paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 11:17

Gister zoveel mogelijk weight watchers gevolgd al. In de middag hoofdpijn en misselijk!gewoon vanwege alle suikers die ik niet meer at. Ook nu weer opgestaan met hoofdpijn. Zo maar een ibu erin en gewoon doorgaan

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:24

Daar moet je idd ff doorheen..

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:27

@Ladybird: wat super goed zeg, eenmaal weer onder de 100, onder de 3 cijfers is een mijlpaal en geeft je motivatie om door te pakken. Daarbij als beloning weer een keer op een paard mogen stappen is natuurlijk helemaal top.
Volhouden hoor!

@_KellyAV: Ja is ook stiekem wel moeilijk om gewicht weer terug te stabiliseren, blijft oppassen merk ik dan.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de werkwijze bij de Weight watchers nu, heb dit in verleden ook weleens gedaan en ook dat werkte erg goed en motiverend voor mij.
Was toen nog met het puntensysteem, ik mocht toen 28 punten eten ongeveer weet ik nog en dan was het meeste fruit en groenten 0 punten. Behalve bijvoorbeeld kersen, erwten, rode kool zo uit mijn hoofd kosten wel punten. In ieder geval heel motiverend om dat ipv iets lekkers als een koek of snoep toch fruit te pakken tussendoor. Een boterham was 1 punt en het meeste magere beleg een halve punt.
Mag ik vragen hoe dat nu werkt? Ben echt heel benieuwd hiernaar.
Soms mag je een dieet of het lijnen ook gerust even een keer loslaten, ik ga vanavond ook lekker uit eten en kijk dan ook nergens na en ga zeker niet op alleen een bord sla zitten.
Daar tegenover eet ik vandaag overdag heel schraal en beweeg dan even paar dagen wat extra.

@Emptywords: en hoe bevalt het bij jou het weight watch en werkte het goed?

@Mira283: En alweer beetje hersteld van je buikgriep?

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:29

Gelukkig wel eetlust komt weer terug. Maar dan de zoetigheid cravings komen keihard terug pff. Denk dat ik maar even naar weight watchers ga kijken

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:30

Herkenbaar!
Ik ben sinds aantal weken aan proberen wat koolhydraat armer te eten maar ook dit valt mij zwaar. Ben stiekem toch wel een erge brood, aardappel en koolhydraat liefhebber merk ik.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 16:35

Het is nog steeds een puntensysteem. Nu zijn t flexpoints.

Kipfilet, 0% Griekse kwark groenten en fruit zijn 0 punten. Een was a inspectie is 1 punt, 10 gram becel is 1 punt en als je er kipfilet op doet...
Eieren zijn ook 0 punten. Dus je.kunt veel meer afwisselen daarmee.

Ik mag 33 punten op een dag. Voor het ontbijt moet ik nog even puzzelen. Griekse kwark of magere yoghurt is 0 punten. Maar om het lekker en vullend te maken wil ik er toch iets in....

Mijn lunch is makkelijk. 3 inspectie, met 1 luikje becel (10 gram, 1 punt) en kipfilet, ham en rookvlees. Daarbij sla met kipfilet en een beetje dressing. Dan heb ik voor 5 punten een lunch.

Dan heb ik nog ruimte voor tussendoortjes enzo.

Ik moet zeggen... het heeft wel weer een boost om met eten te puzzelen en er weer anders tegenaan te kijken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:13

Inderdaad is het nog steeds met punten. Hoe gezonder des te minder punten. Wat EW al zegt; groente, fruit, kip/kalkoen, vis, eieren, peulvruchten. En qua zuivel skyr, magere yoghurt en Griekse yoghurt. Dan wel de 0% vet varianten.

Aan de hand van lengte, gewicht en activiteit berekend de app het aantal punten. Ik mag er 23. En dat is flink puzzelen, want daar zit je zo aan.
Als ontbijt eet ik eigenlijk altijd magere yoghurt met fruit en 2/3 eetlepels gepofte tarwe. Dat is goed voor maar 1 punt.

