paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:56

_Melanietje_ schreef:
Ik meld mij ook van Jan 2015 tot jan 2016 het cambrigde dieet gevolgd. Toen bijna 18 kg kwijt geraakt alleen moest ermee stoppen was helemaal verzuurd van de vele afvalstoffen en mentaal kon ik het ook niet meer aan omdat ik mij niet lekker voelde. In die periode ook vaak ziek geweest.

Helaas in korte tijd weer alles eraan. Na een half jaar voelde ik mij pas weer goed zowel mentaal als fysiek.

Afgelopen november mijzelf weer een shop onder kont gegeven. Moet echt weer afvallen zeker gezien mijn jonge paard die er dit jaar aan moet gaan geloven.

Vanaf november ben ik bezig met goed opletten door middel van een app om eten bij te houden. Tot 24 december 3,1 kg afgevallen helaas dit niet kunnen aanhouden. Nu sta de teller op 2,4 kg bijna terug op de teller van voor kerst.

Mijn eerste doel is 4 kg. Ben vanaf januari begonnen om maandag tot en met vrijdag een half uurtje te wandelen in mijn pauze. De planning is ook om elk weekend een lange wandeling te maken met mijn jonkie helaas door de weersomstandigheden tot nu toe niet kunnen doen.


Balen dat het er steeds weer aankomt! Heb je voor jezelf al eens goed op papier gezet wat de reden is dat je weer aankomt? En dan niet als in dat je weer verkeerd/meer bent gaan eten, maar waarom je dit doet? Als je dit niet duidelijk hebt is de kans erg groot dat dit je straks weer overkomt. En dat wil je natuurlijk voorkomen :)

Butterfly
Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:58

Mojito schreef:
Wil dit graag eens proberen! Waar haal je havermoutmeel, gewoon bij de supermarkt? En hoe maak je ze precies? :D


Je kunt ook havermout in de blender/keukenmachine doen, even goed laten draaien en je hebt meel :)

Ik heb MFP op mijn telefoon staan! Volgens hun mag ik 1650 kcal, wat ik best een mooie hoeveelheid vind. Maar mooi dat ik nog 300 heb staan nu :') mijn vriend kwam al met de suggestie om maar een reep chocolade te eten :')

JesdaJinn

Berichten: 10475
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:11

Hey Celine! Jij hier!

Vanavond niet veel gegeten. Klein beetje groente en stukje vlees.
Kwam van de hondenschool weer en rammel van de honger. Eet nu 2 broodjes met kipfilet en ga straks lekker slapen.

Ik hoop morgen op de weegschaal te staan.
Als ik het niet vergeet xD

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:15

JesdaJinn schreef:
Hey Celine! Jij hier!

Vanavond niet veel gegeten. Klein beetje groente en stukje vlees.
Kwam van de hondenschool weer en rammel van de honger. Eet nu 2 broodjes met kipfilet en ga straks lekker slapen.

Ik hoop morgen op de weegschaal te staan.
Als ik het niet vergeet xD


Heeey! Ja, ik ook haha :+ Wist niet dat jij ook meepraatte hier!
Ik ga morgen ook wegen. En dan echt aan de bak :P

JesdaJinn

Berichten: 10475
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:22

Al een hele week :P

Ik eet nu een appeltje want papa pakte er ook 1 :P

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:26

welkom iedereen die gezellig meekletst :)

ik ben net terug van stal.... even mn bovenbenen weer op temperatuur laten komen voor ik onder de douche ga staan... voelde ze net helemaal niet meer :O

morgen weer een rondje bos rennen, dit keer zonder hond. hoef pas om 13 te beginnen op t werk, ds kan mooi.

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:48

Hier de moeilijk momenten, nachtdiensten. Ik krijg nu gewoon honger, en baal er dan van dat ik dus extra maaltijden moet nuttigen. Maar weet ook wel weer dat dit nodig is.. Zoals morgen eet ik eigenlijk dan alleen mijn avondeten, dus dan trekt het wel weer bij maar gaat tegen mijn gevoel in :')

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:55

Mojito schreef:
_Melanietje_ schreef:

Ongeveer hetzelfde idee als mijn pannekoek. Zit havermoutmeel, ei, kaneel, appel en klein beetje melk.

Vult zeer goed moet ik zeggen zit dat zeker tot 12 uur vol.

