paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 06:50

Sinds maandag ongeveer op hetzelfde gewicht. Beter dan aankomen, dus helemaal prima. Zaterdag heb ik een sportieve planning. Dus dan geef ik mezelf weer even een goede boost.

21 oktober een 8 km trail met de hond, dus daar ga ik even voor trainen zaterdag

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:20

EmptyWords schreef:
Vorige week was ik opzoek naar andere ontbijtjes.
Op dit moment heb ik wat gevonden hoor.

75 gram quinoa, 90 gram cottage cheese en 2 of 3 roereieren. Vult goed, geen snelle suikers.

Ik quinoa zitten wel veel koolhydraten, maar dit zijn wel langzame suikers en zorgen dus niet voor een piek.

[ [url=m/GvVs0o.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is al een ontbijt van bijna 700 kcal :oo dan is je kwarkje een stuk magerder

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 16:02

600 nog Wat inderdaad. Kwark alleen is minder.... de bijna 70 gram.hageslag die ik er dan doorheen pleur.... komt op evenveel calorieën... dan weet ik wel welke gezonder is

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:34

3 eieren is al ruim 300, quinoa ook 300 en dan ke cottage cheese nog. Als ik gewoon een bak magere kwark eet van 500 gram (bijv die protein kwark met extra eiwitten) dan zit ik op net geen 300 kcal. Je gaat me niet vertellen dat je er 400 kcal hagelslag doorheen doet. Begin dan is gewoon met 20 gram hagelslag. Dit is gezond hoor maar met je lunch en avondeten erbij zit je nogal op een berg kcal..

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 16:54

Lunch is 3 was volkoren crackers met kipfilet en een berg ijsbergsla. Ongeveer 400. Avondeten zit tussen 400 en 600 calorieën. Dan zit ik op 1600-1800 calorieën.... daarmee val ik op t moment een kilo per week mee af.

Deze week is het verschil -1,2 kilo.

En ja... Ik kan nog calorieën schrappen. Maar voor nu werkt dit. Ik zit voller, minder snelle koolhydraten en meer vezels.

Maar goed. Dit is pas 1 week, ik heb nog wel heel wat meer goede weken nodig wil ik op een gezond gewicht komen. En ja, dan zal dit ontbijt alleen nog mogelijk zijn als ik daarna ga hardlopen oid.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:00

Jaa nouja je moet het zelf weten ik probeer je alleen te helpen. Je vorige pogingen waren nou ook niet altijd succesvol en imo zou je id beginfase veel meer moeten afvallen

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 17:05

Dat snap ik. En meedenken is altijd fijn.

Maar ik wil ook niet te snel gaan. Uiteindelijk hoop ik dat anders eten (en ook minder eten) een gewoonte word. Crashen en alles meteen helemaal omgooien heeft duidelijk ook niet gewerkt. Dus ik probeer mijn dag nu zo in te vullen dat de behoefte aan snacken verdwijnt. Tevens wil ik ook zo min mogelijk aan eten hoeven te denken. En met 3 grote maaltijden is dat makkelijker dan 6 kleintjes.

Zelfs als het uiteindelijk lukt... het zal een levenslange strijd blijven ben ik bang

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:53

Jester_ schreef:
Jaa nouja je moet het zelf weten ik probeer je alleen te helpen. Je vorige pogingen waren nou ook niet altijd succesvol en imo zou je id beginfase veel meer moeten afvallen


Waarom zou je in de beginfase meer moeten af vallen? Puur uit nieuwsgierigheid. Ik ben ook steeds zo veel afgevallen als EW nu, en soms nog wel minder. Nu toch al een tijd op een net gewicht en blijf constant. Ik denk juist dat je beter wat langzamer af kan vallen om een blijvend resultaat te krijgen.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:12

Ew is sinds start topic nog niks kwijt :P

Omdat je in de eerste weken veel vocht verliest. Meestal verlies je in de eerste week zo 3 kg, vooral met het gewicht dat ew heeft (niet banketstaaf bedoeld)

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 08:29

Gister druk geweest.

Eerst met de hond 5km over de posbank hardgelopen.

Afbeelding

Daarna met het paard en bokker Amanda 20 km gereden.

Afbeelding

Te weinig gegeten.
Wat crackers, ontbijtkoek en stamppot.

Scheelt gewoon een kilo!

Vandaag naar een Belgische herder dag. Even kijken welke honden ons aanspreken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:34

Wat een leuke sportieve zag EW! :) veel plezier vandaag!

