paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:32

Ik had het berekend in mfp om een kg pw af te vallen kom je op 1200 kcal. Voor 750 gram afvallen per week kom ik op 1320 kcal. En bij een halve kg pw mag ik 1620.

Oke. Ik maak deze week af. En dan ga ik hem naar 0.75 zetten. En na een week naar 0.5 zodat ik niet ineens een boost ga krijgen.

Klinkt dat beter voor jullie :P

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:38

De berekening die MFP maakt is totaal niet gebaseerd op de verhouding tussen je lengte en gewicht. Ik moet volgens MFP ook 1200 op een dag eten om 1 kilo per week af te vallen, maar met 1200 per dag val ik echt om.

Je hoeft het niet voor ons/mij te doen he? Maar het lijkt mij persoonlijk prettiger om er voor eens en voor altijd vanaf te komen en op een gezonde manier af te vallen ipv een crashdieet aannemen (want 1200 kcal is voor iemand met jouw lengte/gewicht verhouding alsnog een crashdieet) en daarna weer aankomen..

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:43

Mijn BMR is op verschillende sites tussen de 1700 en 1850 kcal per dag. Normaal gesproken ben ik behoorlijk actief (op twee dagen in de week na). Ik rijd minimaal één paard, werk op stal, ga vaak hardlopen en/of fietsen, wandel veel met de honden, etc. Ik denk dat op die dagen mijn inname qua kcal dan ook zeker omhoog moet!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:52

MFP geeft bij mij 1700 kcal aan om 1kg per week af te vallen. Pin me er niet echt op vast. Ik wil rond de 1600 zitten per dag.

Mijn nieuwe doel is om 20 april 10 kilo afgevallen te zijn. Moet te doen zijn :)

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:09

Blon_D schreef:
Fijn Melis! Mag je trots op zijn.

Mijn oma is gister omstreeks 1 uur overleden. Daarnaast ben ik zelf nog niet helemaal fit waardoor ik het afgelopen dagen best moeilijk had. Gelukkig heb ik mij netjes aan de voorschriften gehouden en daardoor zit ik nu op -12,5, deze week toch nog 2,1 er af (had ik niet verwacht omdat ik merk dat ik veel vocht vasthoud). Vanavond ga ik pasta maken van courgette met mijn nieuwe speeltje spiralen.
Nog 15 kilo te gaan voor mijn eerste doel!


Gecondoleerd! :(:) :(:)
Wel netjes dat je evengoed afvalt!

Ylvy schreef:
Gecondoleerd Blond, toch goed dat je alsnog afvalt.

Goed bezig Melis, je gaat snel!
Koekjes, dat klinkt bekend, iemand langs me in de klas heeft net een heel pak koekjes opgegeten in 5 minuten. Pfft :O


Ja echt! Had ik nooit verwacht haha :P

Renee1991 schreef:
Gecondoleerd Blon_d! :(:)

Ja, hoe zou het met TS gaan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :j

Ik was vanmorgen weer onder de 84, nu hopen dat ik niet binnenkort weer ineens een uitschieter naar boven heb. Zometeen m'n examen voor de motor, dus nu erg gespannen. Ik moet mijn best doen om niet iets heel slechts naar binnen te werken :+


Ohjee, lekker weer voor ook!
Veel succes! :D


SusanH schreef:
Jeetje Renee nu op de motor zeg := aan de andere kant, als je het nu kan kun je onder alle weersomstandigheden rijden :j

fohadie: sterkte dan de komende tijd.

Ik heb vanavond dressuurles. Zie het helemaal niet zo zitten om naar stal te gaan ook al is het dicht bij huis. Moet langs allemaal bomen, en er wil nog wel eens een tak afwaaien met dit weer := en ik heb precies les op het moment dat de storm het meest hevig is.


Balen!
Snap ik hoor, ik zelf zit dan ookal helemaal niet lekker op mn paard :=

Jester_ schreef:
Ik was nog onopgemaakt maar bij deze :')

[ [url=m/PzKUVU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! :D



Mooi doel Kelly! Moet je da nog veel?

Ik doe mn calorieën niet meer tellen, in het begin wel gedaan maar werd er helemaal gek van :=
Ik weet wat ik ongeveer op een dag kan eten, en soms is het wat meer, soms is het minder.
Honger gevoel heb ik niet en ik eet toch ook niet iedere dag super gezond. Toch val ik af, ik vind het best!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:14

@melis
Ik moet dan nog 8.1 kilo, zou haalbaar moeten zijn :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:00

Gister 1400 kalorieën binnen gekregen. Vandaag + 400 gram
;(

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:05

TT niet te somber zijn... Hier een lotgenootje gisteren en vandaag totaal 300 gram erbij. Begin van de week 0,5 eraf dus nu nog op 0,2 kg eraf.... En ga vanavond uiteten en naar de film dus vrees voor morgen.

