paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:32

Je kunt het goed zien dat je wat kwijt bent. Vooral je buik denk ik te zien?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:33

_Snow_White schreef:
Ja, ik heb er zelf een met goede reviews op Amazon besteld om te proberen en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Blijven goed zitten en je kunt ze idd zo hoog optrekken als je zelf wilt.



Verleidelijk ik zal eens mn benen meten een setje bestellen. Alles beter dan een fietsbroekje.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:43

Ja mijn buik is idd minder. Nu de rest nog :+

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:25

Ookal ken ik de meeste niet, ook ik ben trots op jullie! Geeft mij ook meer motivatie dit.

Ik sla ook het meeste vet op rond mijn buik en bovenbenen. Zal zo een foto maken Of morgen ochtend, dan ben ik wat slanker.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:43

Bij mij is het ook mijn buik, maar die is al aan het minderen, en mijn bovenbenen. En als ik heel kritisch ben dan mogen mijn bovenarmen ook een beetje af

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:52

Ik ben ook eigenlijk best trots op m'n rijden. Hoe ver ik vooruit ben gegaan

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:04

Purny: daar mag je ook zeker trots op zijn!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 06:51

Hier een foto van mij. Ik weeg momenteel 85,5 kilo, hoe krijg ik de laatste 9 kilo er af?? Ben nog niet te vredne met hoe ik er uit zie. Deze foto is net gemaakt en onbewerkt.

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 06:57

Waarom zou je nog zoveel eraf willen? Vind persoonlijk het wel mooi zo hou niet van hele dunne meisjes vind ik te en niet mooi!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:02

LinsxDot schreef:
Waarom zou je nog zoveel eraf willen? Vind persoonlijk het wel mooi zo hou niet van hele dunne meisjes vind ik te en niet mooi!


Zelf nog 5 kilo. Dan heb ik geen "overgewicht" meer en een gezond gewicht. Ook omdat mijn pony over 5 weken weer opgepakt mag worden na een ernstige blessure. Ik zou het fijn vinden voor hem om 76 kilo te wegen en hem minder te belasten. Het kan zo ook, maar dat wil ik niet, zeker na een blessure als deze.

Ik merk dat nu er iets meer dan 10 kilo af is en veel schommelen het niet echt goed lukt. Vroeger sportte ik per dag zeker 2 uur en nu om de dag een uurtje. Eetpatroon is gezond en eet niet onder mijn bmr en houd alles bij. Denk ook dat het deels mindset is hoor. Wanneer ik, zoals nu, niet Oke in mijn vel zit gaat het minder goed dan wanneer ik mij super voel natuurlijk.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:13

Ik vind jouw figuur echt prachtig! Als ik zie wat voor smerige hangbuik ik heb :( die zal ook nooit meer weg gaan.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:57

Ik vind dat je er supergoed uit ziet! Ik zou zo met je ruilen!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:21

bontejames schreef:
LinsxDot schreef:
Waarom zou je nog zoveel eraf willen? Vind persoonlijk het wel mooi zo hou niet van hele dunne meisjes vind ik te en niet mooi!


Zelf nog 5 kilo. Dan heb ik geen "overgewicht" meer en een gezond gewicht. Ook omdat mijn pony over 5 weken weer opgepakt mag worden na een ernstige blessure. Ik zou het fijn vinden voor hem om 76 kilo te wegen en hem minder te belasten. Het kan zo ook, maar dat wil ik niet, zeker na een blessure als deze.

Ik merk dat nu er iets meer dan 10 kilo af is en veel schommelen het niet echt goed lukt. Vroeger sportte ik per dag zeker 2 uur en nu om de dag een uurtje. Eetpatroon is gezond en eet niet onder mijn bmr en houd alles bij. Denk ook dat het deels mindset is hoor. Wanneer ik, zoals nu, niet Oke in mijn vel zit gaat het minder goed dan wanneer ik mij super voel natuurlijk.


Ik vind jouw figuur ook echt prachtig en ben stikjaloers! Maar als jij nog wat wil afvallen en het lukt niet snap ik dat dat heel frustrerend is. Hoe ben je tot nu toe zo afgevallen? En wat doe je voor sporten? Als je krachttraining doet denk ik niet dat je in kilo's nog veel lichter gaat worden aangezien je veel spieropbouw zal krijgen dan. Strakker zal je wel worden dan, maar dat merkt je pony qua gewicht natuurlijk niet :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:35

TT wat is het goed te zien! 20 kg is ook niet niks natuurlijk. Top!

BonteJames: ik zie er geen 85,5 kg in het lijkt echt minder vanaf de foto. Zo strak als jij bent wordt ik ook nooit meer (of ik moet echt heel hard gaan sporten denk ik). Jij sport ook veel toch? Misschien is een deel wel spieren? Heb je je vetmassa en spiermassa ook wel eens na laten kijken? Wellicht valt het dan best mee wat je nog te zwaar bent.

Hier is er eindelijk weer wat af. Wel 300 gram :P maar het is een beginnetje weer. Scheelt dat mijn app om bij te houden hoeveel ik wandel en fiets het ook weer naar behoren doet. Kan ik dat ook weer normaal bijhouden.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:09

Ik heb al een paar weken niets meer in de sportschool gedaan. Had een schema laten aanmeten en doe altijd half cardio half krachttraining. Verder reed ik per week 2 paarden en nu doe ik er om de dag 1.. qua eten zit ik oke en kan daar dus niet meer veel resultaat uit behalen denk ik..

