paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:54

Ik kom me ook voorzichtig melden in dit topic. Ik lees al een poosje mee en wil ook de nodige kilo's kwijt.(zeker 25) Ik denk dat het me zal motiveren om ook wat mee te kletsen hier, heb veel respect voor jullie allemaal omdat jullie al zo goed bezig zijn. :j

Ben afgelopen vrijdag begonnen. Ik ben gestopt met snoepen s'avonds en ik eet nu een stuk minder koolhydraten. De eerste 2 kilo ben ik nu kwijt. Ik hoop echt dat ik het vol kan houden en van de zomer al wat beter in mijn vel zit.

(Ik ben in het verleden al eens 20 kilo afgevallen door dit eetpatroon te volgen maar door stress en gewoon alles te lekker vinden en te veel eten zit alles plus een beetje extra er weer aan -O- )

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:05

Hallo! Ik meld me ook aan voor dit topic. Ik ben niet ontzettend zwaar, maar voor mijn lengte wel aan de zware kant, ik ben 1.69. Ik weeg 72 kilo en dit moet 60 worden. Toch wel een dikke 12 kilo. Maar ik heb het ervoor over want ik wil beter in mijn vel zitten!

Verder wil ik met iedereen een gouden tip delen tegen eetbuien in de avond, of niet kunnen slapen van de honger: Neem 2 kleine gekookte aardappelen met of zonder vetarme saus en een glas melk erbij! Van zetmeel en lactose word je maag goed gevuld en ze hebben een rustgevende werking dus slapen word ook makkelijker.

Ik hoor mensen als denken: Zetmeel?! Word je hartstikke dik van?
Ja, maar alleen in grote hoeveelheden. In een kleine aardappel zitten maar 70 kcal. Daar kun je er best 2 van hebben als het het enige is wat na het avondeten nog eet.
Je moet er echter wel van houden!

Voor mij werkt dit. Beter dan elke avond een mars met een blikje cola!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:25

Welkom alle nieuwe! :D
Veel succes toegewenst!

Ik heb net een bananenbrood gebakken, ik ben benieuwd of het was is! Straks een plakje mee naar m'n werk, als ik dan vanavond trek heb kan ik dat pakken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:52

Ieuw bananen brood. Ben benieuwd wat je er van vond, ik vind het echt heel vies.

Ik neem als ik 's avonds trek heb een cracker met light kaas. Aardappels lijkt me echt niet lekker zonder groente of vlees er bij. Ben toch al niet zo'n aardappel eter. Meestal red ik het prima om 's avonds niks extra's te nemen. Maar goed, ik vind alles wat niet op chips lijkt al enorme winst :j want voor ik in december begon trokken we samen iedere dag 1 zak open. En ik heb nu al 3 maanden geen chipje gehad. Het blijft voor mij ook bij die ene cracker, of een stuk fruit.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:59

Welkom nieuwkomers!
Ik heb het idee dat ik qua eten en sport best goed ga! Hopelijk vind de weegschaal dat ook over een week!

Ik mag van mijzelf na het avond eten nog een stukje fruit of een beetje soja-yoghurt. Ik vind het lastig als ik om 18:30 mijn eten op heb om dan niks meer te eten tot 22:00... Dus dan is zo iets kleins nog wel fijn!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:00

Bananenbrood vind ik juist heerlijk! Gewoon een soort cake maar dan gezonder! :D

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:02

Bananenbrood ben ik ook dol op, vooral omdat je er zo veel eigen dingen aan kan toevoegen die het lekker maken. Ik maak hem meestal vrij simpel met wat cacao. Maak hem wel altijd met havermout en dan moet je opletten dat je beslag vrij 'nat' is voordat je hem in de oven gooit. Havermout zuigt zich tijdens het bakken nog helemaal vol met vocht dus anders worden ze vrij droog.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:17

Ik ga aanstaande maandag bananenbrood maken. Lijkt me erg lekker!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:21

Welkom voor de nieuwe mensen.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:24

SusanH schreef:
Ieuw bananen brood. Ben benieuwd wat je er van vond, ik vind het echt heel vies.

