paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:26

Dat denk ik ook :D daarom vind ik het stom, en ik doe vooral paardrijden, 2 per dag, 2x per week wandelen en dan nu 2/3x pw hardlopen, dus dat is niet extreem bulken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:28

Jester_ schreef:
Dat denk ik ook :D daarom vind ik het stom, en ik doe vooral paardrijden, 2 per dag, 2x per week wandelen en dan nu 2/3x pw hardlopen, dus dat is niet extreem bulken haha

Ik denk dat je gewoon op een plateautje zit, is onderdeel van gewicht verliezen en heel normaal. Het kan waardevol zijn om eens opnieuw je BMR te berekenen en je inname onder de loep te nemen, maar meestal gaan die plateau's vanzelf wel weer over. Ik hoor vaak dat mensen op een plateau meer gaan eten en daardoor weer afvallen maar op een rustiger tempo, maar ik ken ook mensen die hun kcaldoel juist weer wat naar beneden bijgesteld hebben en daardoor weer verder gingen met afvallen. Hoe lichter je bent, hoe minder je lichaam nodig heeft dus het is niet zo gek dat je af en toe even moet stilstaan en kijken of je patroon op dat moment nog wel past bij je lichaam op dat moment.

BarbaraNova

Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:51

Gebruikt niemand van jullie Herbalife met afvallen? Helpt mij heel erg want je energielevel blijft gewoon hoog. Ik trek het slecht zonder...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:51

Ken het niet? Ik heb geen problemen met een laag energielevel. Ik voel me juist fitter en energieker nu :j

Dat plateau is heel herkenbaar ja.

BarbaraNova

Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:32

Ik gebruik alleen de shakes van herbalife, maar er is zoveel meer van. Ik gebruikte het al een lange tijd maar niet om mee af te vallen, meer om energie te hebben ivm burnout.

Nu ga ik het echt gebruiken met afvallen en heel erg op mijn eten letten, nogal erge lekkerbek ahum

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:08

Mag ik me hier ook melden?

Een jaar of 7 geleden woog ik rond de 120 kg. Ik ben toen 35kg afgevallen tot 85kg. Daarna ben ik geopereerd en nog eens 5kg kwijt geraakt. En toen raakte de motivatie op. Ik moest herstellen, daarna echt even geen zin, enz, enz. Inmiddels schommel ik tussen de 80 en de 85kg.
Ik wil eigenlijk gewoon nog 10kg kwijt. Probleem is dat ik een zwak lijf heb en belast sporten geen optie is. Onbelast kan wel. Ik rijd zo'n 4 dagen in de week paard. Zonder dat kruipen de kilo's er weer aan. Maar wat verder? 85kg is echt een grens voor mijn paard. Maar des te minder, des te beter natuurlijk.
Ik eet momenteel gewoon weer alles, let er wel op dat het gezond en goed is, maar kan ook wel eens snaaien. Stap 1 is dus gewoon niks slechts meer in huis halen, maar snoeptomaatjes, komkommers, enz.

Tijd om de knop weer om te zetten en voor die laatste 10kg te gaan. Maar hoe? De vorige keer werkte KHD arm heel goed. Ik volgde toen het South Beach dieet. Dat was ook goed vol te houden. Verder in beweging wat omhoog. Maar wat dan? Wandelen? Zwemmen? De openingstijden voor vrij zwemmen sluiten eigenlijk maar op 1 dag aan op mijn werktijden. Of eigenlijk mijn vrije tijd dus.

Daarbij heb ik echt gewoon een stok achter de deur nodig, vandaar dat ik hier al een tijdje mee lees en me nu toch maar meld. Iets met een schop onder mijn kont en controle :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:15

Gezellig Amanda! Het helpt echt hoor die stok achter de deur, bij mij wel iig :j

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:38

barbaras schreef:
Gebruikt niemand van jullie Herbalife met afvallen? Helpt mij heel erg want je energielevel blijft gewoon hoog. Ik trek het slecht zonder...


Heel lang gedaan, ook heel veel mee afgevallen wat er binnen 3 maand weer op zat :D

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:57

Mag ik mij hier ook melden voor een extra stok achter de deur?

Graag voor september 8 kilo kwijt. Ik ben nu bezig met gezond eten en meer sporten, maar dan komt er weer een weekend BBQ-en en etentjes tussendoor en zitten de net afgevallen kilo's er zo weer aan... Naast zo'n 5-6 keer per week paardrijden ga ik morgenavond bij een sportschool in de buurt kijken, hier wil ik graag minimaal 2 keer per week naar toe voor extra conditietraining maar vooral krachttraining. Ik moet mijn bovenrug gaan trainen i.v.m. aanhoudende rug, schouder & borst klachten.

Ik probeer nu elke ochtend te beginnen met een fruit/amandelmelk smoothie, lunchen met een salade of soep met een cracker en 's avonds gezond eten met veel groenten en weinig koolhydraten. Daarbij veel drinken (met name groene thee) en gezonde tussendoortjes zoals appel, wortel of een bakje sojayoghurt.

