens een kern van waarheid zit in hetgeen dat je zegt, maar mijn ervaring is toch anders.

Ik had ook al vrij vroeg door dat ik zwanger was, een week vóór de NOD, borsten deden zeer, ik had heel veel trek in alles (het liefst door elkaar) en ik was wat sneller geirriteerd, was inderdaad ook raak.

Ts, ik duim met je mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:41

Die blauwe aders had ik ook. En bij mij begonnen de zwangerschapsymptomen ongeveer 6 dagen na de bevruchting, terwijl ik niet van plan was zwanger te worden en er dus ook niet mee bezig was. Het kan dus wel zo vroeg :)

Je had deze ochtend ook al kunnen testen, al heb je dan maar 65% kans op juistheid. Morgen is het al rond de 90%, wel ochtendurine gebruiken best.

Ben erg benieuwd! :D

rockwitch

Berichten: 11739
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:59

Ik had vooral pijn aan mijn boobs. Maar wij waren er ook wel heel bewust mee bezig ivm medicijnen die ik nodig had om zwanger te worden. Bij de eerste waren het echt mijn boobs die gruwelijk pijn deden. En deze keer wist ik het eigenlijk ook wel al, maar wat nou precies dat was waarom ik het wist weet ik niet meer.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:31

Stille meelezer hier! Ben ontzettend benieuwd, laat je het morgenvroeg wel weten? :o

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:53

Nog een stille meelezer, die ook heel benieuwd is wat er morgen uit komt. Sterkte met afwachten!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 21:03

Ik heb nog niet getest, als ik het weet laat ik dat natuurlijk weten.
M'n borsten beginnen wel gevoeliger te worden.
Wachten duurt zo lang....

Mocht het toch niet zo zijn.. dan heb ik daar natuurlijk ook vrede mee! :)

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:15

Spannend ts, mag ik vragen waarom je wacht?
Je wilt het overduidelijk graag weten en zoals enkele bakkers al aangaven zijn er prima testen te krijgen die je vroeg in de zwangerschap al kunt gebruiken.
Succes morgen!

maralyn

Berichten: 10425
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:23

Behalve spanning voor haarzelf??
Hihi ons nieuwsgierig maken??

Geduld wordt misschien ook wel beloond?

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:32

Grappig dat iedereen zo een andere insteek heb in het zwanger worden en zijn! Bij mij vanaf dag een pijnlijke borsten maar mezelf voorgehouden dat ik pas 3 weken gestopt was met de pil dus het kan helemaal niet. Ook geen zorgen gemaakt om een uitblijvende menstruatie na 10 jaar aan de pil. Na acht weken toch maar is een test gedaan omdat ik echt begon te twijfelen.. en positief!

Als ik jouw verhaal zo lees wil ik je geen valse hoop geven maar als jij eerlijk naar je lichaam luisterd en deze dingen ervaart kan dat best een goede test worden! Succes! :j