Lunch verschild net waar ik zin in heb. Hetzelfde voor avond eten. Ik merk dat het wel een soort sport wordt om de juiste dingen te kiezen.
Gisteren ging het even mis, ik heb daar geen spijt van, had ook wel wat te vieren :D
Maar heb dus 3 stukjes gevulde speculaas gehad, zelf gebakken en het is echt nog lekkerder als van de bakker. Maar wel goed voor 18 punten... En we gingen ook nog uit eten.
Je hebt ook nog een week extra, dat is bij mij 42 punten. Ik weet niet of dat bij iedereen zo is? En punten die je niet gebruikt wordt bij je week extra opgeteld.
Gisteren een slechte dag, wel alles ingevoerd en dat wordt dan ook van m'n weekextra afgehaald. Vandaag probeer ik zo gezond mogelijk te kiezen zodat ik dat week extra weer een beetje opbouw. Bij mij loopt het niet van maandag tot zondag, geen idee waarom niet :')

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 10:28

Bij mij zal het van donderdag tot donderdag lopen denk ik. Heb me op donderdag aangemeld.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:11

Ik heb me op zondag aangemeld, maar hij loopt van vrijdag tot donderdag :')

Ik heb moeite om niet te snoepen, heb het gevoel dat al het ongezonde me aan het roepen is := tot nu toe sterk gebleven, en maar een beetje bijtijds avond eten :D

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:18

Oké nog steeds een soort puntentelling dus. Destijds was alleen groenten en fruit 0 punten nu dus ook kipfilé, magere yoghurt en 0% Griekse yoghurt 0 punten voor een onbeperkte hoeveelheid?


Hoeveel punten zijn bijvoorbeeld aardappelen, pasta (spaghetti) of rijst per hoeveel gram?

Op deze manier is het wel makkelijker om voor de gezonde dingen te kiezen om zo je punten te sparen. Ik weet wel dat het mij destijds ook goed heeft geholpen op die manier.

Nu tel ik kcal en dat is toch wat zwaarder heb ik het idee. Je moet echt alles tellen en dan zijn sommige fruitsoorten nog best hoog in kcal waardoor ik die bewust niet meer pak of eerder iets slechters pak wat eigenlijk evenveel kcal heeft.... oeps.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 07:25

_KellyAV schreef:
Ik heb me op zondag aangemeld, maar hij loopt van vrijdag tot donderdag :')

Ik heb moeite om niet te snoepen, heb het gevoel dat al het ongezonde me aan het roepen is := tot nu toe sterk gebleven, en maar een beetje bijtijds avond eten :D


Je weegdag aanpassen bij de instellingen. Heb het gister gevonden.


Patt schreef:
Oké nog steeds een soort puntentelling dus. Destijds was alleen groenten en fruit 0 punten nu dus ook kipfilé, magere yoghurt en 0% Griekse yoghurt 0 punten voor een onbeperkte hoeveelheid?


Hoeveel punten zijn bijvoorbeeld aardappelen, pasta (spaghetti) of rijst per hoeveel gram?

Op deze manier is het wel makkelijker om voor de gezonde dingen te kiezen om zo je punten te sparen. Ik weet wel dat het mij destijds ook goed heeft geholpen op die manier.

Nu tel ik kcal en dat is toch wat zwaarder heb ik het idee. Je moet echt alles tellen en dan zijn sommige fruitsoorten nog best hoog in kcal waardoor ik die bewust niet meer pak of eerder iets slechters pak wat eigenlijk evenveel kcal heeft.... oeps.

100 gram zilvervliesrijst is 4 punten.

100 gram volkoren spaghetti is 9 punten

100 gram gekookte aardappelen is 2 punten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:48

Thanks EW! Ik ga kijken :D

Gisteren echt een goede dag gehad, ondanks dat vriendlief een berg oreo's heeft liggen èn dat hij een doos celabrations heeft weggewerkt. Ik heb helemaal niks gehad :D
Vandaag ga ik weer voor zo'n dag!
Heb geen weegschaal hier dus heb geen idee wat het doet :')

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:31

Super!