Ik neem als ik 's avonds trek heb een cracker met light kaas. Aardappels lijkt me echt niet lekker zonder groente of vlees er bij. Ben toch al niet zo'n aardappel eter. Meestal red ik het prima om 's avonds niks extra's te nemen. Maar goed, ik vind alles wat niet op chips lijkt al enorme winst :j want voor ik in december begon trokken we samen iedere dag 1 zak open. En ik heb nu al 3 maanden geen chipje gehad. Het blijft voor mij ook bij die ene cracker, of een stuk fruit.


Ik heb dat ook een tijdje gedaan. Crackers met 20 of 30+ kaas. Alleen dat gaf me geen verzadigd gevoel. Had daarna nog steeds de drang om te eten. Na aardappels met melk heb ik dat niet meer. Maar ik raad dit ook aan voor mensen die echt eetbuien hebben of een lege maag en daardoor niet kunnen slapen. Ik at voorheen vaak een mars, een koek en wat soda. Soms kon ik me dan niet beheersen en werd dit 2 van alles. Dat was voor mij een eetbui. En om dat tegen te gaan ben ik dus die aardappels en melk gaan nemen en het werkt voor mij echt! Geen behoefte aan grote hoeveelheden suikers.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:28

geerte schreef:
Welkom voor de nieuwe mensen.


Bedankt, jij ook veel succes. Maar damn, wat heb jij een rare avatar! :\ :o

Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:37

Emmaa_ schreef:
Bananenbrood ben ik ook dol op, vooral omdat je er zo veel eigen dingen aan kan toevoegen die het lekker maken. Ik maak hem meestal vrij simpel met wat cacao. Maak hem wel altijd met havermout en dan moet je opletten dat je beslag vrij 'nat' is voordat je hem in de oven gooit. Havermout zuigt zich tijdens het bakken nog helemaal vol met vocht dus anders worden ze vrij droog.



Stille mee lezer :o ...*

Heb jij misschien het recept voor mij van het Bananenbrood? :)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:39


Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:49

Dankje! Alleen dan ipv kaneel gebruik je cacao? Voeg je de dadels ook toe (nog nooit een dadel gehad := ) ? En je zei dat je hem altijd vrij nat in de oven doet, voeg je nog water toe aan het mengsel dan? :)

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:05

crackers en aardappelen voor het slapen gaan zijn allemaal zetmeel en zet dus erg aan. Zou voor het slapen gaan proberen iets met wat eiwitten te eten, slaap je ook lekkerder op en vult ook veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:07

Esther_92 schreef:
Dankje! Alleen dan ipv kaneel gebruik je cacao? Voeg je de dadels ook toe (nog nooit een dadel gehad := ) ? En je zei dat je hem altijd vrij nat in de oven doet, voeg je nog water toe aan het mengsel dan? :)

Nee ik laat het mengsel ongeveer zo hoor, maar het is vrij normaal dat hij wat vloeibaarder is dan als je meel gebruikt ipv havermout. Als ik er cacao in doe is dat extra, kaneel is heel erg lekker in het recept (net als dadels). De dadels geven er net een zoetje aan die het wat meer laat smaken als een taartje dan als een brood. Het fijne is dat je buiten deze basisingredienten echt eindeloos kan variëren. Alleen wel rekening mee houden dat als je nog een grote hoeveelheid droog spul erbij gooit (dus bijvoorbeeld een hele hups cacaopoeder) dat je er dan ook iets meer vloeistof bij doet, en dat als je er veel nat spul bij gooit je er wat extra havermout in gooit. Het basisrecept is vrij simpel, maar je kan er echt eindeloos op variëren. Het kost even twee of drie keer voordat je hem echt onder de knie hebt maar daarna kan je het prima op de gok doen.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:10

