paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:13

Een keer in de week verder ook echt niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:18

Ik gebruik de Food app uit de play store. Symbool is een halve appel waarvan je het klokhuis ziet. Maar als je calorieenteller invoert als zoekopdracht krijg je er verschillende. De app rekent voor je uit hoeveel je mag eten op een dag. En wat dan goed helpt is vooruit plannen, dus vantevoren al bedenken wat je wil gaan eten. Eye opener voor mij was dat ik dacht dat ik goed bezig was al. Maar dat ik toch eigenlijk nog teveel at.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:25

Ga die opzoeken straks! Ik denk dat ik juist veel te weinig eet...

Es_ther

Berichten: 18730
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:30

Te weinig eten is inderdaad ook niet goed. En die apps zijn wel goede eye-openers hoor :).

Ik ben er mee gestopt omdat het voor mij een obsessie werd. Ik was er teveel mee bezig, waardoor ik een beetje doorsloeg.
Hier helpt het vooral dat vriendlief ook meedoet met gezond eten en sporten enzo :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:45

Te weinig is idd ook niet goed.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:33

Ik gebruik myfitnesspal, kan je ook alles in bijhouden.

Wat bij mij momenteel de boosdoener is denk ik, dat ik denk oh hier een dropje, daar een half speculaasjes, paar van die en een paar van zus. Maar als je dat allemaal gaat optellen.. :=
Dus ik denk dat als ik dat in de hand krijg, het opgelost is!

Ga zometeen naar de sportschool, net paardlief al getraind, lekker bezigggg :):)

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:21

Ik eet inderdaad veel te weinig zag ik, ook voor wat ik op een dag doe. Moet even door dit punt heen door de stress begin ik minder te eten dus schop mijzelf nu gewoon drie maaltijden in plaats van een

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:26


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:32

Nee dat niet maar geen suiker spreekt mij erg aan. Is het ook in de supermarkt te koop?

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 12:32

Ik ken het ook niet

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 12:35

Ik ga het trouwens even anders aanpakken. Bij mij in de buurt is iemand een eigen bedrijf begonnen en begint 1 november met een online training 'ken en ben je kracht'. Daarmee spitst ze op ruiterfitheid en het zoeken naar wat voor jou werkt. Aangezien het een online training is en ik deze dus kan doen waar en wanneer ik wil spreekt deze me wel aan. Dit helpt met keuzes maken qua eten, maar ook prioriteiten met sporten, bewegen en ik hoop ook met andere dingen in het dagelijks leven.

Op dit moment probeer ik gewoon 3 maaltijden per dag te eten en geen gekke dingen tussendoor. Dus niet meer savonds snoepen, geen koek en chocola tussendoor. Gewoon de 3 hoofdmaaltijden.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:42

Ik moet eigenlijk weer gaan hardlopen. Ik stel het al weer te lang uit. Maar ik probeer tegenwoordig ook Anders te rijden en heel bewust m'n benen beter naar achteren te leggen, dat leverd de nodig spierpijn en compensatie in m'n lichaam omdat ik helemaal niet gewend ben om goed recht op te zitten.

This ook haast alsof het zadel te breed is en ik het gewoon niet red als ik ga lichtrijden of doorzitten om m'n benen daar te houden.

Iemand enig idee of dat zal verbeteren als ik afval en m'n benen wat dunner worden?

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 12:44

Kan ook zijn dat dit niet het juiste zadel voor je is.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:51

EmptyWords schreef:
Kan ook zijn dat dit niet het juiste zadel voor je is.


Ja naja this allicht een combinatie van. Helaas zit een ander zadel er voorlopig nog niet in. Ik zou hooguit kunnen overleggen met m'n vriend om andere beugel haken er op te laten zetten zodat de beugel sowieso al en stukje verder naar achteren hangt.


Dus ik vroeg me af of afvallen zou kunnen helpen om het iets makkelijker te maken allemaal.

Es_ther

Berichten: 18730
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:52

Zou best kunnen hoor, ik merk het ook nu ik afval dat het paardrijden ook soepeler gaat.

