paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:55

Dat wel indd :') .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34694
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:59

Tip: koop alleen nog uitdeelzakjes :j dan is het zakje leeg eten niet zo erg
( wel maar 1 zakje nemen dan natuulijk). Ik koop nooit grote zakken meer tenzij we een verjaardag hebben.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:01

Ik koop nooit chips, alleen met verjaardagen.

Want, wat ik niet heb kan ik niet eten en ik ben te lui om voor een zak chips naar de supermarkt te gaan :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34694
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:07

Ik ga ook niet alleen voor een zak chips. Maar onze dochter van 8 vindt chipjes ook lekker. En ik heb in de avond vaak ook wel zin in chips. Vroeger at ik ook rustig een grote zak leeg en dan wegspoelen met de nodige alcohol. Heel slecht. Geen alcohol en alleen een klein zakje chips is een hele verbetering.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:10

Zeker inderdaad!
Ik heb geen kinderen (wel konijnen, maar die tellen niet).
En een vriend die ook af wil vallen dus dan is het wat makkelijker haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34694
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:13

Dat klopt. Mijn man snaait altijd flink. Al is die geïnspireerd door mij ook het nodige kwijt. Maar die eet rustig een heel pak koekjes op achter elkaar. Scheelt dat ik geen suiker eet en dus niet geneigd ben om dan mee te gaan doen. Maar ja zeg maar tegen je kind dat ze maar 1 koekje mag terwijl papa er 10 neemt.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 13:14

hier ook geen kinderen en een vriend die "mijn" chips niet lekker vind. dus dat scheelt. ik koop het ook maar niet meer, hoewel ik bijna naast de supermarkt woon, het gaat nog weleens fout zeg maar.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 13:15

SusanH schreef:
Dat klopt. Mijn man snaait altijd flink. Al is die geïnspireerd door mij ook het nodige kwijt. Maar die eet rustig een heel pak koekjes op achter elkaar. Scheelt dat ik geen suiker eet en dus niet geneigd ben om dan mee te gaan doen. Maar ja zeg maar tegen je kind dat ze maar 1 koekje mag terwijl papa er 10 neemt.


mijn vriend snaait niet, maar sport veel en moet dan voor hij gaat slapen nog wat eten, anders wordt ie wakker van de honger.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:42

Oh dat lijkt me vreselijk, wakker worden van de honger.

Ik eet nauwelijks chips, omdat het ook niet in huis is. Als het in huis is en ik kom na een avonddienst thuis, kan ik zo staand bij de kast een halve zak weg vreten.

Ik heb nu wel van die rijst zoutjes in huis, dus als ik echt hartige trek heb neem ik dat. Bij die pikante dingen ben ik na een klein handje al klaar :')

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:34

_KellyAV schreef:
Oh dat lijkt me vreselijk, wakker worden van de honger.

Ik eet nauwelijks chips, omdat het ook niet in huis is. Als het in huis is en ik kom na een avonddienst thuis, kan ik zo staand bij de kast een halve zak weg vreten.

Ik heb nu wel van die rijst zoutjes in huis, dus als ik echt hartige trek heb neem ik dat. Bij die pikante dingen ben ik na een klein handje al klaar :')



OH echt? Die pikante dingen zijn bij mij dus altijd de sjaak.

Instructeur wist niet goed wat te zeggen die was net zo flabbergasted als ik was. Ik ben nu dus nog steeds niet van m'n stress af want ik moet binnen twee/ drie weken nog een keer afrijden.

Motivatie om te gaan hardlopen is ver te zoeken. Gelukkig kan ik nu toch niet rijden want paard mag geen bit in voor twee weken. Dus daar ren ik nu maar achteraan met losgooien _O-


Vandaag een heel druk programma paard moet behandeld worden tegen mijten. En alles moet schoon en ontsmet. Dus ik moet regelmatig kleine beetjes eten anders houd ik het niet vol.


En als ik het dan nog red moet ik mijn eigen huis ook nog stofzuigen.
Ben benieuwd of ik mijn gewicht weer onder de 73,5 kan drukken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:20

Haha jaa, ik vind pittig eten best lekker, maar niet teveel. En bij die Hot krokantjes gaat het gewoon branden :')

Je kan ook gaan wandelen ipv hardlopen? :)

Ik ga straks eerst naar paard lief, dan thuis eventjes werken, rondje wandelen en eind van de middag naar m'n werk. Lekker dagje!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:14

Klinkt als een leuk dagje!