Wil dit graag eens proberen! Waar haal je havermoutmeel, gewoon bij de supermarkt? En hoe maak je ze precies? :D


Ik haal havermoutmeel bij de tuinen of nu Holland & Baret of zoals iemand anders zei je doet havermout in de blender.

Ik maak ze als volgt: 1 appel door de hakmolen. 1 ei kloppen dan 2 eetlepels havermoutmeel erbij (niet afgestreken, dus echt 2 volle eetlepels), dan een beetje melk erbij zodat het een beetje als pannekoekmix eruit ziet. Naar wens kaneel erbij en de appel erdoorheen roeren. En dan een pan op het vuur zetten een beetje olie erin. De mix uitsmeren bruin laten worden omdraaien en deze kant bruin laten worden en klaar is je pannekoek.

Is even een paar keer testen geweest maar daarna is het mij gelukt om een goede verhouding te krijgen.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:34

Monster_tos schreef:
Balen dat het er steeds weer aankomt! Heb je voor jezelf al eens goed op papier gezet wat de reden is dat je weer aankomt? En dan niet als in dat je weer verkeerd/meer bent gaan eten, maar waarom je dit doet? Als je dit niet duidelijk hebt is de kans erg groot dat dit je straks weer overkomt. En dat wil je natuurlijk voorkomen :)


Heb je even ;)

Dit was de eerste keer dat ik een poging had gedaan om af te vallen. Helaas geen goed dieet voor mij, goede resultaten maar leerde niet wat gezond eten is. Bij dit dieet at ik 2 producten van hun en een gewone maaltijd per dag. Dus lette wel op in de trand van niet tot weinig snoepen, water drinken maar voor de rest niet.

Omdat mijn lichaam het niet aankon, ben ik voortijdig gestopt. Ik zou eigenlijk afbouwen naar eerst 1 product en dan geen producten. Doordat ik stopte eindigde ik gelijk weer in mijn oude eetpatroon. Weinig gezond eten in combinatie met ongezonde dingen.

Verder heb ik in dezelfde maand moeten stoppen met hardlopen door klachten. En niet sporten/bewegen is een echte no go als ik niet wil aankomen.

Nu ben ik bezig om mijn eetpatroon om te zetten naar iets gezonds en wat ik kan volhouden. Met kleine stapjes gaat het maar in ieder geval naar een gezond leven.

Heeft iemand trouwens nog tips voor een slechte groente eter?

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:41

Als je diepvriesspinazie mengt met wat pesto, smaakt de hele spinazie naar pesto :) Die combinatie gebruik ik vaak als saus, erg lekker!

Of groente pureren (tomaat, paprika, courgette, ui, pompoen, net wat je in huis hebt of combineren), groentebouillon erbij en voila, je hebt een lekker soepje.

En soms heb ik groente over (maakt niet uit welke). Dit doe ik dan in een ovenschaal met wat mozzarella, balsamicoazijn en peper, evt. wat kruiden. 20-30 minuten in de oven en dan vind ik het echt een feestje om te eten.

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:56

Ik lees dat sommige savonds om 10u nog brood gaan eten. Is dat juist niet slecht? Als ik savonds trek heb pak ik handje snoeptomaatjes of een crackertje met heel dun philadelphia light erop.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:57

Ik heb voor mijzelf heel duidelijk ingesteld dat ik de persoon wil zijn met een succesverhaal. Aangezien ik niet degene wil zijn met mislukte pogingen. Het is nu nogsteeds -10 maar ik ga gewoon stevig door.

Dit is wellicht een leuke website voor recepten: http://chickslovefood.com/

Ik haal er veel recepten van af. Ze zijn lekker en verantwoord! :D

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:34

_Melanietje_ schreef:
Monster_tos schreef:
Balen dat het er steeds weer aankomt! Heb je voor jezelf al eens goed op papier gezet wat de reden is dat je weer aankomt? En dan niet als in dat je weer verkeerd/meer bent gaan eten, maar waarom je dit doet? Als je dit niet duidelijk hebt is de kans erg groot dat dit je straks weer overkomt. En dat wil je natuurlijk voorkomen :)


Heb je even ;)

Dit was de eerste keer dat ik een poging had gedaan om af te vallen. Helaas geen goed dieet voor mij, goede resultaten maar leerde niet wat gezond eten is. Bij dit dieet at ik 2 producten van hun en een gewone maaltijd per dag. Dus lette wel op in de trand van niet tot weinig snoepen, water drinken maar voor de rest niet.

