Zolang ik me kan herinneren (ben 36) droom ik zo intens en druk dat ik 's ochtends vaak moe wakker word.
Het thema is bijna altijd hetzelfde: dingen die in de soep lopen en over het hoofd gezien worden. Het zijn misschien geen echte nachtmerries, maar heb het er in mijn dromen erg moeilijk mee. Het is hard werken, vaak harder dan overdag

Droom vaak over mijn werk, basisonderwijs. Het is dan een puinhoop in de klassen, dingen worden niet gedaan, leraren nemen het ervan..... niemand doet wat aan de chaos.
Of zit (eindelijk) mijn hart uit te storten bij iemand zonder dat ik mijn lastige dingen weglach en wegrelativeer , te vertellen wat er dwarszit, maar we zitten midden in de aula van een school. Ze let op alles, maar nauwelijks op mij en loopt zelfs weg. Terwijl het gevoel eerst goed was.
Soms word ik wakker en lig bijna te bibberen, niet van de kou, maar van de spierspanning.
Negen van de tien keer heb ik een kwartier nodig om bij te komen van het slapen.
De thema's snap ik nog wel.... heb er overdag geen last van.
Maar 's nachts blijkbaar wel.
Ik word er letterlijk ontzettend moe van.
Heb al van alles geprobeerd; schrijven, douchen voor het slapengaan, medicatie via de huisarts, ontspanningsoefeningen, dromen opgeschreven, muziekje aan.....
Wie heeft nog tips of herkent het?