paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:59

MariekeTV schreef:
Wat goed van iedereen!!

TT ik had het laatst al een keer gevraagd ;)
Maar wat eet je nu zoal op een dag?
(Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ter inspiratie)


Sorry, denk dat ik dat gemist heb.

Smorgens 150/200gram magere yoghurt met muesli van lidl. Waar die havermoutvlokken inzitten en rozijntjes.

Smiddags onder werk ook. Eet ik thuis. Dan vaak een boterham smeerkaas en een met filet american/ of smeerleverworst

Savonds groenten en een stuk kipfilet of iets anders.

Probeer de grootste khd te laten staan. Zoals aardappels.

Gister had ik witlof met aardappels en een stuk kipfilet ala minute.

Dat was een lange werkdag. Dan heb ik ook geen snaaitrek.

Weekenden zijn lastiger.

Balen Kiannah! Mss toch ff bijhouden wat je eet.

Mijn schoobmoeder klaagt ook van aankomen. En niet afvallen. Eet ze 2x daags 2 plakken brood met een plak kaas
Niet zoveel zou je denken. Maar daar alleen al eet ze meer kalorien dan die ik gebruik. En dan savonds eet ze om de dag een maaltijdsalade als avond eten. Maar met pijnboompitten. Als je de verkeerde dingen eet blijf je stil staan of kom je aan.

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:07

Eet je dan nog wat tussendoor turbotinker?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:08

Butterfly schreef:
Schiet mij maar lek, het lijkt wel of ik alleen kan schommelen ipv netjes afvallen. De laatste tijd rondom 114 en vanochtend ineens 116.
Maar weer extra op mijn eten letten...maar dit is zó niet motiverend -O- ongesteld word ik ook nog niet, blijkbaar een soort van dipje ofzo. En ik wil het zo graag %)


xxVon schreef:
Ik sta al twee weken stil, helaas. Blijf braaf aan mijn dieet en krachtoefeningen/beweging, maar balen is het wel. Had eigenlijk cheatmaaltijd ingepland dit weekend (pannekoeken) maar zit nu toch wel te twijfelen of ik het wel aandurf.


Even een paar dagen in een app bijhouden wat je eet? Toen ik een tijdje geleden stil stond toch weer de app gaan bijhouden (uit luiheid mee gestopt), bleek dat ik amper de 1000 calorieen per dag haalde :o Om te kunnen verbranden heeft je lichaam wel brandstof en energie nodig, doordat ik zo weinig at had mijn lichaam geen energie over om te verbranden, dit ging allemaal naar mn hersenen en andere organen om gewoon hun werk te doen.
Nu zit ik weer netjes op de 1650 per dag en gaat er gemiddeld per week een halve kilo af :)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:11

Maar pijnboompitten ziin wel goede calorieën, ik eet ze zelf ook wel eens met andere nootjes.
Het ligt vooral aan maat houden: echt een klein beetje.

Ik denk zelf dat vier boterhammen met kaas niet zo goed zijn, is ook wel heel weinig variatie voor je lijf. Eet ze bijvoorbeeld ook een keer yoghurt/kwark of fruit?
En hoeveel beweegt ze?
Ik denk dat dat allemaal mee telt.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:11

Jester_ schreef:
Eet je dan nog wat tussendoor turbotinker?


Hoogstens een hapje banaan bijv. Wat ik voor de beeb maak. En als ze een stuk van haar brood laat liggen.


Eigenlijk niet veel meer. Gister zat ik op 600 kalorietjes en heb ik als toetje nog een x yoghurt gegeten

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:12

LilChar schreef:
Maar pijnboompitten ziin wel goede calorieën, ik eet ze zelf ook wel eens met andere nootjes.
Het ligt vooral aan maat houden: echt een klein beetje.

Ik denk zelf dat vier boterhammen met kaas niet zo goed zijn, is ook wel heel weinig variatie voor je lijf. Eet ze bijvoorbeeld ook een keer yoghurt/kwark of fruit?
En hoeveel beweegt ze?
Ik denk dat dat allemaal mee telt.



Niks. Alleen werk en 1x pw wandelen.
En nee. Ze eet dat brood en 2 sinasappels en dan avond eten. Maar intussen heeft ze de theorie van de dokter zegt dat oudere mensen lastiger afvallen. Nee dat gaat niet op als je de verkeerde dingen eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:13

TurboTinker schreef:
Jester_ schreef:
Eet je dan nog wat tussendoor turbotinker?


Hoogstens een hapje banaan bijv. Wat ik voor de beeb maak. En als ze een stuk van haar brood laat liggen.


Eigenlijk niet veel meer. Gister zat ik op 600 kalorietjes en heb ik als toetje nog een x yoghurt gegeten

600?! :wow: Dat is imo echt een crashdieet en niet gezond.. ik snap dat het makkelijk is omdat je snel afvalt, maar ik zou wel gaan beginnen met het toevoegen van kcal zodat je niet straks alles weer aankomt als je iets meer gaat eten. Ik heb een tijdje terug een quote geplaatst over hoe het werkt als je systematisch zo ver onder je BMR gaat zitten..

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:14

Maar 600 kalorieen op een dag is echt belachelijk weinig..

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:16

Zo weer een een kilo eraf van gister na de vakantie, zit nu weer op het laagste wat ik ooit was (was voor me vakantie aant schommelen), heel fijn. Zal wel allemaal vocht zijn geweest :j

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:23

MariekeTV schreef:
Wat goed van iedereen!!