Omdat mijn lichaam het niet aankon, ben ik voortijdig gestopt. Ik zou eigenlijk afbouwen naar eerst 1 product en dan geen producten. Doordat ik stopte eindigde ik gelijk weer in mijn oude eetpatroon. Weinig gezond eten in combinatie met ongezonde dingen.

Verder heb ik in dezelfde maand moeten stoppen met hardlopen door klachten. En niet sporten/bewegen is een echte no go als ik niet wil aankomen.

Nu ben ik bezig om mijn eetpatroon om te zetten naar iets gezonds en wat ik kan volhouden. Met kleine stapjes gaat het maar in ieder geval naar een gezond leven.

Heeft iemand trouwens nog tips voor een slechte groente eter?


Goed over nagedacht dus, top! Ik ben een hele slechte groente eter, maar gek op soep. Ik maak dus vaak een soepje. Super makkelijk en erg lekker! Groente naar keuze koken in een bouillon en dan pureren. En natuurlijk op smaak maken zoals je zelf lekker vindt met kruiden en specerijen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 09:44

dat is inderdaad het gevaar van shake-dieet en alle aanverwanten. Het werkt, je hebt snel resultaat, maar daarna... en welke tekorten krijg je dan.

echt hoor... mijn lijf is aan het f*ucken met me..... van t weekende, 111.4, nu weer 112.6.... schiet mij maar lek. Zo even een boterham voor t ontbijt, dan een rondje rennen, douchen en naar het werk, vanavond naar het paard. aan de beweging zal t iig niet liggen

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:11

Gisteravond de falafel gemaakt. Ze vielen wel een beetje uitelkaar maar de smaak was goed. Iemand tips wat ik dan fout gedaan kan hebben?

Vanmorgen was de weegschaal voor de 2e keer niet lief helaas. Na gisteren 2 kg erbij nu weer een halve kg erbij, snap er niks van. Had gisteren een compensatie dagje gedaan voor het weekend, dus echt heel ruim onder de calorieen gebleven en dan nog. pffff.
Saldo staat nu weer op -0.5kg :(

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:38

Zou ik ook mee mogen kletsen? :)
Ik ben nu sinds 1,5 week echt bezig met mijn gewicht. Daarvoor ook wel pogingen gedaan, maar ben nog niet eerder zo stellig geweest als nu. Maandag is mijn weegdag, deze week was er 2 kilo af, super fijn en een goede motivatie om door te zetten.
Mijn doel is om 15 kilo kwijt te raken en vanaf daar hopelijk nog wat meer. Op het moment doe ik aan zwemmen en wil binnenkort het paardrijden weer op gaan pakken, want dit mis ik toch wel heel erg. Verder fiets is elke dag naar mijn werk. Ik werk als leidinggevende in de horeca van een dierentuin, daar heb ik soms wel eens moeilijke momenten, maar tot nu toe heb ik alle verleidingen kunnen weerstaan.
Heb het topic doorgelezen en er staan echt hele fijne tips in. Vooral de drankjes met groenten ga ik eens maken. Ik heb de mazzel dat ik geen moeilijke eter ben, ook gezond eten vind ik erg lekker. Het enige wat ik niet lust is spinazie en ik ben vegetariër. Verder, kom maar op met de groenten en ander gezond spul haha!
Iedereen heel veel succes sowieso, ik vind dat jullie al super goed bezig zijn! +:)+
Hopelijk kan ik hier en daar ook een tip geven ;) En anders blijf ik gewoon naar jullie tips luisteren!

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:48

Welkom alle nieuwkomers :D
10 paginas erbij sinds ik een weekendje weg was. Jullie zijn echt snel!
En zoveel die 6 kg kwijt zijn, jullie zijn toppertjes!

Inderdaad de vloeibaar diëten opties zijn vaak geen goeie, je valt mooi af, en behoorlijk snel, maar daarna loopt het vaak minder goed. Voor mij is het ook niet geschikt.

Morgen wil ik me wegen, lukt dit niet dan wordt het zaterdag.
gisteren heb ik veel lichamelijk werk verricht, paar uur flink zitten harken :')
Sprintje getrokken met een collega die vol op zijn gezicht viel... dus mijn buikspieren zijn ook getraind.

