Body Stress Release - ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Body Stress Release - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 16:08

Hoi :wave:

Ik ben op zoek naar bokkers die hun ervaringen willen delen over Body Stress Release.

Mijn verhaal in het kort:

Al weer vijf jaar geleden viel ik van een paard, met als resultaat: darmbeen (bekken) gebroken, milt ingescheurd, klaplong en 'iets' kapot in m'n schouder. De milt deed me het meeste pijn. De schouderblessure kwam pas later om de hoek kijken. Ik kon niets meer boven het hoofd tillen, mijn linkerarm niet normaal draaien (bijv. een jas aantrekken waarbij je je armen achterwaarts beweegt), niet op m'n linker zij slapen en had chronisch pijn. Ik heb drie jaar lang intensief fysiotherapie gehad van een schouder-expert, een MRI scan gehad (resultaat; littekenweefsel op het ac-gewricht waardoor pees irriteert), dry needling geprobeerd.. Maar niks helpt (op lange termijn).

Momenteel kan ik mijn schouder weer redelijk goed bewegen. Echter is mijn trapezius (monnikskapspier) een steen, mijn rug volledig vast en heb ik pijn-uitstraling naar m'n nek en hoofd. Zodoende ging ik op zoek naar iets tegen deze spierspanningen..

Vandaag heb ik me aangemeld voor BSR: Body Stress Release. Hier in Apeldoorn. 17 jaruari, 20 januari en 27 januari zijn de drie afspraken voor intake. Daarna gaan we echt starten. Ik ben erg benieuwd!
En ben nieuwsgierig naar (hopelijk goede) ervaringen van jullie :o

Rena100

Re: Body Stress Release - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:11

Bij mij heeft het heel goed geholpen, ik ging voornamelijk vanwege mijn migraine, maar ik ben ooit jaren geleden van een paard gevallen en had een scheurtje in een ruggenwervel (tussen schouderbladen) die mij jaren daarna nog pijn heeft gedaan. Na mijn behandelingen bij BSR ben ik daar helemaal vanaf. Migraine kon zij mij helaas destijds niet verder mee helpen, maar dat is inmiddels ook al wel 5 of 6 jaar geleden dat ik daar ben geweest.

Het is wel pijnlijk, na de behandeling heb je wel pijn, vooral een dag later, maar wanneer die pijn weg is, komt ie ook vrijwel nooit meer terug. Althans zo heb ik het ervaren.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 22:26

Thanks Rena100 :) Fijn dat je helemaal van de pijn af bent. Ik hoop dat ik dat doel ook mag behalen.

Heeft migraine ook met spierspanning te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:07

Kun je mij wat meer vertellen?
Hoe werkt t, hoe kom je er zo bij terecht?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:25

Ik ben in Amsterdam geweest voor 3 behandelingen. Voor alle ins en outs kun je het beste een PB sturen. Mij ervaring is dat het werkt en voor mij ook erg goed. Problemen waar ik mee kampte, waar het ziekenhuis jaren geen antwoord op had, konden zij duidelijk uitleggen en oplossen.

Heb er ooit een boek over gelezen en ben daarom erheen gegaan en dikke aanrader dus van mijn kant. Je mag al je kleding aanhouden en ze werken met zachte druk. Heel anders dan een chiropractor of andere uitvoerders

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:28

Ik zal mijn ma even vragen, zij heeft er erg goede ervaringen mee n.a.v. haar hernia :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:25

Ik heb er super goede ervaringen mee, al van alles gedaan daarvoor..ostheopaat, verschillende vormen va fysiotherapie. Het enige wat voor mij echt goed werkt is Body stress release en ik ga trouw iedere 3/4 weken en hou mezelf op die manier redelijk klachtenvrij. {ben weleens langere tijd gestopt maar toen kwamen de klachten toch weer terug}

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:06

Anoniem schreef:
Kun je mij wat meer vertellen?
Hoe werkt t, hoe kom je er zo bij terecht?
Ik antwoord je uitgebreider als ik meer weet na m'n eerste behandelingen ;)

Hoe ik erbij kom: een vriend van me, waarmee ik over mijn klachten sprak, raadde mij BSR aan. Hij wordt zelf ook behandeld voor zijn gespannen rugspieren, ontstaan na een operatie 4 jaar geleden.

Fijn om te lezen dat er bokkers zijn met goede ervaringen! :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:10

Ik volg dit even en ben heel benieuwd naar jou ervaring!