Esther_92 schreef:
Dankje! Alleen dan ipv kaneel gebruik je cacao? Voeg je de dadels ook toe (nog nooit een dadel gehad := ) ? En je zei dat je hem altijd vrij nat in de oven doet, voeg je nog water toe aan het mengsel dan? :)


Ingrediënten voor één brood (waar je ongeveer 10 plakken uit kunt halen):
- 100 gram havermeel (of havermout even fijnmalen in de keukenmachine)
- 100 gram speltmeel
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 theelepel kaneel
- ½ theelepel zout
- 170 gram verse dadels (zonder pit)
- 100 ml amandelmelk (of andere plantaardige melk)
- 1 theelepel vanillepoeder (of 1 vanillestokje)
- 4 rijpe bananen (bruine spikkels!)
- 100 gram blauwe bessen (optioneel of ander fruit)

1. Warm de oven voor op 180 graden Celsius. Bekleed een cakevorm met bakpapier.
2. Meng de havermeel, speltmeel, bakpoeder, kaneel en zout in een grote kom door elkaar.
3. Maal de dadels samen met de amandelmelk en de vanillepoeder tot een glad mengsel. Dit gaat het beste in een keukenmachine, maar zou eventueel ook kunnen in een krachtige blender.
4. Prak de bananen in een aparte kom fijn. Zorg dat je echt rijpe bananen gebruikt, dus dat de schil onder de bruine spikkels zitten. Dan wordt de cake het lekkerst!
5. Meng het dadelmengsel met het meel en de bananen door elkaar. Voeg de blauwe bessen toe en doe het beslag in de cakevorm.
6. Zet de cake 60 minuten in de oven. Check of een satéprikker droog uit het bananenbrood komt. Haal de cake uit z'n vorm en laat afkoelen op een rooster.


Deze is van de green happiness en vind ik erg lekker, ook doe ik er wel eens cacao door heen.
Zelf wat aanprutsen met extra kruiden en smaken is er leuk en vaak erg lekker :)

Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:27

Bedankt voor de reacties Emmaa_ en Kingeping! Zondag maar is één van de twee proberen te maken! :Y)

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:40

*\o/* *\o/* Jeeee, toch ietsjes afgevallen deze week ondanks alles. *\o/* *\o/* Niet veel, eigenlijk veel te weinig maar voor nu vind ik alles behalve aankomen en gelijk blijven prima!

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:58

Vreetbuien 's avonds kan ik redelijk goed controleren met kaas. Gewoon een stukje kaas van een blok. Daar heb ik redelijk snel genoeg van en het geeft ook een goed verzadigd gevoel.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:03

soesita schreef:
Vreetbuien 's avonds kan ik redelijk goed controleren met kaas. Gewoon een stukje kaas van een blok. Daar heb ik redelijk snel genoeg van en het geeft ook een goed verzadigd gevoel.


Kaas is ook een goede inderdaad, of een bak reuzeaardbeien van Driscoll's.

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:41

Ik zou dan juist geen kaas pakken dat is hartikke vet :o

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:01

Om te huilen. 2 dagen zuinog aan. + 600. Das niet grappig. Gister wel zout gegeten. Ik steek het daar maar op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:03

Ik vind dingen met rijpe banaan er in gewoon niet lekker denk ik :')

Bij mij helpt een cracker wel goed. Het kraakt een beetje als chips en is ook hartig met een plakje light kaas er op :j . Maar er zijn ook zat avonden dat ik niks meer neem na het eten, en alleen nog een glaasje drinken neem of een kop thee maak.

TT dat is er vast zo weer af. Ik ga ook vaak zat op en neer rond hetzelfde gewicht waarna er toch ineens weer iets af is.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:16

little_birdy schreef:
Ik zou dan juist geen kaas pakken dat is hartikke vet :o



Dat wel, maar zoals oude kaas. Dat is in een kleine hoeveelheid zo slecht nog niet.