Iedere avond doe ik situps, zit nu op 90 op een avond met tussenstops ertussen van 1 tot 2 minuutjes.
Eten heb ik soms nog wel dipjes merk ik. Zondag was dan weer een compensatie maargoed.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:00

Otti1977 schreef:
Ik lees dat sommige savonds om 10u nog brood gaan eten. Is dat juist niet slecht? Als ik savonds trek heb pak ik handje snoeptomaatjes of een crackertje met heel dun philadelphia light erop.


Ooit heeft een dieetiste mij verteld om na 20.00 u niets meer te eten(, met uitzondering als je nachtdiensten hebt).

En heel bedachtzaam/ terughoudend te zijn met shakes en vervangers van maaltijden.

Ik kreeg de tip eet zo gewoon mogelijk, maar minder en vaker beweegmomenten.

Dus het gaat om het totale aantal beweeg momenten op een dag en als je flink kan sporten is dat mooi maar niet toonaangevend!

zo heb ik zelf de daad bij het woord gevoegd en een fiets gekocht zodat ik vaker ga bewegen en mijn spieren sterker kan maken en mijn conditie kan opbouwen (ivm diagnose van een ziekte).
Verder ga ik vaker wandelen met de kinderen en de dieren.
Mijn eetpatroon was goed maar ik moet wel letten op de hoeveelheid en mijn voorkeur voor lekkere dingen.... daar zit het juist -O-

Maar ik hoop dat jullie mij ook motiveren met jullie top of mindere momenten!
Laatst bijgewerkt door kwita op 17-01-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:00

Camebrigde is echt een heel pittig dieet. Knap dat je dat zo lang hebt volgehouden.

Mijn dagen zijn als volgt momenteel
.

Ontbijt met een 150gr.kwark of yoghurt plus een halve appel.
Middag had ik gister een wrap met roomkaas kipfilet en veel sla. Vandaag maaltijdsalade.
Gister avond wortels en 2 hamburgers als vlees. Vanavond wokgroenten.
En daarna 100gram yoghurt of kwark met een halve appel. Iig geen enkele shake meer en dat is ook fijn. Heb ok uiteindelijk 1 week volgehouden.

Vanmorgen op de weegschaal -0.4 dus dat gaat goed. Zit nu 107. En begon 3 maandagen terug op 112.6. Dus dat gaat echt lekker. Dik 5.5kg eraf nu. En dat door niet meer te nemen dan nodig..geen tussendoortjes. En anders houden bij een cracker bijv.

En dat vind ik lastig! Want ik heb dus wel die bodemdrang. Bord moet leeg en pakje die je open maakt ook. Dus ik ben trots op mezelf dat ik nu in de 3e week zit en het kan weerstaan.
Al is de drang naar vreten echt heel groot.

Als straks de 10kg eraf zijn gaan we uit eten. En dan ga ik ook echt 1 avond los en mag ik eten wat ik lekker vind. En dan weer streng tot de volgende 10kg

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:12

Heel knap Turbotinker, echt goed! En inderdaad, soms moet je even alles laten vieren om daarna jezelf weer te herpakken en verder te gaan :j
Keep up the good work!

Ik merk nu dat ik zoetjes aan ook weer in de 'gezonde' modus kom. Vond het eerder heel moeilijk om de lekkere dingen te laten staan en ik dacht steeds joh, ik kom in ieder geval niet aan. Maar nu ben ik weer calorieën aan het tellen en vind ik het zonde als ik gelijk blijf in gewicht.
Morgenochtend weer eens wegen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:14

@Emma of anderen
Je zegt dat je de falafel in een wrap doet, maar ik neem aan dat je daar nog iets bij doet. Wat doe je erbij? :D ik heb het nog nooit gegeten dus heb geen idee haha

De mug cake met appel etc is echt heerlijk!! Ik maak hem altijd met gewone havermout, dus niet gemalen. De laatste keer dat ik dat probeerde vloog de blender in brand :')

Het was maar goed dat ik gister zelf eten mee had genomen, anders had ik aan het brood gezeten..
Ik had een receptje gevonden op pinterest, eigenlijk heel simpel. Het bestond uit gebakken krieltjes, sperziebonen, filetlapje en gegrilde appel. Je moest dan eigenlijk de krieltjes, boontjes en appels mengen met piccalilly, maar ik kwam er achter dat ik dat vies vond :') dus eigenlijk alleen over de boontjes lekkere kruiden gedaan en er echt van gesmuld :D m'n collega vond het er ook erg lekker uitzien trouwens!