Wordt het overigens vergoed via je (aanvullende) verzekering?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:14

Ik leef sinds een jaar pijnvrij dankzij bsr. Eerst de 3 afspraken gehad, daarna elke 2 weken en dat afgebouwd naar nu 1 keer per 6 weken. Het kan soms wat pijn doen als je mega spierspanning hebt. Ik bijt altijd op m'n tanden bij m'n kuiten, maar de laatste 2 keer ging dat een stuk beter al. Ik ga nu sinds een jaar.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:17

Lay_D schreef:
Wordt het overigens vergoed via je (aanvullende) verzekering?
Je moet de module 'Alternatieve geneeswijzen' aan zetten. Dat kan nog tot 1 februari (bij mijn zorgverzekering althans :o ).
Per behandeling wordt er dan 35 euro vergoedt. Elke behandeling kost 50 euro. Dus 15 euro uit mijn eigen portemonnee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:19

Ik ben benieuwd.
Ik loop al meer dan 15 jaar met nekklachten en ruim 7 jaar geleden een breuk in stuitje gehad en varst in een ruggenwervel.
Kan ook maar geen ideale behandel methode vinden..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:22

Ik lees even mee. Buiten dat ik hms heb, heb ik 2 whiplashen gehad en een gebroken borstbeen. En daarbij nog migraine en spierspanningshoofdpijn. Ik ga wekelijks naar de kinesist maar blijf met super veel spierspanning en pijn zitten. Heb ook al vanalles geprobeerd. Zelfs naar een pijnkliniek geweest maar daar konden ze mij niet helpen. Weet iemand of ze dit in belgie ook doen? En krijgen jullie dit terug betaald?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:52

Via zilveren kruis krijg ik 40 per behandeling vergoed. Behandeling zelf is 50 euro.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:55

wwillemijn schreef:
Via zilveren kruis krijg ik 40 per behandeling vergoed. Behandeling zelf is 50 euro.

Misschien een brutale vraag maar hoeveel sterren ben jij aanvullend verzekerd bij hun?

Ik ben namelijk ook verzekerd via het zilveren kruis.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:59

Hey Sabi,
Ik lees ook even mee. Ben vorige week in de sintmaartenskliniek geweest voor mijn scoliose en krijg nog een mri om te kijken of er gekke dingen zijn.
Mijn rug en nek zijn ook drama en na 3 jaar fysio nog 0,0 verbetering. Rug en nek zijn blokken beton en vaak uitvalverschijnselen naar armen en benen.
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik hoop voor jou dat dit dé oplossing is na alle ellende met je schouder!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:01

Ik lees even mee.
Mijn lijstje wat ik niet heb geprobeerd is ondertussen korter dan wat ik wel heb geprobeerd. Maar deze staat er dus nog niet op.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:03

Lay_D schreef:
wwillemijn schreef:

Misschien een brutale vraag maar hoeveel sterren ben jij aanvullend verzekerd bij hun?

Ik ben namelijk ook verzekerd via het zilveren kruis.

2

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:07

Bedankt voor je antwoord wwillemijn, ik ga mijn polis is even goed doorlezen ik ben namelijk aanvullend met 3 sterren verzekerd bij hun.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:19

Dan mag je een groter bedrag per jaar, maar blijft wel 40 euro per behandeling :-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:20

Ik ga het even volgen. Bij mij zit er e.e.a. niet goed in bekken/lage onderrug en dat maakt weer dat mijn hele rug en nek vast gaat zitten. Ik wilde dit jaar toch weer iets gaan proberen. Zat te denken aan dry needling, maar dit klinkt ook wel interessant.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:24

Ook ik heb nav een whiplash een hele reeks behandelingen gehad. De dag erna (en ook al wel direct na de behandeling) voelde ik me vaak beurs en blauw en vooral ook hoofdpijn. Wel merkte ik na iedere behandeling verbetering en telkens werden de klachten, ook de klachten nav de behandeling, minder en voelde ik me fitter.

Bijzonder aan mijn BSR vond ik dat mijn therapeut, zonder dat ik iets zei, kon voelen waar mijn pijn zat. Bijvoorbeeld als ik erg last van mijn schouder had (gehad) kon hij dit direct voelen.

Succes :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:59

Een ouder topic.. Maar ik ben benieuwd hoe het je bevallen is ts?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:41

Ik vond het een bijzondere ervaring, maar durf niet eerlijk toe te geven of ik BSR wel écht heb geprobeerd. Na de intakes ben ik twee keer geweest en kan ik er i.m.o. nog niet goed over oordelen. Ben gestopt omdat ik ging verhuizen. Maar ik mistte het ook niet echt.
Ik zit sindsdien weer gewoon bij de fysiotherapeut. En sporten. Sporten (sterker en fitter blijven) zorgt bij mij echt voor minder pijn.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:07

Merkte je iets na de behandeling.?