paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:20

Mira, ja heel erg lief! Hij weet hoe moeilijk ik het heb soms, maar is ook erg trots en steunt mij onwijs <3

Geen ervaring met prednisolon. Maar wat ik zou doen is gewoon voldoende eten, maar wel gezonde dingen. Dus geen koek, maar een appel of groente. Zal misschien niet helemaal bevredigend zijn, maar ik denk dat het wel zal wennen :)

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:22

Eet zo weinig tot geen vlees of vis meer. Pak nu wat meer vullende dingen tussendoor. Nootjes dan niet de borrelnoten en met mate rauwe ongezouten of fruit en groente. Ben dol op rauwe wortels dus eet daar wat meer van, tot groot plezier van de cavia's hier haha

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:03

@SusanH: Nee programa niet gezien jammer genoeg, zal eens zien of ik het nog terug kan kijken. Ik wist ook niet dat ze je rust stofwisseling konden meten maar waar ik nu op Bootcamp ga wordt ik ook gewogen en gemeten en daar moet ik dus inderdaad op zo'n apparaat dat inderdaad ook je ruststofwisseling aangeeft, die lag bij mij op 1493.
Ik had gedacht dat er na een gastic bypass ook wel meer nazorg zou zijn wat betreft controle op je voeding.
Meestal vallen ze de eerste tijd flink af dan stabilliseerd het maar na 2 jaar wordt het ook voor hen weer oppassen met eten begreep ik.


@_KellyAV: Mooi en die 9 punten dat is al veel beter dan de 18 punten die je anders kwijt zou zijn. Dan houdt je inderdaad wel erg weinig over om de rest van de dag mee te vullen.
Lief van je vriend, bij mij pakken mijn man en dochter ook wel gewoon lekkere dingen maar ik vindt dat ook niet erg en moet ook gewoon kunnen vindt ik. Verleidingen blijven altijd bestaan.
Dat van dat vet uitademen wist ik niet.....ieuwww hahaha.

@Mira283: Sorry weet niks over de bijwerkingen van de prednisolon.
Waarom eet je weinig vlees of vis? Heeft dit een bepaalde reden?

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 06:43

Is voor mij een bewuste keuze, het is of te duur of ik lust het gewoon niet. Dus dan maar schrappen en opzoek naar alternatieven als bonen, noten of vlees vervangers. Het laatste eet ik ook niet elke dag omdat doe ook vol koolhydraten en vetten zitten maar zo nu en dan is het erg lekker. Merk nu ook dat mijn lichaam het niet meer gewend is al die eiwitten dus standaard buikpijn na vlees. En vis heb ik sinds ik klein ben een hekel aan krijg het niet weg hoe je het ook klaar maakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:29

Nou ik snap er niks van weer 4 ons er bij -O- en ik doe echt niks anders als wat ik al die maanden daarvoor ook deed.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:39

Stom Susan -O- .
Misschien de periode van de maand?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:43

Nou, heb een mirena dus dat lijkt me niet. Wel vorige week een nieuwe laten zetten.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 08:52

SusanH schreef:
Nou, heb een mirena dus dat lijkt me niet. Wel vorige week een nieuwe laten zetten.

Zal me niks verbazen als dat wel wat invloed heeft

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:07

Ik denk ook dat het daar door komt. Maandenlang hetzelfde gewicht en nu ineens een ruime kilo erbij in korte tijd. Dat kan niet door eten komen.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:52

Stom ding is de mirena ook, hier ook gewichtstoename. Ding eruit en aan de pil en viel opeens af wat in theorie niet zou moeten? 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:24

Heb er 5 jaar 1 gehad en daarmee bijna 20 kg kwijt geraakt. Nu met de nieuwe ineens wel problemen. Maar ben ook niet fit voel een verkoudheid op komen dus wellicht dat dit ook meespeelt.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:20

Misschien houdt je door de verkoudheid vocht vast :)

Ik had het plan naar de sportschool te gaan, maar dat ging even niet door. Paardlief is ziek, waarschijnlijk een virusje :( heeft nu een dot medicijnen gekregen, hopelijk voelt ze zich gauw weer beter :(:)

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:39

Ah balen kelly_AV!
Beterschap voor je paardje :).

Wij gaan morgen weer. Wilden vandaag, maar zijn beide niet helemaal fit en dan wil ik liever gaan als we dat wel zijn haha.
Wel paardgereden en de stallen en de wei/paddock gemest. Beesten mogen wel minder poepen :')

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:27

@Mira283: Oke op die manier. Ik ben juist een liefhebber van een goed stukje filet vlees. Door de voedingsdeskundige is uitgerekend dat ik ruim 100g (dacht 117g) aan eiwitten per dag moet hebben maar dat haal ik echt nooit, dat is zo mega veel. Ik kan niet heel de dag alleen vlees en eieren eten hoor pfff.
Van Veggie Chef hebben ze de groente schijf, die is ook erg lekker. Per burger slechts 111 kcal, 10,4g koolhydraten en 11g eiwitten, daarnaast bron van ijzer, B12 en vezels.