Nu verzaak ik zelf een beetje de boel maar ben heel erg aan het zoeken in mijn eten. Ene keer val ik af terwijl ik denk te veel gegeten te hebben en andere keer kom ik dan juist aan. Moet eens ff goed naar mijn eetpatroon kijken.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:10

Balen :(

Ik denk dat mijn lichaam toch t beste reageert op hoe ik het zelf doe.
Niet iedereen is het zelfde. De ene komt aan met 1700kcal de ander valt af. Blijkbaar is mijn grens 1200 :(

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:44

TT het is onmogelijk dat je al zo snel in vet aangekomen bent.
Het kan heel prima zijn dat je wat vocht vast houdt omdat je gister misschien ongemerkt wat zouter hebt gegeten.
Om echt zeker te weten dat je groeit met 1400 calorieën zou je het toch wat langer vol moeten houden en niet op 1 dag af gaan.
Het is namelijk normaal dat je gewicht een beetje schommelt, daarom word ook afgeraden om elke dag te wegen ;)

Het zou eigenlijk echt niet kunnen dat jij met 1400 calorieën echt stelselmatig aankomt.
Dan zou ik toch eens wat dingen laten testen bij de huisarts.
(Zoals schildklier bijv)

Niet dat ik zeg dat je moet veranderen hoor, dat ik helemaal aan jezelf.
Maar het zou nogmaals eigenlijk echt niet moeten kunnen dat je echt aankomt op 1400 calorieën :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:05

Balen TT! Maar laat je niet op je kop zitten, het komt goed ;)

Ik ga zo denk ik naar de sportschool, ik ben m'n motivatie om te sporten een beetje kwijt dus moet mezelf een klein beetje ertoe dwingen :=

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:14

TurboTinker schreef:
Gister 1400 kalorieën binnen gekregen. Vandaag + 400 gram
;(


Je moet je lichaam even de kans geven om weer te stabiliseren :) Even een maandje doorzetten.
Uiteindelijk gaat het er om dat je gewicht blijvend kwijt raakt, niet dat dit zo snel mogelijk moet gebeuren.

Ik zit nu op -9.5, bijna de -10 dus *\o/* Mijn 12 weken begeleidingsproject bij mn trainer is nu afgelopen, maar ik heb zoveel tools aangereikt gekregen dat ik er alle vertrouwen in heb dat ik lekker doorga. Blijf ook elke 2 weken een meting uitvoeren, dat werkt erg motiverend.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:31

Zijn er mensen die ook last hebben met hun menstruatie door het afvallen? ben nog maar 4 kg kwijt maar lijkt net of alles door de war is...

Butterfly
Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:34

Goed bezig Monster_tos! Mooi resultaat hoor!

TT: geef het iets langer de tijd, als ik heel netjes eet en ik eet toch iets met meer zout, kom ik ook aan. Ik was laatst zelfs 2kg zwaarder, 2 dagen goed drinken en het is er allemaal weer af :)

Melanietje: absoluut! Vocht vasthouden, vreetkicks, hormonen in de war, moe...ja, ik merk het wel met afvallen :')

Ik heb er weer 0,5 af! Mijn eerste doel is echt onder de 110 komen, dan heb ik er ook 10 af *\o/*

Johnnydepony
Berichten: 1423
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:47

Ben nu 19 kg kwijt in 29 weken. Wil graag voor 1 juni klaar zijn en wil nog 6 kg. Gaat mooi op schema!

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:57

_Melanietje_: ik ben ook nog maar 5 kg kwijt maar heb er ook last van (was vorige maand na 2 wkn weer ongesteld) maar ik voel me wel energieker.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:04

mystery1980 schreef:
_Melanietje_: ik ben ook nog maar 5 kg kwijt maar heb er ook last van (was vorige maand na 2 wkn weer ongesteld) maar ik voel me wel energieker.


Ik ben juist veel moe, nergens zin in, slecht gemotiveerd in dingen....

Heeft iemand ervaring met kruidenthee hiervoor?

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:05

Heb je je inname en macro's al eens onder de loep genomen? Het kan zomaar dat je te weinig binnen krijgt of dat je niet genoeg van bepaalde voedingsstoffen eet.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:19

drink wel gemberthee voor mijn doorbloeding, maar verder geen ervaring met kruidenthee.
Misschien heb je afkickverschijnselen van minder suiker of krijg je iets te weinig binnen?