Hier een weekendje Amersfoort gehad, cadeautje voor vriendje.
Dus wel wat ongezonder gegeten. Vandaag weer lekker gezond doen!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 10:39

3 ons kwijt gister. Maar ja, een halve dag op stal zonder eten wil wel.

Vanaf vandaag punten tellen. Ik ben benieuwd.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:02

EmptyWords schreef:
100 gram zilvervliesrijst is 4 punten.

100 gram volkoren spaghetti is 9 punten

100 gram gekookte aardappelen is 2 punten.


Dat is wel veranderd dan want eerst stonden aardappelen gelijk aan pasta en was het 2 punten voor een portie of mocht je één keer onbeperkt hebben voor 4 punten.

Is die puntentelling voor de spaghetti en rijst dan voor 100 gram gekookte spaghetti/rijst of voor ongekookte spaghetti/rijst?

Nu tel ik dus al tijden puur mijn kcal ook van mijn fruit en groenten maar merk dat ik het op sommige momenten echt moeilijk heb (lees honger!) en dan vindt ik het moeilijk beslissen wat nu te nemen. Het zou makkelijker zijn als ik voor mijn fruit en groenten niet zoveel kcal kwijt zou zijn dan heb je tussendoor eerder de neiging om een gezonde tussendoor zoals fruit te nemen.


Ben echt heel erg benieuwd of het jullie gaat bevallen en het natuurlijk goede resultaten geeft ;) .

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:01

Heb even snel voor je gekeken patt, als ik bij de biologische volkoren spaghetti van de ah kijk is dat 10 punten voor 100 gram ongekookte pasta. Een normale portie vind ik 75 gram ongekookte pasta, goed voor 7 punten.

Wat jij zegt met fruit kan ik mij helemaal in vinden! Een speculaasjes staat ongeveer gelijk aan een appel.. Als je dan zo'n craving hebt dan kies je al snel voor dat speculaasjes. Dat is bij mij met ww nu echt weg gewoon.
Ik vind heel veel producten het aantal punten niet waard..

Morgen staat er bloemkoolschotel op het menu, ik ging net alvast kijken hoeveel punten dat was. 18 punten voor een relatief kleine portie.. Sorry maar dat sla ik dan echt over. Dan mag ik de rest van de dag nog maar 5 punten op maken. Ik eet wel gewoon gekookte bloemkool met een stukje vis en aardappels, wel met een beetje kaassaus :):)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:27

_KellyAV schreef:
Heb even snel voor je gekeken patt, als ik bij de biologische volkoren spaghetti van de ah kijk is dat 10 punten voor 100 gram ongekookte pasta. Een normale portie vind ik 75 gram ongekookte pasta, goed voor 7 punten.

Wat jij zegt met fruit kan ik mij helemaal in vinden! Een speculaasjes staat ongeveer gelijk aan een appel.. Als je dan zo'n craving hebt dan kies je al snel voor dat speculaasjes. Dat is bij mij met ww nu echt weg gewoon.
Ik vind heel veel producten het aantal punten niet waard..

Morgen staat er bloemkoolschotel op het menu, ik ging net alvast kijken hoeveel punten dat was. 18 punten voor een relatief kleine portie.. Sorry maar dat sla ik dan echt over. Dan mag ik de rest van de dag nog maar 5 punten op maken. Ik eet wel gewoon gekookte bloemkool met een stukje vis en aardappels, wel met een beetje kaassaus :):)



Bedankt voor je feedback!

