Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Jennyj01 schreef:Misschien even een foto plaatsen?
Yv_ schreef:Vaak is dat uitdroging. Dan splijten de laagjes nagel als het ware van elkaar af. Wat bij mij echt héél goed helpt is de Nail Balsam van Trind. Lekker dik laagje erop, bijna helemaal in laten trekken en het laatste nog even in masseren. Ruikt ook nog eens fantastisch .
LadyMadonna schreef:Oe....
Das een geval voor Seal&Protect of IBX (kan je niet zelf, moet je voor naar een nagelstyliste)
Vind het beeld, vanaf de foto (!!), ook wel bij een psoriasis nagel passen
No_No schreef:wat smeer je allemaal op je nagels?
Misschien eens alleen een verzorgende crème gebruiken?
Als er geen gezonde nagel meer terug komt zou ik zeker even bij de huisarts langs gaan
Cayenne schreef:Ik heb iets soortgelijks wat ook zo begon , maar bij mij verkleurde de nagel en werd mijn teen uiteindelijk ook wat dikker en pijnlijker omdat er onder de nagel meer druk kwam te staan.
Volgens de dokter ging het toch om een soort schimmelinfectie (ondanks dat ik heel erg hygienisch bezig was) en nu moet ik een jaar lang terbinafine slikken en twee keer per dag speciale lak aanbrengen
Nivada schreef:Heb je toevallig diabetes?
LadyMadonna schreef:Als het echt splijten door droogte is (wat Yv aangeeft) is het belangrijk alle losse delen weg te (laten) vijlen, anders blijft het steeds verder kruipen. Doe dit met een zachte (240 (spons) buffer) vijl.
Shenavallie schreef:Afwijking aan de nagelplaat kan voorkomen doordat er (ooit) een keer een trauma aan de nagel heeft plaatsgevonden, maar kan ook komen door medicatie, teveel (en vooral verkeerd) vijlen, bijten, bacteriën of schimmels, verkeerde voeding, ziekte, erfelijkheid, zwangerschap, et cetera. Een professionele nagelstylist(e) herkent dit en zal je al dan niet doorverwijzen naar een huisarts (bij o.a. schimmels of bacteriën).
Jellybeans schreef:Aah okay het zou best wel eens door een van de door jou genoemde dingen kunnen komen. Dat is namelijk een hele lijst.
Maar stel ik ga naar de nagelstyliste en die herkent niet iets waarmee ik doorverwezen moet worden naar de huisarts. Wat gaat er dan gebeuren?
JLLN_ schreef:Jellybeans schreef:Aah okay het zou best wel eens door een van de door jou genoemde dingen kunnen komen. Dat is namelijk een hele lijst.
Maar stel ik ga naar de nagelstyliste en die herkent niet iets waarmee ik doorverwezen moet worden naar de huisarts. Wat gaat er dan gebeuren?
Dan kun je nog steeds op eigen initiatief naar de huisarts toch? Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Wat je anders ook kunt doen is naar de huisarts bellen, telefonisch uitleggen hoe of wat en vaak weten zij dan wel wat je eventueel kunt proberen of dat ze het eerst even willen zien en dan alsnog iets voor kunnen schrijven oid.
JLLN_ schreef:Jellybeans schreef:Aah okay het zou best wel eens door een van de door jou genoemde dingen kunnen komen. Dat is namelijk een hele lijst.
Dan kun je nog steeds op eigen initiatief naar de huisarts toch? Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Wat je anders ook kunt doen is naar de huisarts bellen, telefonisch uitleggen hoe of wat en vaak weten zij dan wel wat je eventueel kunt proberen of dat ze het eerst even willen zien en dan alsnog iets voor kunnen schrijven oid.
Shenavallie schreef:Deze 'doorverwijzing' is niet hetzelfde bedoeld als wat een arts doet, maar in de zin van 'aanraden om naar een arts te gaan'.
Shenavallie schreef:JLLN_ schreef:
Deze 'doorverwijzing' is niet hetzelfde bedoeld als wat een arts doet, maar in de zin van 'aanraden om naar een arts te gaan'.
LadyMadonna schreef:Kies daarom voor een goed opgeleide nagelstyliste ipv Truus op de hoek.
Ik wil komend jaar ook nog een extra cursus anatomie, afwijkingen en ziekten volgen... Het is gewoon zó belangrijk dat je weet wat je doet....
JLLN_ schreef:Shenavallie schreef:Deze 'doorverwijzing' is niet hetzelfde bedoeld als wat een arts doet, maar in de zin van 'aanraden om naar een arts te gaan'.
Dat snap ik Dan nog heeft ze er geen nagelstyliste voor nodig die wel/niet tegen haar zegt dat ze naar de huisarts moet om daadwerkelijk te gaan. De TS zegt "wat als de nagelstyliste het niet weet, en dus niet zegt dat ik naar de huisarts moet"
Bedoelde dus dat ze dan nog steeds zelf de stap kan zetten om wél de HA te bellen
Eight schreef:Ik zou juist gewoon even naar de huisarts gaan in plaats van een stylist. Je kan een stuk nagel afknippen deze zetten we dan op kweek. Na twee weken weet je of je te maken hebt met een dermatofyt (schimmelinfectie) of dat het gewoon droogte is. Als het een schimmel is en je doet er niets aan wordt het steeds erger is een kleine moeite en dan weet je het gewoon zeker. Een nagelstyliste kan niet zien of jij te maken hebt met een infectie en wat voor soort. Dat kunnen wij op het lab niet eens zonder de apparaten er zijn schimmels die keratine als voedingsbron gebruiken, en dat is een hoofdbestanddeel van jouw nagels.
No_No schreef:Ik zou liever ook naar een arts gaan.
Mijn nagel werd door een styliste beoordeeld op een kalk nagel. Mijn huisarts wist het niet, de dermatoloog in mijn eigen ziekenhuis ook niet dus toen naar Nijmegen en daar wisten ze het wel. Was geen kalknagel
Alwiene schreef:Rook je? De nagel lijkt voor mij vrij geel wat bij mijn pedicure altijd argwaan voor schimmels oproept.
Gebruikers op dit forum: Anna79, Eefsel2109, Ilayla, lies_sparkle, Zick_Zack en 28 bezoekers