Ik merk dat mijn eet- en sportritme vooral in de war raakt vanwege drukte. Druk op werk, thuis, paarden en dan schiet een keer extra sporten of vooruit salades maken voor de lunch er regelmatig bij in. Hoe doen jullie dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:50

Jester_ schreef:
barbaras schreef:
Gebruikt niemand van jullie Herbalife met afvallen? Helpt mij heel erg want je energielevel blijft gewoon hoog. Ik trek het slecht zonder...


Heel lang gedaan, ook heel veel mee afgevallen wat er binnen 3 maand weer op zat :D

Dat is een beetje het ding met dat soort dieten. Het werkt prima om shakes te drinken als maaltijdvervanger, als het maar onderdeel is van een gebalanceerd dieet waarbij je op je macro's en vooral je kcal inname let. Het kan prima dat je vol zit van 2 shakes en een avondmaaltijd, maar uiteindelijk zul je daardoor toch ver onder je BMR zitten en dan komt alles er keihard weer aan als je je lichaam weer fatsoenlijk gaat voeden. Als je onder je BMR eet gaat je lichaam in een soort overlevingsmodus waarbij het een aantal belangrijke functies uitschakelt (waaronder je hormoonhuishouding), en als je weer normaal gaat eten gaat je lichaam alles weer vasthouden zodat het die functies weer op gang kan krijgen. Voor blijvend gewichtsverlies is het nog steeds het beste om bij te houden wat je binnen krijgt en om in ieder geval te zorgen dat dat genoeg is.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:11

*\o/* *\o/* *\o/*

-20.1 kg
*\o/*
Afbeelding

Linksboven was maandag. Rechts boven begin januari.
De andere 2 tussentijds.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:21

Wauw! Wat goed!
En ik ben jaloers :')

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:34

Ahh niet zijn. Moet er hard voor werken. ( ohh nee..heel veel voor laten) en jouw moment komt vanzelf :*

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:00

barbaras schreef:
Ik gebruik alleen de shakes van herbalife, maar er is zoveel meer van. Ik gebruikte het al een lange tijd maar niet om mee af te vallen, meer om energie te hebben ivm burnout.

Nu ga ik het echt gebruiken met afvallen en heel erg op mijn eten letten, nogal erge lekkerbek ahum


ik shake sinds januari. Morgen of vandaag krijg ik mijn laatste pot shake binnen om af te bouwen, over 3 weken op vakantie. en na mijn vakantie ga ik met Curves Complete aan de slag :)

Waauwie TT! Super!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:03

Wauw super TT

Ik ben ook weer wat kwijt de teller staat nu op -21

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:05

Goed bezig allemaal! Ik stond de hele week stil en vanmorgen was er opeens een kilo af. Dus nu -7.5!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:08

Super goed TT!
Hou jij nog steeds je calorieën bij?

BarbaraNova

Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:45

herbalife

ik ontbijt nu alleen maar met een shake hoor, en heel soms als ik geen zin heb in de avond iets te maken shake ik een keer ipv avond eten maar dat is bijna niet. Daarnaast kan ik niet functioneren op 2 x een shake per dag en maar 1 maaltijd, dat is ook al lang niet meer de opzet van herbalife. Naast de shakes mag je ook nog best veel eh moet je ook nog best veel lichte dingen tussendoor eten. Ik ben heel vroeger consulente geweest maar t is nu heel erg verandert.

Daarnaast wil ik gewoon blijvend smorgens er mee ontbijten. Vindt het echt ideaal.

nu nog wat creatiever worden met tussendoortjes, verder dan creamcracker met wat houmous of kipfilet, een eitje, komkommer of tomaat kom ik niet ahum...tips?

dollyspikkel

Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:03

Super bezig iedereen!

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:12

Werken die shakes nu echt?

Wauw TurboTinker! Goed bezig zeg!

Hier staat de teller sinds vorige week op -0,5. Nog 9,5 te gaan :')
Vrijdag (=vrije dag, doe ik altijd boodschappen) maar eens goed voor gaan zitten wat ik nu dagelijks ga eten, weekmenu's maken en alleen dat maar kopen. De moestuin gaat het weer aardig doen en ik heb een heerlijke slager met scharrelvlees en een boerderij die runderen van eigen land slacht en verkoopt ontdekt in de buurt. Lekker biologisch vlees met biologische groenten. En geen khd. Daar kom ik voor het avondeten een heel eind mee :D
Lunch wordt salade zonder khs, met eiwitten en sla.
Ontbijt en tussendoortjes moet ik nog even voor kijken.

BarbaraNova

Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:18

de shakes zitten gewoon alle voedingsstoffen in die je nodig hebt en als je het heel even laat staan wordt de shake wat dikker en vult meer. Ik stop er meestal een banaan door en wat olie maar verder kan je het doen zoals je zelf wilt, het is een maaltijdvervanger, dus niet heel veel calorieën. Ik ben er erg blij mee, het werd mij zelfs geadviseerd te gebruiken na een operatie om aan te sterken.

