Zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinnik123

Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 22:53

Heey allemaal,
ik heb 12 dagen geleden onveilige seks gehad, hij is niet klaargekomen in mij en heb binnen 24 uur morning afterpil genomen.

4 dagen later een zwangerschaps test gedaan, die kwam negatief uit. Vandaag weer. Ik dacht ook negatief heb hem vanmorgen afgenomen en als ik nu kijk (tien uur Savonds dus bij a 12 uur geleden) zie ik wel een dun streepje die ik volgens mij vanmiddag niet zag, ben ik zwanger?

Ik heb morning after genomen en hij is NIET klaargekomen ...

Ik ben wel al 10 dagen over tijd

Joltsje

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:23

Hey ts. Wat een spanning.

Ik denk dat je het beste een nieuwe test kunt doen.

Een test kan 'indrogen' en dan zie je een streepje, maar ben je niet zwanger. Dit komt indd veel later.

Dus test doen. Wachten op de uitsalg en dan weg doen. Of een clearblue met tekst.

En je ongesteldheid kan ook uitblijven door de stress. Of gewoon zomaar een keer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:26

Ik verplaats je topic van de hk naar mws waar het beter past.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:31

Door de MAP is je cyclus op de hobbel dus ik zou er van uit gaan dat je niet zwanger bent maar je menstruatie door de MAP wat langer uitblijft.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:31

Heb je een regelmatige cyclus? Want seks twee dagen voor je menstruatie leidt wel echt heel zelden tot zwangerschap. Testen mag je niet meer aflezen na een bepaalde tijd. Als je twijfelt, gewoon opnieuw testen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:36

Volgens mij moet de test binnen 5 minuten afgelezen zijn, en na 10 minuten is hij al niet meer betrouwbaar. Als je de bijsluiter van de test leest staat dat er heel mooi in uitgelegd :) Dus ik zou me geen zorgen maken, en idd, als je het niet vertrouwt, gooi er nog een test tegen aan, dan weet je misschien meer ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:36

Voorvocht zit ook sperma in.
Maar gezien je de MA pil hebt gehad zal het waarschijnlijk wel mee vallen. De test moet je weg gooien na 10 minuten ofzo want dan word hij inderdaad langzaam vals positief.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:38

Wel een goede leer voor de volgende keer. Niet meer zo doen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:39

Oja en doe zeker ook een soa test.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:40

Gebaseerd op mijn labo-ervaring worden kleurreacties altijd vals positief na x-aantal tijd. Na 12u kan je echt niet meer afgaan op wat je ziet, zelfs stalen die 100% zeker negatief zijn kunnen er hetzelfde utizien als positieve.
Ik ga er ook vanuit dat je cyclus wat ontregeld is door de MA-pil.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:41

Door die pil kan menstruatie uitblijven. Rustig blijven in elk geval ;) doe over een week nog een test als je niet ongesteld bent en herhaal dit om de week. Bij mij bleef de ongesteldheid een maand uit door de MAP

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:47

Wat een stress zal je hebben! Wellicht dat je daardoor overtijd bent, in combinatie met de hormonen van de MAP? Is je cyclus normaal altijd wel regelmatig?

In de morning after pil zitten natuurlijk veel hormonen. Je bent 10 dagen overtijd dus je hebt eigenlijk 2 dagen voor je ongesteld zou moeten worden onveilige seks gehad. De kans dat je dan zwanger raakt is niet heel groot, maar een kleine kans is er natuurlijk wel. Omdat je snel een morning after pil hebt geslikt denk ik dat de kans erg klein is dat je zwanger bent. Heb je niet over hoeven geven of diarree gehad na de morning after pil? Want dat kan de werking beïnvloeden.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je cyclus in de war is door de hormonen van de MAP. Misschien kun je de assistente van je huisarts even bellen voor advies?

Gebruik je normaal wel zelf anticonceptie? Want als je bijv. aan de pil bent en 1 pil vergeten bent in de laatste week, maakt het de kans op een zwangerschap vrij klein. Helemaal als je daarna een morning afterpil hebt geslikt.

Een zwangerschapstest droogt in. Ik denk dat je daarom een licht streepje ziet. Na zoveel uur is hij niet meer betrouwbaar. Je zou het nog een keer kunnen testen met ochtendurine. Bij twijfel gewoon even je huisarts bellen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:52

Eek wat een spanning!