Dat vond ik dus inderdaad ook altijd fijn voorheen aan de WW is dat je sneller gezondere keuzes maakt. Oei die bloemkoolschotel is dan inderdaad wel erg veel punten voor slechts 1 maaltijd maar gewoon beetje puzzelen inderdaad met hoe je het beter kunt verdelen en dan kom je er ook.
Nog gelukt met de bloemkool, aardappelen en vis los van elkaar te rekenen en je overige dag goed doorgekomen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:31

Iemand gisteren Vet gelukkig op tv gezien? Leuk om te volgen. Gisteren gingen ze de rust stofwisseling meten. Geen idee dat dit kon, maar dat kunnen ze dus met een speciale kap meten. Interessant. Wat me ook opviel, Patty heeft dus een gastric bypass laten doen en bleek nu echt veel te weinig te eten. Zit daar geen nazorg bij? Lijkt me dat je toch wel begeleiding nodig hebt met zo'n traject, om een gezond voedingspatroon aan te leren en ook om genoeg te eten ondanks dat je dus geen hongergevoel meer hebt.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 08:41

Niet gekeken. Zo te horen wel de moeite waard om terug te.kijken

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:45

Ken het programma niet, maar klinkt wel interessant!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:51

Jaa hoor, het was gelukt met de bloemkool, vis en aardappels. Totaal kwam nu uit op 9 punten, en ik zat lekker vol daarna!
S middags had ik het wel even moeilijk, onwijs zin in slechte lekkere dingen. Vriendlief zat aan de oreo koekjes en wat ruikt dat op zo'n moment lekker.. Maar die zijn echt belachelijk hoor in kcal. Dus ik wilde ze helemaal niet hebben. Hij vraagt overigens wel iedere keer of ik het goed/erg vind dat hij een koekje eet. Heel lief. En ik ga niet zeggen dat hij dat niet mag eten, ik wil afvallen. Mijn doel. Dus ik moet zelf sterk zijn.

Ik heb toevallig afl. 1 terug gekeken gisteren. Heel interessant! Ook bizar dat dus blijkt dat je je vet uitademt :wow:
En ik maar denken dat het op de wc gebeurde.. Hij vertelde dat als je 10 kilo vet afvalt, je 8/9 kilo vet uitademt!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:17

Serieus? Oh wauw...

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:25

Even een vraagje, zijn er ook mensen bekend met de prednisolon en de bijwerking dat je enorme honger krijgt? Heb weer een stootkuur gehad maar man ik moet mijzelf echt inhouden met eten pff

SusanH had een klein stukje gezien maar dat stuk niet zal vanmiddag het terug kijken klinkt mega interessant

_Kelly welief van je vriend dat ie het zo vraagt. Sterk blijven ia soms zo moeilijk

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:38

Mira283 schreef:
Even een vraagje, zijn er ook mensen bekend met de prednisolon en de bijwerking dat je enorme honger krijgt? Heb weer een stootkuur gehad maar man ik moet mijzelf echt inhouden met eten pff

SusanH had een klein stukje gezien maar dat stuk niet zal vanmiddag het terug kijken klinkt mega interessant

_Kelly welief van je vriend dat ie het zo vraagt. Sterk blijven ia soms zo moeilijk


Ik weet wel dat prednison vocht vasthoud en je er makkelijker gewicht van vasthoudt. Maar verder geen ervaring mee

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:44

EmptyWords schreef:
Mira283 schreef:
Even een vraagje, zijn er ook mensen bekend met de prednisolon en de bijwerking dat je enorme honger krijgt? Heb weer een stootkuur gehad maar man ik moet mijzelf echt inhouden met eten pff

SusanH had een klein stukje gezien maar dat stuk niet zal vanmiddag het terug kijken klinkt mega interessant

_Kelly welief van je vriend dat ie het zo vraagt. Sterk blijven ia soms zo moeilijk


Ik weet wel dat prednison vocht vasthoud en je er makkelijker gewicht van vasthoudt. Maar verder geen ervaring mee


Durf al niet eens meer op de weegschaal te staan momenteel erdoor. Even wachten eerst maar tot de kuur klaar is voor ik op de weegschaal ga