@SusanH: Het zit in de lucht denk ik...…. hier ook ineens al aantal weken gewicht toegenomen met toch wel ruim 1 kg tot 1,5 kg. Wij gingen beetje gelijk op en waren toch al tijdje stabiel in gewicht met ons huidige eetpatroon.
Ik ben wel begonnen met bootcamp trainingen dus hoop in mijn geval dat het toch wat aanmaak van spieren is ook maar zou het misschien toch ook hormonaal zijn. Zou dat misschien iets met het wisselen van het seizoen naar de winter te maken hebben? Ook ik heb een virusje (verkoudheid) onder de leden misschien dat het inderdaad meespeelt. Dat vraag ik me ook allemaal af want ook ik kan het toenemen van mijn gewicht niet verklaren.

@KellyAV: Beterschap met je paardje. x

@Es_ther: JEP hier ook volle kruiwagens mest van de weides afgehaald, kakbeesten hahahaha.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 06:51

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:58

Je hebr heel veel kwark met veel eiwitten. Ik neem altijd protein kwark, heel klein bakje met aardbei/bosbes/strawberry smaak en daar zit al 20 gram eiwit in en maar 130 kcal

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:25

Zit daar ook suiker in?

Ik was net naar proteïne repen aan het kijken of van die noten dadel repen. Koop die van sultana maar wil ook wel eens een ander smaakje. Maar pfff 150 kcal voor 1 reep of stuk koek. Belachelijk.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:32

Ik zie ze bij de Plus vaak staan inderdaad. Wil na het sporten mezelf wel eens trakteren op een gezond after sporten iets, maar zijn ze ook echt lekker?

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:29

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:07

SusanH schreef:
Zit daar ook suiker in?

Ik was net naar proteïne repen aan het kijken of van die noten dadel repen. Koop die van sultana maar wil ook wel eens een ander smaakje. Maar pfff 150 kcal voor 1 reep of stuk koek. Belachelijk.


Je hebt ook noten repen van zonnatura, die met appel vind ik lekker :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:09

Zonnatura stopt er vaak honing of rietsuiker in. Beiden gaat niet goed bij mij. Ik vind die nieuwe repen van Sultana erg lekker, vooral die met cacao. En sommige varianten van Nakd. Maar die zijn weer veel prijziger.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:09

Ik ben dus niet de enige die opeens weer omhoog schoot..

Ik zit nu gelukkig wel weer terug op 73,8 maar vorige week gewoon 75,9 ik schrok me lam.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:07

_Aine schreef:
Zoveel meer producten dan vlees en eieren die hoog in eiwitten zitten. Ik let nu ook op mijn macro’s, (minder koolhydraten, hoger vet en eiwitten) maar ik eet bijna geen vlees en dat wil ik vooral zo houden, dus haal mijn eiwitten uit andere producten. Hier een lijstje met verschillende producten:
https://drogespieren.nl/spiermassa/ producten-met-veel-eiwitten-lijst
Makkelijkste is waarschijnlijk een eiwitshake erbij nemen als je het heel moeilijk vind om aan de 117g te komen.


Ik let nu ook meer op mijn macro's en probeer die op 40%x30%x30% (koolhydraten x vet x eiwit) te houden. Zat eerst veel hoger in de koolhydraten. Soms valt het gewoon niet mee maar ik doe mijn best.
Die eiwitshake klinkt leuk maar daarvan zit je al snel met kcal overschot wil je aan je gestelde doel willen komen. Een portie shake van 100 gram levert vaak ook ruim 100 kcal op en slechts maximaal 25-30 eitwitten. Mocht ik dus 3 porties ervan pakken om mijn eiwitten aan te vullen dan heb ik die dag ook ineens 300-350 kcal extra.

Mijn kcal inname houdt ik maximaal op 1700 kcal per dag en kan er dus niet zomaar even 300-350 missen voor die shake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 01:18

Sorry, stille meelezer, maar vraag me dan toch even af hoe je dat voor je ziet? 1 gram zuiver eiwit, de macro, levert 4 kcal. Dus voor alleen al je zuivere eiwitten zit je al over de 400 kcal. Dat geeft niet. Maar hoe zie je dit dan voor je? Meer eiwit met minder kcal dan 4 kcal per gram eiwit bestaat simpel weg niet.

Dan is een shake van 25 gram eiwitten en 100 kcal toch ineens wel heel realistisch toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:14

Mijn app houdt dat voor me bij. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit speciaal op let maar altijd ruim aan de eiwitten kom. Koolhydraten zit ik nooit op de 100%. Terwijl ik wel gewoon brood, pasta, aardappels ed eet.