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:24

Emmaa_ schreef:
Heb je je inname en macro's al eens onder de loep genomen? Het kan zomaar dat je te weinig binnen krijgt of dat je niet genoeg van bepaalde voedingsstoffen eet.


Ik ben iemand die snel ergens een gewoonte van maakt en dus weinig varieer. Verder weet ik dat ik meer koolhydraten eet dan eiwitten.

zo ziet mijn gemiddelde dag eruit
's ochtends:
- 250 ml magere yoghurt met 50 g choco muesli
of
- havermoutpannekoekje met appel en kaneel (nu al lang niet gemaakt)

tussendoor:
- fruit
of
2 snack a jacks wafels kaas of choco

's middags:
- 250 ml optimel yoghurtdrink
of
- 250 ml yoghurt met 30 g basismuesli en extra rozijnen

tussendoor:
- fruit
of
2 snack a jacks wafels kaas of choco
soms nootjes/komkommer

's avonds:
wat te pot schaft
aardappelen/groente/vlees

tussendoor:
soms een klein stukje pure chocolade

Ben heel mijn leven al iemand geweest die te weinig groentes binnen kreeg.....
Laatst bijgewerkt door _Melanietje_ op 24-02-17 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:26

Hm, ik vind dat echt een super net lijstje, lekker gevarieerd. Ik zou toch eens bloed laten prikken en kijken of je tekorten hebt, met zo'n lijstje zou vermoeidheid niet door je voeding moeten komen imo.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:35

ik was voordat ik begon met lijnen ook erg moe, bij mij kwam dat onder andere door vitamine D tekort. En in deze periode van het jaar komt dat ook vaak voor, als je toch bloed laat prikken, vraag dan of ze die meenemen.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:55

Ik denk dat bloed prikken geen slecht idee is, maar ik vind wel dat het niet echt een gevarieerd lijstje is (uitgaande dat dat je dieet is). Mis toch wel wat meer groente/fruit, maar ook de langzame koolhydraten, van bijvoorbeeld volkoren brood/graanproducten.

Heb je al eens bijgehouden via een app wat je per dag met zo'n lijstje aan nutriënten binnen krijgt? :)

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:01

_Melanietje_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Heb je je inname en macro's al eens onder de loep genomen? Het kan zomaar dat je te weinig binnen krijgt of dat je niet genoeg van bepaalde voedingsstoffen eet.


Ik ben iemand die snel ergens een gewoonte van maakt en dus weinig varieer. Verder weet ik dat ik meer koolhydraten eet dan eiwitten.

zo ziet mijn gemiddelde dag eruit
's ochtends:
- 250 ml magere yoghurt met 50 g choco muesli
of
- havermoutpannekoekje met appel en kaneel (nu al lang niet gemaakt)

tussendoor:
- fruit
of
2 snack a jacks wafels kaas of choco

's middags:
- 250 ml optimel yoghurtdrink
of
- 250 ml yoghurt met 30 g basismuesli en extra rozijnen

tussendoor:
- fruit
of
2 snack a jacks wafels kaas of choco
soms nootjes/komkommer

's avonds:
wat te pot schaft
aardappelen/groente/vlees

tussendoor:
soms een klein stukje pure chocolade

Ben heel mijn leven al iemand geweest die te weinig groentes binnen kreeg.....


Misschien wat meer goede vetten en groentes? Op zich een gevarieerde dag, maar als elke dag zo is dan is die variatie er natuurlijk ook een beetje af.
Voor mijn gevoel krijg je nu inderdaad veel (fruit)suikers en koolhysdraten binnen. Probeer ook vaker eiwitten toe te voegen :) .

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:08

Knudd schreef:
Ik denk dat bloed prikken geen slecht idee is, maar ik vind wel dat het niet echt een gevarieerd lijstje is (uitgaande dat dat je dieet is). Mis toch wel wat meer groente/fruit, maar ook de langzame koolhydraten, van bijvoorbeeld volkoren brood/graanproducten.

Heb je al eens bijgehouden via een app wat je per dag met zo'n lijstje aan nutriënten binnen krijgt? :)


Ja ik doe via MFP bij houden, en daar komt altijd uit bijna dat mijn vetten en eiwitten niet in verhouding zijn tot mijn koolhydraten. Dus mijn koolhydraten is altijd hoger dan de rest.

@Knudd en Emmaa_, ik kan alleen heel slecht tegen bloed.....