Bovenbenen scheren?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Kimmie25501

Bovenbenen scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-16 17:18

Ik heb gisteren voor het eerst mijn onderbenen geschoren en had het hier over met mijn moeder.
Zij zei dat ik zeker niet moest beginnen aan mijn bovenbenen om te scheren.
Maar wat vinden jullie? Wel/niet scheren?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

xAnthea

Re: Bovenbenen scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:21

Ik doe het wel eens in de zomer. Maar ik heb er donkere haren staan.

♡ Ferdo ♡ † Hyrano ♡ Siyah ♡ Lino ♡
Volg Siyah op Instagram: Klik!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:22

Huh bovenbenen scheren? Ik heb daar geeneens haar := Dat stopt net onder m'n knieën :))

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Illustraties instagram: @studiodavesmade

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:23

Waarom zou je? Die haren zijn er niet voor niks.

I'm a bitch and a boss, I'ma shine like gloss

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:24

Ikzelf doe het nooit en heb me ook oprecht nog geen seconde gestoord aan haren daar, terwijl mijn onderbenen (ook in de winter) vaak netjes bijgehouden worden.

Ik heb wel vriendinnen die het voor de zomer 1x laten harsen, omdat ze dan egaler bruin worden op hun bovenbenen. Zijn ook wel de mensen met donkerdere haren. Maar buiten die 1x doen ze het ook niet.

Op zoek naar een Ipod Classis, heb je er toevallig een en wil je hem verkopen? PB gerust!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:25

Ik epileer ze, daar heb je langer plezier van.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-16 17:26

Dan bof je Warboel haha.
Fabian, waarom zitten ze er dan?
Bedankt voor de reacties al!
Gypsy, daar heb ik ook even over nagedacht, maar ik gok dat ik daar iets te kleinzerig voor ben :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:28

Gypsy schreef:
Ik epileer ze, daar heb je langer plezier van.

Ik ook, benen voel je amper wat van. Alleen het bovenste deel van je bovenbeen en knieholte is minder prettig, maar dat went ook wel na een paar keer. Bovenbenen doe ik dus ook en dat is ook echt wel nodig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:28

Nooit gedaan.. best gek eigenlijk.. :') dat we onderbenen wel doen maar bovenbenen niet. Ik scheer mijn onderbenen en knieën en hoger idd niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:29

Ik doe het af en toe omdat ik me kan storen aan haartjes die door mijn panty piepen. :+
Overigens... Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt, ik denk dat de meerderheid alleen
de onderbenen scheert.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-12-16 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:29

Ik doe het niet omdat ik dan ook wrl door kan naar de donshaartjes op mijn heupen en buik :') ze zijn blond en storen me niet.
Daarnaast worden mijn bovenbenen gewoon bruin in tegenstelling tot mijn geschoren onderbenen _O-

Maks :+:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:30

Dochterlief begon op haar 12e over scheren toen heb ik haar dat ding eens geleend. Met die kleine baby haartjes voelt zij het niet eens.

Ik vind het de eerste jaren erg pijnlijk maar had daarvoor jarenlang geschoren dus erg dikke haren. Nu voel ik het niet zo meer .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:32

er is al een topic over scheren..
ligt eraan wat je beharing is..

heb je nauwelijks haar, niets aan doen want het komt stugger terug.
heb je veel haar en vind je het niet prettig.. gewoon weghalen..

bij mij loopt mijn pruik door tot net boven mijn knieen is ook heel duidelijk ander haar, dat ook donker en grof is.. Dus ja, ik haal gewoon alles weg..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:36

Niet doen, TS! Je verstoort daar alleen maar de normale groei mee en maakt het probleem op den duur alleen maar erger (hardere, donkere en snellere haargroei). Beter kun je - als je dan toch wat aan je bovenbenen wilt laten doen - kiezen voor harsen of epileren. Dan komen de haartjes minder snel terug, voelen zachter aan en blijven licht(er). Op den duur kunnen ze zelfs wegblijven.
Mocht je harsen of epileren een te pittige ervaring vinden, dan kun je ook kiezen voor ontharingscremes. Hiermee komen de haren iets minder snel dan met scheren terug, maar in ieder geval niet als dikke, zwarte stoppeltjes.
Mocht je toch willen scheren, doe het dan met scheerschuim. Er kan irritatie ontstaan aan de huid door het gebruik van scheermesjes op de droge huid. Bovendien krijg je een mooier/gladder resultaat met het gebruik van scheerschuim. De haartjes groeien ondanks gebruik van scheerschuim even snel en donker terug als zonder scheerschuim.

