Vergrote lymfeklieren nek(?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 23:56

Ik weet niet beter dan dat ik vrij gemakkelijk de lymfeklieren in mijn nek kan voelen,
aan beide kanten. Nu heb ik ergens gelezen dat je ze normaal gezien helemaal niet kan voelen,
alleen als ze vergroot zijn.. Je kan ze verder niet zien en ik moet wel zachtjes de huid induwen,
maar dan voel ik duidelijk twee harde "knikkertjes". Is dit normaal of moet ik me zorgen maken? :Y)
Ik ben verder niet verkouden of iets..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:57

Heb ik ook, weet niet beter dan dat het zo is... Zolang ze niet groter worden...

Sizzle

Berichten: 35698
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:00

Zeker als het 2-zijdig is en geen pijn doet is dat geen reden tot zorgen.
Er zitten heel veel kliertjes in je nek regio en het komt veel voor dat enkele wat meer ontwikkeld zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:02

Ik kan ze zelfs tussen duim en wijsvinger vastpakken. Ik weet ook niet beter dan dat ze bij mij altijd voelbaar zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:56

rechter is bij mij altijd de grote van een knikker geweest,
de linker is ruim een cm bij een halve cm (precies mijn bovenste duimkootje zeg maar).
geen idee waarom of hoe het kan, is altijd zo geweest.. dokter gaf ook aan geen probleem.
als ze ineens van vorm of grote veranderen en je bent niet ziek, dan is het wel zaak om even bij de huisarts langs te gaan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:15

Sinds ik pfeiffer heb gehad, heb ik aan de rechterkant een gezwollen klier die pijnlijk is. Ik ben er ooit wel mee naar de huisarts geweest, maar ik heb het nu 15 jaar. Het is onschuldig, al heb ik me er op de middelbare school heel veel mee ziek gemeld. ''Kijk, mijn klieren zijn helemaal gezwollen, ik moet gaan''. :')

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Vergrote lymfeklieren nek(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:36

Gewoon even langs de huisarts!

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:07

Ik kan mijne altijd voelen. Pas nog bij de internist geweest en zij noemde ze 'niet verdikt'. Dus ze op zekere hoogte kunnen voelen is absoluut normaal. Als ik ziek ben worden ze bij mij soms zo dik dat ik ze voel als ik m'n hoofd beweeg :)) zullen wel meer aan de oppervlakte liggen!

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:32

Ik heb er ook twee of drie zitten die ik goed voel en ook kan bewegen. Ik ga maandag naar de huisarts ervoor.
Nou heb ik ook al een paar maanden een raar gevoel in mijn nek/kaak. Nou hoorde ik dat het misschien ook van mijn kiezen Af kan komen.