[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:14

Waarmee/hoe maken jullie je make-upkwasten schoon? Hebben jullie tips over hoe dit goed te doen?

Als ik make-up opdoe , is dit altijd alleen oogschaduw en oogschaduwprimer. Ik maak mijn kwasten altijd schoon met een brushcleaner, maar nu hoor ik verhalen over dat je ze met baby shampoo of 50% babyschampoo en 50% olijfolie moet schoonmaken? Ik had het idee dat mijn kwasten altijd wel schoon werden door de brushcleaner, maar dat klopt dus niet?

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:38

Af en toe even met wat dreft of handzeep en lauw water voor het afspoelen op je hand schoonwrijven.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:52

Ik gebruik gewoon een zeepblok, en na gebruik van klanten haal ik m'n kwasten daar over heen onder de kraan en wordt alles weer de originele kleur.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:04

Ik gebruik babyshampoo zonder parfum voor mijn kwasten. Door wat huid problemen door medicatie ben ik best gevoelig voor parfum op het moment wat rosacea uit lokt. Dus voor de zekerhei even alles parfumloos :')
Bepaalde foundations kan ik ook niet meer gebruiken. Bv die van Fenty.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:13

Ik gebruik Zwitsal met zo’n schoonmaak mat waarin verschillende structuren zitten waar je het echt makkelijk goed schoon krijgt.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:59


Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:25


F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:29


Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:50

Ik doe het soms. Ik denk dat er tegenwoordig betere long lasting (ook drugstore) lippenstiften zijn die beter blijven zitten, dan wanneer je deze methode toepast.

Maar als je nou een kleurtje hebt wat je super mooi vind en die is niet long lasting, dan helpt die wel om de kleur wat langer aan te laten houden. De lippenstift word er wel mat van en persoonlijk vind ik bijwerken echt een drama als er poeder overheen zit.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:11

Ik ben erg fan van de matte lipsticks (met primer) van Mac, die blijven behoorlijk lang zitten, maar kunnen wel flink afgeven op glas, je kin of je date* :D. Dus klinkt het wel aantrekkelijk... Of toch op zoek naar een stevigere kissproof longlasting iets.

* meestal draag ik bewust al geen lipstick op date, maar toch zou het wel leuk zijn dat wel te kunnen doen.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:54

F_Orumster schreef:
Ik ben erg fan van de matte lipsticks (met primer) van Mac, die blijven behoorlijk lang zitten, maar kunnen wel flink afgeven op glas, je kin of je date* :D. Dus klinkt het wel aantrekkelijk... Of toch op zoek naar een stevigere kissproof longlasting iets.

* meestal draag ik bewust al geen lipstick op date, maar toch zou het wel leuk zijn dat wel te kunnen doen.


Deze van; L'Oréal Paris Infaillible 24H Lippenstift , blijft super goed zitten. Had deze vroeger altijd op met stappen enz. geeft niet af en werd er sochtends gewoon mee wakker. :')

Haalde het met make-up remover er van af.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:08

Als je een matte Mac goed afblot, dan zou die sowieso al bijna smudge proof moeten zijn.

Ik ben de laatste tijd helemaal van vab de lipvinyl. Maar die glimmen juist. Zijn wel echt super long lasting.

Toch is er nog geen enkele lippenstift die een heftige zoenpartij overleeft. Dan moet je misschien eerder aan een lipstain denken?!?!?!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:53

ierr schreef:
F_Orumster schreef:
Ik ben erg fan van de matte lipsticks (met primer) van Mac, die blijven behoorlijk lang zitten, maar kunnen wel flink afgeven op glas, je kin of je date* :D. Dus klinkt het wel aantrekkelijk... Of toch op zoek naar een stevigere kissproof longlasting iets.

* meestal draag ik bewust al geen lipstick op date, maar toch zou het wel leuk zijn dat wel te kunnen doen.


Deze van; L'Oréal Paris Infaillible 24H Lippenstift , blijft super goed zitten. Had deze vroeger altijd op met stappen enz. geeft niet af en werd er sochtends gewoon mee wakker. :')

Haalde het met make-up remover er van af.


Heb jij nog tips qua kleuren? Op de een of andere manier heb ik iedere keer het idee dat ze me allemaal niet zouden staan. :s

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:54

Ik vind het jammer dat het topic zo doodgebloed is. :) Ik moet alleen zelf bekennen dat ik nog nauwelijks make-up draag sinds de corona-periode.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:14

Peelie schreef:
Als je een matte Mac goed afblot, dan zou die sowieso al bijna smudge proof moeten zijn.

Ik ben de laatste tijd helemaal van vab de lipvinyl. Maar die glimmen juist. Zijn wel echt super long lasting.

Toch is er nog geen enkele lippenstift die een heftige zoenpartij overleeft. Dan moet je misschien eerder aan een lipstain denken?!?!?!