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:12

bontejames schreef:
Ik heb al een paar weken niets meer in de sportschool gedaan. Had een schema laten aanmeten en doe altijd half cardio half krachttraining. Verder reed ik per week 2 paarden en nu doe ik er om de dag 1.. qua eten zit ik oke en kan daar dus niet meer veel resultaat uit behalen denk ik..


Dan weet je dus precies wat je moet doen *\o/* (je moet alleen de knop even omzetten en weer beginnen, maar dat is nou precies het lastigste :(:) )

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:35

Monster_tos schreef:
bontejames schreef:
Ik heb al een paar weken niets meer in de sportschool gedaan. Had een schema laten aanmeten en doe altijd half cardio half krachttraining. Verder reed ik per week 2 paarden en nu doe ik er om de dag 1.. qua eten zit ik oke en kan daar dus niet meer veel resultaat uit behalen denk ik..


Dan weet je dus precies wat je moet doen *\o/* (je moet alleen de knop even omzetten en weer beginnen, maar dat is nou precies het lastigste :(:) )


Klopt, maar ik heb pfeiffer en momenteel dus weinig energie. Loop 4 uur stage per dag en meer red ik ook echt niet. Kun je nagaan dat als dan de energie al op is, het in de loop van de dag ook niet beter word.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:50

Dan zou ik het voor nu accepteren, sommige dingen liggen niet in je macht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:35

Idd dan is het even zoals het is. Pfeiffer is niet niks en moet je goed uitzieken. Gewoon je eten goed blijven bijhouden en de draad straks weer oppakken als je energieniveau weer op peil is :j

Las trouwens ook nog iets over korte broeken. Ik heb nooit last van schurende benen gehad, bij mij gaat al het (over) gewicht gelijk rond mijn taille zitten. Er schijnt wel iets voor te bestaan, spray of creme geloof ik.

Calice

Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:10

Mag ik hier ook misschien komen meepraten? :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:38

Tuurlijk! Welkom :)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:45

SusanH schreef:
Idd dan is het even zoals het is. Pfeiffer is niet niks en moet je goed uitzieken. Gewoon je eten goed blijven bijhouden en de draad straks weer oppakken als je energieniveau weer op peil is :j

Las trouwens ook nog iets over korte broeken. Ik heb nooit last van schurende benen gehad, bij mij gaat al het (over) gewicht gelijk rond mijn taille zitten. Er schijnt wel iets voor te bestaan, spray of creme geloof ik.


Talkpoeder en een deo stick werkt ook goed! En ik heb nog een potje zalf speciaal daarvoor zal eens een foto sturen hier. Lekker goedkoop en werkt super.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:13

Welkom Calice!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:15

Calice schreef:
Mag ik hier ook misschien komen meepraten? :)


Toestemming is in dit topic niet nodig geloof ik. Wel een leuk en gezellig karakter! :D dusss wat is jouw doel en waar ben je mee bezig?

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:34

Hallo meiden,

Al een tijdje bezig met het topic kezen en inmiddels een paar dagen bij. Maar ik durfde mij hier toch nog niet goed te melden. Iets met het zelf moeten doen. Maar ik merk dat dat niet goed lukt en ik vind de sfeer van dit topic echt hele fijn, dus bij deze wil ik mij toch graag aanmelden bij jullie topic. Heb veel bijgelezen, maar niet alles. Wel gezien dat jullie al enorme vorderingen hebben gemaakt!! Echt super goed!!!

Zelf ben ik in 2013 al ongeveer 25 kilo afgevallen en wat voelde ik mij toen lekker in mijn vel. Helaas met een opleiding voor kantoorwerk en stage in 2015 is er langzaam weer wat aan geslopen. Het is niet dramatisch, maar ik voel mij er wel een stuk minder lekker door. Laatste tijd ook heel druk geweest, verbouwen, verhuizen en afstuderen dus echt lekker in mijn vel zat ik niet.

Nu 8 weken flink aan het sporten geslagen en inmiddels ook een bijrijdpaardje erbij gevonden om 3-4 dagen per week mee aan de slag te gaan.

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook de my fitnes pall app gedownload. Ik ben eigenlijk helemaal niet van het calorieën tellen, maar het afvallen lijkt maar niet te lukken. Dat bleek ook bij mijn afgelopen meting bij de sportschool, na 8 weken slechts 1,5kilo er af. En wat blijkt, ik eet waarschijnlijk dus te weinig. Dus sinds donderdag braaf mijn calorieën gaan bijhouden en toen schrok ik toch wel -O-
Om 0.5kilo per week af te vallen moet ik ongeveer 1550 calorieën eten (heeft mijn sportinstructeur ook bevestigd naar aanleiding van de meting en de app), echter kwam ik gister slechts aan 1000 calorieën en terwijl ik ook nog 2 paarden gereden heb := echt niet best dus.

Vandaag gaat het al beter, maar kom ik nog niet aan de 1550... en dat zit het vooral in te weinig eiwitten. Dus meteen mijn vraag aan jullie, wat eten jullie dat genoeg eiwitten bevat, zondet teveel koolhydraten en vet te bevatten?