Ik heb gisteren de hele dag buiten de deur gegeten, niet zo goed opgelet. Heb weer even een beetje moeite in het ritme te komen, komt wel weer, ik weet de oorzaak. Vandaag gewoon weer netjes en een beetje proberen te compenseren :)

Es_ther

Berichten: 18730
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:33

Sportieve dag EW! Was gister ook perfect weer.

Ah ships KellyAV, soms is het ook lastig.

Gister wel pizza gegeten, dagje weggeweest met mn zus. Wel 20.000 stapjes gezet, en vandaag er weer op letten.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 07:35

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier blijft het op en af gaan. Hele goede dagen worden nog steeds afgewisseld met slechte dagen.

Mijn moeder is afgelopen zaterdag begonnen met body support. Ok heb haar eetlijsten eens goed bekeken, maar dan ben ik de hele dag aan het eten. Dat is precies wat voor mij niet werkt. Dus helaas ga ik niet met mn moeder meedoen. Was wel leuk geweest om op die manier samen aan de gang te gaan. Maae goed, dan maar weer zelf verder puzzelen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:43

Lastig hoor.

Hier gaat het met gewicht nog steeds goed. Mijn knie nog steeds niet :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:36

Ik blijf het ook lastig vinden hoor. Ietsje zwaarder nu, maargoed ga vanaf deze week beginnen in de sportschool! Vanavond eerste proefles, ik ben heel erg benieuwd.

Hopelijk gaat m'n gewicht dan ook weer langzaam maar zeker dalen. Ik blijf nu een beetje hangen rond hetzelfde gewicht

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:46

Ik heb het ook lastig. Zit er gewoon niet zo lekker in nu. Ik wil heel graag, maar het lukt allemaal niet zo goed O-

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:54

Ik zit weer op de 74 ik moet examen doen voor m'n rijbewijs vandaag en ik sterf bijna van de spanning.

Ik wordt ook gewoon dik van lucht momenteel.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:51

Absolem schreef:
Ik zit weer op de 74 ik moet examen doen voor m'n rijbewijs vandaag en ik sterf bijna van de spanning.

Ik wordt ook gewoon dik van lucht momenteel.


En en en en? :D


Ik ben gisteren avond voor de eerste keer naar de sportschool geweest! (bij deze dan, heb wel een tijdje bij een ander gesport)
Mee gedaan met jumping fitness, super leuk!! Wel echt loodzwaar haha. Wonder boven wonder heb ik nauwelijks spierpijn nu. Krijg er ook echt een beetje een kick van, voel me goed nu!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:30

_KellyAV schreef:
Absolem schreef:
Ik zit weer op de 74 ik moet examen doen voor m'n rijbewijs vandaag en ik sterf bijna van de spanning.

Ik wordt ook gewoon dik van lucht momenteel.


En en en en? :D


Ik ben gisteren avond voor de eerste keer naar de sportschool geweest! (bij deze dan, heb wel een tijdje bij een ander gesport)
Mee gedaan met jumping fitness, super leuk!! Wel echt loodzwaar haha. Wonder boven wonder heb ik nauwelijks spierpijn nu. Krijg er ook echt een beetje een kick van, voel me goed nu!



Ja nou geloof het of niet. Gezakt wegens overdreven kijkgedrag. M'n instructeur zei alsmaar goed blijven kijken. Ja goed blijven kijken dan slaag je wel.

Ik had een goede rit veel drukte van scholen die net uit waren kinderen op fietsen etc. En geen ingreep. Snelweg goed. Bijzondere verrichtingen goed. Dus ik dacht nou yes dit kan niet meer mis gaan. En dan krijg je zo een uitslag....

Echt een *****hommel van een examinator..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:04

Nou ja zeg. Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Wat zegt je instructeur er over?

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 12:08

Balen zeg... maar ja... dan rijdt je weer onzeker.

Volgende keer gewoon goed

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:17

Jeetje mina wat rot zeg!! Heb dat ook nog nooit gehoord, dat iemand te veel keek..

Volgende keer slaag je gewoon :(:)

Es_ther

Berichten: 18730
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:05

Ah balen zeg :(:)!

Ik heb veel dingen gehoord, maar dat nog niet..

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:14

Ik heb dat alleen als ik weer is veel te veel gevreten heb, een hele zak chips terwijl ik een handje wilde ofzo dat ik denk gadver lisa moet dat nou

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:42

Jester_ schreef:
Ik heb dat alleen als ik weer is veel te veel gevreten heb, een hele zak chips terwijl ik een handje wilde ofzo dat ik denk gadver lisa moet dat nou


Ik deeeeeenk dat dit in het andere topic moest := of niet? Haha
Wel herkenbaar trouwens :')