Daarnaast als ik echt veel gedaan heb op stal of gesport heb neem ik een extra shake zodat je sneller hersteld. Bij serieuze interesse kan ik je wel met een kennisje in contact brengen die hier echt alles vanaf weet.

Ik ben donderdag begonnen op 81.9 en woog eergisteren 80.7. Ik wil graag 10 kg kwijt, liefst meer maar eerst dit maar eens aangaan.

nu rennen mijn paarden weg als ik met zadel aan kom :)

Amanda, wat heb jij al in je moestuin staan? Ik moet nog beginnen maar zijn nu met de tuinverbouwing bezig. Wil graag andijvie, komkommer, tomaat en aardbeien...

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:32

En hoe maak je die shakes aan? Het is poeder wat je hebt toch? Maak je dat aan met melk? Water? Yoghurt?

Ik heb zelf geen moestuin, mijn vader heeft er 1 en ik profiteer er van mee :D
Momenteel is er bloemkool en sla. Maar later ook aardbeien, komkommer, tomaat, spinazie, witlof, boontjes, verschillende soorten sla, andijvie, koolraap, peultjes, paprika, wortels, aardappelen (maar die eet ik dan weer niet :D ).
Nu vergeet ik vast nog wat, maar dit is het zo'n beetje. En dan van maart/april t/m november/december. Hij heeft ook een kasje, dus het seizoen is wat langer dan zonder kas.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:56

barbaras schreef:
herbalife

ik ontbijt nu alleen maar met een shake hoor, en heel soms als ik geen zin heb in de avond iets te maken shake ik een keer ipv avond eten maar dat is bijna niet. Daarnaast kan ik niet functioneren op 2 x een shake per dag en maar 1 maaltijd, dat is ook al lang niet meer de opzet van herbalife. Naast de shakes mag je ook nog best veel eh moet je ook nog best veel lichte dingen tussendoor eten. Ik ben heel vroeger consulente geweest maar t is nu heel erg verandert.

Daarnaast wil ik gewoon blijvend smorgens er mee ontbijten. Vindt het echt ideaal.

nu nog wat creatiever worden met tussendoortjes, verder dan creamcracker met wat houmous of kipfilet, een eitje, komkommer of tomaat kom ik niet ahum...tips?


Ik heb Herbalife een tijdje geprobeerd maar vond de shakes niet zo lekker en moest daarnaast een enorme hoeveelheid vitaminepillen slikken. Dat vergat ik natuurlijk 9 vd 10 keer dus voor mij werkte het niet zo goed. Ik heb wel een tijd Cambridge shakes gedaan, vond ik iets lekkerder (was ook pap, repen en soep) en hield ik goed vol. Ruim 28 kg mee af gevallen in 4 maanden tijd. Zou het nooit weer doen want erg gezond is het niet, maar goed.. dat is veel overgewicht ook niet.

Tussendoortjes die ik zelf lekker en makkelijk vind:
magere yoghurt (of evt sojayoghurt) met blauwe bessen, aardbeien of frambozen (uit de diepvries)
augurk met plakje kipfilet er om heen
rijstwafel met dun laagje pindakaas en plakjes banaan of komkommer
plakjes komkommer met filet americain
bevroren fruit in de blender (wordt soort van sorbetijs), ik doe bijv banaan en frambozen met klein scheutje amandelmelk
wortels/komkommer/paprika met yoghurt dip (magere yoghurt met knoflook, peper, zout, bieslook) of hummus dip

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:49

barbaras schreef:
Gebruikt niemand van jullie Herbalife met afvallen? Helpt mij heel erg want je energielevel blijft gewoon hoog. Ik trek het slecht zonder...


Heb er een tijdje mijn ontbijt of lunch mee vervangen, maar was niet zo'n succes.
Kan niet zo goed tegen veel melk, het hielp in ieder geval niet met afvallen en had ook vrij snel weer honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:50

barbaras schreef:
herbalife

ik ontbijt nu alleen maar met een shake hoor, en heel soms als ik geen zin heb in de avond iets te maken shake ik een keer ipv avond eten maar dat is bijna niet. Daarnaast kan ik niet functioneren op 2 x een shake per dag en maar 1 maaltijd, dat is ook al lang niet meer de opzet van herbalife. Naast de shakes mag je ook nog best veel eh moet je ook nog best veel lichte dingen tussendoor eten. Ik ben heel vroeger consulente geweest maar t is nu heel erg verandert.

Daarnaast wil ik gewoon blijvend smorgens er mee ontbijten. Vindt het echt ideaal.

nu nog wat creatiever worden met tussendoortjes, verder dan creamcracker met wat houmous of kipfilet, een eitje, komkommer of tomaat kom ik niet ahum...tips?

Dan heb ik niks gezegd :) Ik ken zo veel mensen die zich vol in een shakedieet storten en die daar enorm veel spijt van krijgen. Je maakt gewoon je lichaam kapot.