Ik hou van pittig, tot op zekere hoogte haha. Een beetje pittig mag, maar het hoeft niet mn mond uit te branden.

Hier vooral veel aan school doen, dus ik fiets naar de Aldi ipv Jumbo, de Aldi zit verder weg en kan ik mooi eventjes lekker een frisse neus halen!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 07:55

Hoe was jullie weekend? Ik heb een goed weekend gehad. Het canitrail seizoen is weer van start. Gister weer de eerste 8 km gedaan door de parken van Arnhem. Over 2 weken 8 km Rozendaal (bij Velp). Geeft gelijk weer motivatie lekker te gaan hardlopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog met het paard een klein rondje bos.


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34694
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:13

Goed bezig! Dat canitrail lijkt me echt leuk. Heerlijke manier om lekker actief met je hond bezig te zijn en zelf ook buiten gezond bezig te zijn.

Hier een heel slecht weekend. Pony van onze dochter toch onverwachts in moeten laten slapen. Ze was wel ziek maar leek juist aan de beterende hand al 2 weken. Na in juli het paard is dit even teveel ;(

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 08:21

SusanH schreef:
Goed bezig! Dat canitrail lijkt me echt leuk. Heerlijke manier om lekker actief met je hond bezig te zijn en zelf ook buiten gezond bezig te zijn.

Hier een heel slecht weekend. Pony van onze dochter toch onverwachts in moeten laten slapen. Ze was wel ziek maar leek juist aan de beterende hand al 2 weken. Na in juli het paard is dit even teveel ;(

Och jeej. Ik heb je topic over Cato gevolgd. Heel veel sterkte. Ook voor je dochter.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:32

Goed bezig EW!

Ach Susan :(:). Heel veel sterkte!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:44

Wat ontzettend naar Susan, heel veel sterkte.. Y;(

Lekker weekend EW!

Ik heb ook een fijn weekend gehad, qua eten wel iets minder helaas. Ik mis de flow een beetje. Hopelijk komt dat weer terug door meer te gaan sporten

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:10

Mag ik mij ook melden hier? Wil heel erg graag weer de nodige kilo's kwijt voor ik op een paard stap weer. Heb zelf geen rijpaard maar een verschrikkelijk leuke mini shet waardoor ik wel moet bewegen als ik op stal ben. Maar ooit wil ik ermee gaan mennen en zoals ik er nu uit zie weet ik dat mensen dat super zielig gaan vinden.

Geluk bij een ongeluk, scooter is stuk gegaan dus ik fiets en loop veel meer nu. Willen jullie meer weten dan hoor ik het wel!

Susan sterkte met het verlies

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 09:20

Welkom mira

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:32

Welkom Mira :).

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:04

Hebben jullie nog tips? Diëten heb ik al zo vaak gedaan en dan ga je normaal eten en alles zit er binnen no time aan. Eet nu zo gezond mogelijk, met af en toe een cheat dagje dat ik pizza oid eet. Suikers laat ik veel staan al. Ben van een zoete kauw naar bijna niets gegaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34694
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:06

Ja tip is dat het na afvallen niet over is. Je moet altijd op blijven letten. Ik heb veel baat bij een app om alles bij te houden. Maar dat is niet voor iedereen een fijn hulpmiddel.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 10:06

Ik heb de juiste manier ook nog niet gevonden.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

SusanH mag ik weten welke app? Enige wat hier werkte was streep je slank van de margriet dan eet je normaal namelijk maar minder

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:01

SusanH schreef:
Ja tip is dat het na afvallen niet over is. Je moet altijd op blijven letten. Ik heb veel baat bij een app om alles bij te houden. Maar dat is niet voor iedereen een fijn hulpmiddel.


Dit :j Als je na het afvallen in je oude eetpatroon valt dan komt het er logsicherwijs weer aan. En wat is af en toe een cheatdagje? ik merkte laatst dat mijn af en toe een cheatdagje ineens om de 2 dagen was :') ja dat gaaat dan ook niet werken