Klinkt goed EW!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:55

Banyu schreef:
Mag ik hier vragen of er iemand bekend is met deze sauzen?;

https://www.callowfit.store/nl


Ik ken ze wel. Www.afvallenmetbregje.nl verkoopt deze sauzen!
Ze schijnen erg lekker te zijn, ik heb weleens een 0 kcal salade dressing gehad, en die vond ik best lekker!

Ik maak zelf ook veel sausjes/dressing met friteslijn van remia, ideaal!

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:29

Banyu schreef:
Mag ik hier vragen of er iemand bekend is met deze sauzen?;

https://www.callowfit.store/nl



Ben er ook wel benieuwd naar hoe ze smaken. Jij had nog een pb gehad wat betreft je vraag over eventuele probeerverpakking toch?
Was dit mogelijk of niet?

Dat zou namelijk wel een uitkomst zijn om meerdere smaken te proberen :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:54

Ik ben ineens ruim een kilo zwaarder,. Van de week een nieuwe mirena laten zetten. Hopelijk heeft het daarmee te maken.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:57

Dat zou Maar zo kunnen.

Ik ben echt inspiratieloos met eten. Daardoor makkelijker wat vaak niet de beste keus is. Ik.heb me.maar even aangemeld bij weight watchers. Gelijk.hun recepten bestand maar even plunderen

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:27

Ook ik was maand geleden ineens een een kilo zwaarder.
Nu ben ik 8 weken geleden wel gaan bootcampen 2x per week dus verwacht ook wel wat spieropbouw.
Echter liep mijn gewicht vorige week weer wat op zodat ik al zeker 1,5 kilo zwaarder was...… schrik!
Nu toch maar even weekje wat strenger op mijn eten weer aan het letten en wat gezondere keuzes (vooral in de avond) aan het maken en nu gelukkig weer ruim halve kilo gezakt.


@SusanH: Hormonen doen natuurlijk ook veel met je gewicht en het plaatsen van een nieuwe Mirena kan dus zeke wel verband houden.

@EmptyWords: ik weet niet of jij je eten (kcal) noteert in een app maar anders eens wat vaste gerechten die je lekker vindt opslaan en herhalen.
Of een lijstje maken met een aantal ontbijt-lunch-avondeten opties zodat je hiervan iets kunt kiezen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:15

Ik lees nog steeds met jullie mee hoor!

Mijn gewicht zakt langzaam maar gestaagd.. 2 weken geleden was ik voor het eerst onder de 100 *\o/* super blij mee! ook heb ik laatst voor het eerst weer op een paard gezeten :D Na dik 3 jaar mocht ik dan eindelijk weer! ik ben zo blij *\o/*

Nu verder afvallen richting de 90. gaat niet meer zo vlug, maar dat is niet anders. op dit moment ben ik zo oververmoeid, dat ik nauwelijks douchen/koken/boodschappen oid kan, dus naar de paarden/sporten zit er voorlopig niet in denk ik.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:45

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:50

Goed bezig ladybird!

Probeer hier gezond te eten maar na een buikgriepje toch even rustig aan oppakken het eten weer pff

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:27

Goedzo ladybird! *\o/*

Wat fijn Patt dat het je dan toch weer lukt om streng te zijn, en dat dat ook gelijk resultaat heeft. Lijkt me ontzettend lastig om te stabiliseren!

Hier ook aan de weight watchers, net als EW. Wel even wennen nog merk ik, ben zo mfp gewend qua alles invoeren. Kan veel niet vinden, tenzij ik het scan. Het werkt voor mij wel erg motiverend!
Dit weekend laat ik het wel een klein beetje los. Ik zie vriendlief weer voor een paar dagen na 4.5 maand. Dus ik ga lekker uit eten enzo :D
Eet vanavond dus bij m'n schoonouders, en ik denk dat ik al kan raden wat we eten :') dus zoveel mogelijk zero point dingen eten overdag haha

Es_ther

Berichten: 18730
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:20

Super fijn! Geniet er van :D .

Hier een nachtje naar een andere stad met vriendje, even na alle tentamens even weg en de toerist uithangen. Dus ik denk dat ik ook iets meer eet dan normaal.