Bedoel je met afblotten met een tissue deppen, of dat met die poeder?

En dank voor de l'oreal tip, ik zal eens kijken!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:18

Peelie schreef:
Ik ben de laatste tijd helemaal van vab de lipvinyl. Maar die glimmen juist. Zijn wel echt super long lasting.
!


Van welke merken? En zijn ze plakkerig? Ik kan echt niet tegen plakkerig. :')

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:29

Iris82 schreef:
Ik vind het jammer dat het topic zo doodgebloed is. :) Ik moet alleen zelf bekennen dat ik nog nauwelijks make-up draag sinds de corona-periode.



Even reactie op je bericht van hier boven.. Ik had altijd knal rood, vond ik altijd wel leuk, en een beetje roze achtig, maar dan niet dat extreme knalroze, beetje nude kleur. Deze zijn vaak 1+1 gratis bij de kruidvat. Gewoon proberen! :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:48

Ik weet het niet zo goed, iedere keer als ik iets roze probeer dan komt dat heel raar over op mijn gezicht. Alsof het vloekt ofzo? Misschien moet ik maar een paar rode versies proberen. Even wachten op een aanbieding. :+

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:44

Lip vinyl is nu bij Etos 1+1 en ik zal ook eens kijken. Inderdaad kan een kleur hij iedereen heel anders uitpakken.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:19

F_Orumster schreef:
Peelie schreef:
Als je een matte Mac goed afblot, dan zou die sowieso al bijna smudge proof moeten zijn.

Ik ben de laatste tijd helemaal van vab de lipvinyl. Maar die glimmen juist. Zijn wel echt super long lasting.

Toch is er nog geen enkele lippenstift die een heftige zoenpartij overleeft. Dan moet je misschien eerder aan een lipstain denken?!?!?!

Bedoel je met afblotten met een tissue deppen, of dat met die poeder?

En dank voor de l'oreal tip, ik zal eens kijken!

Ik bedoel idd je lippen samen persen op een tissue om de overtollige hoeveelheid lippenstift weg te halen.


F_Orumster schreef:
Lip vinyl is nu bij Etos 1+1 en ik zal ook eens kijken. Inderdaad kan een kleur hij iedereen heel anders uitpakken.

Bij de kruidvat zijn ze ook vaak in de aanbieding.

Ze zijn wel een klein beetje plakkerig, maar dat went wel. Hehehe.

En welke kleur rood je goed staat is ook heel afhankelijk van jou eigen ondertoon qua huid. Of je een koele, warme of neutrale huidskleur hebt.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:54

ierr schreef:
F_Orumster schreef:
Ik ben erg fan van de matte lipsticks (met primer) van Mac, die blijven behoorlijk lang zitten, maar kunnen wel flink afgeven op glas, je kin of je date* :D. Dus klinkt het wel aantrekkelijk... Of toch op zoek naar een stevigere kissproof longlasting iets.

* meestal draag ik bewust al geen lipstick op date, maar toch zou het wel leuk zijn dat wel te kunnen doen.


Deze van; L'Oréal Paris Infaillible 24H Lippenstift , blijft super goed zitten. Had deze vroeger altijd op met stappen enz. geeft niet af en werd er sochtends gewoon mee wakker. :')

Haalde het met make-up remover er van af.


Deze idd! Blijft echt mega goed zitten en heb dezelfde ervaring na het stappen om er sochtends mee wakker te worden :')

Ik heb de kleur toujours toffee en bij mijn huid is dat echt een ''my lips but better'' kleurtje.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:48

Ik heb een nieuw favo brow product gevonden!

Ik heb toen ik 15/16 was mijn wenkbrauwen helemaal kaal geplukt en ben dus gezegend met eeuwige spermbrows.

Toen de pomade hip and happening werd, ben ik aangesloten en er niet meer vanaf gestapt. Maar gaandeweg wil ik ook wel eens een wat natuurlijkere look. Niet zo zwaar aangezet. Dat vind ik toch lastig met een pomade.

Maar nu heb emik "build a brow" van maybeline gehaald. Ik vind deze fijner dan de ABH browpen! Je kan er super mooie kleine haarachtig mee tekenen, waardoor mijn wenkbrauwen er echt zo mooi uit komen! Ik ben om <3

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:34

@Aight Ik heb lip blush overwogen, maar durf het toch niet aan.
Bedoel je trouwens die met twee kanten? Een balsem kant en een kleur kant? Want ik zie ook een ander type onder die naam.

Inmiddels heb ik een rode lip vinyl
gekocht (kleur wicked). Iets minder chique als Mac maar toch heel tevreden! Ik denk dat ik nog een MLBB haal.

Misschien probeer ik ook nog de L'Oréal.

Ik ga eens kijken naar de wenkbrauwtip van hierboven

Heeft iemand ervaring met elektrische wimperkrullers?