Voor de lastige groente eters: bij mij werkt het om het ergens doorheen te verwerken of er lekkere kruiden op te doen. Vroeger vond ik ook bijna niks lekker, maar mijn moeder doet over heel veel groentes nootmuskaat, en laat ik dat nou heel smerig vinden. Dus het is een beetje testen wat je lekker vind.

Ik wil zo graag nieuwe broeken... Maar het mag niet van mezelf

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:19

Super knap TT dat je de Shakes hebt laten vallen!

Hier ga ik alweer een paar dagen de mist in helaas.
Ben zo met mezelf in gevecht...
Wil graag slank zijn, maar wil ook graag gewoon lekker (vr)eten!!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:40

MariekeTV schreef:
Super knap TT dat je de Shakes hebt laten vallen!

Hier ga ik alweer een paar dagen de mist in helaas.
Ben zo met mezelf in gevecht...
Wil graag slank zijn, maar wil ook graag gewoon lekker (vr)eten!!


Herken het hoor, bij mij is het zo dat als ik veel snoep en chocola eet en bijvoorbeeld patat speciaal dat ik dat zo lekker vind. Daarna voel ik mij echter slechter dan wanneer ik een (lekkere) gezonde maaltijd heb gegeten.

Als ik dat vergelijk kies ik toch liever voor gezond..

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:50

MariekeTV schreef:
Super knap TT dat je de Shakes hebt laten vallen!

Hier ga ik alweer een paar dagen de mist in helaas.
Ben zo met mezelf in gevecht...
Wil graag slank zijn, maar wil ook graag gewoon lekker (vr)eten!!


Misschien helpen deze opdrachten je om de knop om te krijgen:


1) WAT WIL JE NU ECHT BEREIKEN IN DE KOMENDE 12 WEKEN TOT EEN JAAR??

beschrijf zo helder, levendig, concreet, uitdagend mogelijk je doel voor de komende periode en maak hier een stappenplan van wat er allemaal nodig is van A tot Z om de eindbestemming te bereiken.

Maak een lijst met wat je echt echt wilt bereiken (zonder grenzen, ook al lijkt het nu onmogelijk. Maak vervolgens een lijst met 2 grote dingen die je de komende 12 weken wilt bereiken en 2 die je in het komende jaar wilt bereiken.

Om je extra drive en motivatie aan te wakkeren beantwoord de volgende vragen:

Waarom wil je dit zo graag bereiken?
Waarom is dit tot op heden nog niet gelukt?
Wat en wanneer zijn je grootste valkuilen?
Wat kun je doen om dit voor te zijn?

Maak een NOT TO DO LIST met de dingen die je juist van je doel afhouden en beperken.

Beschrijf hoe je je voelt als je je doel over 12 weken tot een jaar bereikt hebt?
Beschrijf hoe je je voelt als je er nu niet helemaal voor gaat en op hetzelfde punt staat als nu?

Nu je dit gedaan hebt, heb je in kaart wat je op een gegeven dag doet en moet doen om dichterbij je doel te komen. Dit geeft je houvast, structuur en overzicht.

Daarnaast kan het heel erg helpen om zo veel mogelijk mensen te vertellen van je afval plannen, mensen vinden het namelijk vaak moeilijker om te 'falen' in de ogen van een ander dan in je eigen ogen. Als er mensen in je buurt zijn die weten dat je aan het lijnen bent zal je makkelijker dat gebakje afslaan dan als deze mensen dit niet weten. Simpelweg omdat je niet wil dat de andere mensen denken: Hmm ik dacht dat ze wou afvallen, dat wordt natuurlijk niks zo.

En natuurlijk kunnen ze je steunen op moeilijke momenten :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:04

MariekeTV schreef:
Super knap TT dat je de Shakes hebt laten vallen!

Hier ga ik alweer een paar dagen de mist in helaas.
Ben zo met mezelf in gevecht...
Wil graag slank zijn, maar wil ook graag gewoon lekker (vr)eten!!


Dit herken ik ook, wat bij mij dan helpt is om mijzelf vijf keer dezelfde vraag te stellen met telkens de nadruk op 1 woord. (Geloof dat ik dit ook ergens eerder op bokt gelezen had)
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?
Waarom wil ik dit eten?

Het klinkt misschien suf, maar dit werkt bij mij echt. Door op alle vijf een antwoord te geven ga je echt nadenken waarom jij nu eet. En vaak laat ik het dan staan of pak ik een gezond alternatief. :)
Hopelijk helpt dit je een beetje!