Testen mag je inderdaad alleen aflezen precies na de tijd dat je moet wachten op het resultaat, enkele minuten hierna zijn ze zelfs als onbetrouwbaar. Bij echte twijfel kun je altijd nog je huisarts laten testen, maar mij is toen verteld dat dit wel niet gratis is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:22

De kans is extreem klein hoor. Zeker na een MAP.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:24

De test na zo'n lange tijd aflezen is totaal niet betrouwbaar.

Door de map kan je cyclus flink in de war zijn geschud, is niet niks die pil!

Zou nog een testje doen voor je gemoedsrust :)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:42

Hinnik123 schreef:
Ik heb morning after genomen en hij is NIET klaargekomen ...

Je moet wel weten dat je vriend niet hoeft klaar te komen, om jou zwanger te maken.

Misschien even wat informatie opzoeken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:47

Ik vind wel dat deze vraag de laatste tijd vaak voorkomt :=
Is menselijke voortplanting geschrapt uit de biologielessen?

Anyway: in voorvocht kunnenook zaadcellen zitten, twee dagen voor je menstruatie is de kans erg klein, een MAP ontregelt je hele hormoonsysteem dus daardoor kun je later ongesteld worden, een zwangerschapstest moet je max 5min na het gebruiken aflezen.
Maar dat leer je natuurlijk allemaal in de biologielessen van klas 1 :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:52

verootjoo schreef:
Ik vind wel dat deze vraag de laatste tijd vaak voorkomt :=
Is menselijke voortplanting geschrapt uit de biologielessen?

Anyway: in voorvocht kunnenook zaadcellen zitten, twee dagen voor je menstruatie is de kans erg klein, een MAP ontregelt je hele hormoonsysteem dus daardoor kun je later ongesteld worden, een zwangerschapstest moet je max 5min na het gebruiken aflezen.
Maar dat leer je natuurlijk allemaal in de biologielessen van klas 1 :)

Ik moet zeggen dat ik mij hier ook enorm over verbaas... Ik kreeg in groep 8, 1e en 2e klas seksuele voorlichting. Iedereen deed daar altijd enorm lacherig over, maar ik ben blij dat ik het toen heb gehad. Daardoor wist ik dat de enige echt veilige manier is, met voorbehoedsmiddelen (en dan het liefste de pil en condoom). Maar blijkbaar is dit tegenwoordig inderdaad niet meer standaard?

Aan TS; Door de MAP word je hele hormoonhuishouding in de war geschopt. Ook doordat je stress hebt door het idee dat je misschien zwanger kan zijn, is de kans groot dat je ongesteldheid wat langer op zich laat wachten dan normaal gesproken...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:59

Alleen van stress kan je menstruatie al uitblijven, en je cyclus op de hobbel door MAP. Zou daar dus niet gek van staan te kijken.

Nu blijven ademen en ontspannen, volgende week doe je desnoods nog een test voor de zekerheid :j

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:27

Ben het helemaal eens met iirrssjjee.

Tegenwoordig heeft bijna iedereen van 15 a 16 al sex.

Een Morning after pil, is naar mijn weten, niet iets wat heel goed is voor je lichaam.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:13

Nee maar goed een baby is dat ook niet :+ middelbare scholen geven hier gewoon voorlichting.. zou het niet zo snel allemaal op onkunde willen gooien..

En die 100 voorvocht zwemmers maken echt minder kans dan 10000 zwemmers. Dus ook die opmerking voelt logisch. De kans is kleiner maar wel (goed) aanwezig :) daarvoor is de MAP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:21

Toen ik de MAP had genomen was mijn menstruatie 2 maanden totaal in de war. Hij heeft wel gewerkt. Misschien over een paar dagen nog een test doen?

Hinnik123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:24

Ik ben ongestelde geworden ! Niet zwanger dus!!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:29

nou wil ik niet stom doen hoor.. maar ongesteld worden betekent ook niet altijd alles..

ik ken meerdere mensen die ondanks zwangerschap toch ongesteld werden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:50

Annalies03 schreef:
nou wil ik niet stom doen hoor.. maar ongesteld worden betekent ook niet altijd alles..

ik ken meerdere mensen die ondanks zwangerschap toch ongesteld werden

Die hadden waarschijnlijk niet 3 negatieve testen en geen MAP genomen....

Fijn TS, nu kan je zwangerschap echt uitsluiten :) en volgende keer wat voorzichtiger zijn, scheelt je een hoop stress :)