TT ik had het laatst al een keer gevraagd ;)
Maar wat eet je nu zoal op een dag?
(Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ter inspiratie)


Ik houd mijn lijstjes bij op papier thuis, maar post ook zeer regelmatig in dit topic: [VT] Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Veelal ook andere mensen die bewust bezig zijn met voeding, dus leuk om een kijkje in te nemen! :)

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:27

Bij mij ook één bak ellende. Vrijdag woog ik 83,9 en nu ineens weer 85. Ik word er echt chagrijnig van!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:33

Gister was een aparte dag qua kalorietjes. Normaal zit ik op 1200.
Of er overheen. Maar probeer 1200

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:36

gisteren 2 uur gewandeld ruim 10 km, vanmorgen 200 gram eraf *\o/*

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:47

Jeetje wat weinig TurboTinker, ik tik 2200 cal per dag weg en val af... knap dat je het volhoudt maar wees wel voorzichtig om geen metabolische schade op te lopen.

Iedereen die even bijkomt... de weegschaal is soms echt een leugenaar. Ik kom vaak bij als mijn vetpercentage daalt, omdat het lichaam dan een nieuwe balans zoekt. Gewoon stug volhouden dan komt het vanzelf goed.

Butterfly
Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:40

RavenCat schreef:
Jeetje wat weinig TurboTinker, ik tik 2200 cal per dag weg en val af... knap dat je het volhoudt maar wees wel voorzichtig om geen metabolische schade op te lopen.

Iedereen die even bijkomt... de weegschaal is soms echt een leugenaar. Ik kom vaak bij als mijn vetpercentage daalt, omdat het lichaam dan een nieuwe balans zoekt. Gewoon stug volhouden dan komt het vanzelf goed.

Wat eet jij dan allemaal? Ik eet (moet haha) plm 1700 en heb al moeite om dat te halen.

Net met frisse moed boodschappen gedaan. Ik denk ook dat ik de laatste dagen teveel zout heb gegeten, dus nu maar weer even alles vers en goed opletten. De zon schijnt <3 en ik heb er weer zin in!

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:21

Ik eet er dagelijks 1500, dat is ook mijn bmr en dat vind ik wel een goeie. Geen honger maar ik zou prima meer kunnen eten :') zoals gister heb ik 3 paarden gereden en 8 stallen flink afgemest. Dan mag ik best wel kcal extra en dan val ik ook nog af :j

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:22

Butterfly schreef:
RavenCat schreef:
Jeetje wat weinig TurboTinker, ik tik 2200 cal per dag weg en val af... knap dat je het volhoudt maar wees wel voorzichtig om geen metabolische schade op te lopen.

Iedereen die even bijkomt... de weegschaal is soms echt een leugenaar. Ik kom vaak bij als mijn vetpercentage daalt, omdat het lichaam dan een nieuwe balans zoekt. Gewoon stug volhouden dan komt het vanzelf goed.

Wat eet jij dan allemaal? Ik eet (moet haha) plm 1700 en heb al moeite om dat te halen.

Net met frisse moed boodschappen gedaan. Ik denk ook dat ik de laatste dagen teveel zout heb gegeten, dus nu maar weer even alles vers en goed opletten. De zon schijnt <3 en ik heb er weer zin in!


Ben ik ook benieuwd naar! Als ik 2200 eet kom ik dik vet vies aan :') Iedereen is daar natuurlijk verschillend in, maar net als Kiannah vind ik het ook lastig om, in mijn geval, de 1800 kcal aan te tikken.

Ik heb ook echt vreselijk gegeten de afgelopen dagen, dus nu maar weer even streng.. Ik vind het allemaal maar lastig, ik zie weinig verschil op de weegschaal. En normaal gaat de eerste 10 kilo me altijd vrij makkelijk af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:23

Mijn BMR hangt rond de 1800 en ik eet dat ook elke dag wel. Als ik sport of een intensieve dag heb qua beweging schroef ik het vaak nog een stuk omhoog. Dagen dat ik onder mijn BMR eet voel ik me ook gewoon niet fijn, dan heb ik de hele dag honger.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:56

Wat is een bmr ?

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:01

Je BMR is je basic metabolic rate. Dat is dus wat je verbruikt alleen aan het onderhouden van je lichaam, zonder enige vorm van beweging erbij. Zelfs je arm bewegen of knipperen met je ogen zorgt al voor een hogere verbranding.

Onder je BMR gaan zitten kan erg gevaarlijk zijn, vooral omdat je lichaam op langere termijn vitale functies zou kunnen uitschakelen.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:53

Ik heb net mijn bmr opgezocht die is 1642 en ik zit daar toch erg vaak onder zag ik

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:19

Ik zit al jaren in de overlevings stand.eet ik 2000 kalorien, dan kom ik aan als een gek

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:21

Een typische dag van mij:
ontbijt:
halve appel, peer en banaan (deel ik met vriendlief)
twee cracottes met pindakaas
eiwitshake in water

Dan sporten:
45 min cardio
60 min kracht
Tijdens sporten bidon met beetje dextro en bcaa's (aminozuren)

Dan eiwitshake nummer 2

Lunch
Wisselend, maar meestal rond de 600 cal
Salade met noten, kaas en brood
of
Soep met brood en worst
of
2 gegrilde tosties

Tussendoor:
smartbar crunchy coffee inderdaad jumjumjum

Avondeten
Rond de 800 cal
bijv
60 gram pasta of couscous (ongekookt)
groente zo veel ik wil
200 gram gegrilde kip
beetje kaas/saus/etcetcetc

Tussendoor vaak nog een vers groente-fruit sapje of zo.

Mijn BMR is 1850, ik vermenigvuldig die met activiteitenfactor 1,5 en ga daar dan 10-20% onder zitten omdat ik wil afvallen.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:25

Wow dan zit jij aardig hoog in kcal ja .

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:31

Maar wel bijna 2 uur sporten :+