Eindelijk een klein beetje boerin!

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:36

Ik heb mijn bovenbenen nog nooit geschoren, daar zitten bij mij amper haartjes. Ik zou er persoonlijk eerde voor kiezen om ze te epileren dan te scheren denk ik. Dan worden na verloop van tijd de haartjes vaak ook wat dunner ipv dat je harde stoppeltjes krijgt.

Fabianhorse, dat vind ik altijd zo'n onzin. Vroeger hadden ze een functie, maar in de huidige tijd kunnen we prima zonder beenhaar, okselhaar, schaamhaar e.d. hoor.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:37

Kimmie25501 schreef:
Dan bof je Warboel haha.
Gypsy, daar heb ik ook even over nagedacht, maar ik gok dat ik daar iets te kleinzerig voor ben :')

Even voor je opgezocht:
We hebben haar omdat het beschermt tegen de zon, lichaamswarmte isoleert, en tegen het schuren.
Ook hadden mensen vroeger veel meer haar dan nu, dat was in de winter om je warm te houden en in de zomer om je koel te houden. Tegenwoordig wordt de lichaamsbeharing steeds minder omdat we kleding dragen. Op sommige plekken hebben we het echter nog steeds omdat het nu zit op plekken die onze ‘geur’ vasthouden, hetgeen (onbewust) een rol speelt in onze sexualiteit. Ook kan het zijn omdat het een teken is dat men ‘paar rijp’ is… geleerder zijn het er niet helemaal overeens.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:38

Delphi schreef:
Ik heb mijn bovenbenen nog nooit geschoren, daar zitten bij mij amper haartjes. Ik zou er persoonlijk eerde voor kiezen om ze te epileren dan te scheren denk ik. Dan worden na verloop van tijd de haartjes vaak ook wat dunner ipv dat je harde stoppeltjes krijgt.

Fabianhorse, dat vind ik altijd zo'n onzin. Vroeger hadden ze een functie, maar in de huidige tijd kunnen we prima zonder beenhaar, okselhaar, schaamhaar e.d. hoor.

In deze tijd hebben we haar omdat het beschermt tegen de zon, lichaamswarmte isoleert, en tegen het schuren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:42

Onderbenen scheer ik alleen in de zomer en hoewel ik donker haar heb valt het echt niet op dat ik mijn bovenbenen noet scheer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:42

FabianHorse schreef:
Delphi schreef:

In deze tijd hebben we haar omdat het beschermt tegen de zon, lichaamswarmte isoleert, en tegen het schuren.

als je naakt loopt jazeker.. kleding die haren continue bewegen geven meer iritatie dan kleding op gladde huid.. zon heb ik toch echt geen last van met broeken aan.. en mijn lichaamswarmte wordt geregeld door mijn inwendige thermostaat, mijn cv en mijn kleding.. de haren voegen daar weinig meer aan toe.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:43

Bovenbenen neem ik in de zomer af en toe wel eens mee :j Onderbenen scheer ik dan 3 keer in de week ofzo :=

Mijn knappe bonte merrie Doressa! <3 (Lotti x Elcaro)
L1 + 12

Paardenmeisje Romy geboren op 18-10-2020

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:43

Ik scheer ze wel want ik vind het lelijk als ik het niet doe :+ Krijg geen stoppels zoals op je onderbenen hoor :) Hoef ze ook minder vaak te doen dan m'n onderbenen.

Maar TS doe vooral wat voor jou goed voelt! Maakt niet uit wat andere mensen doen!

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:45

Ik scheer ze wel altijd, bij mij zie je ze best goed dus vind het zo raar als ik de onderkant wel doe maar de bovenste helft niet :=

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:47

FabianHorse schreef:
Delphi schreef:

Lang leve de zonnebrandcrème, bodylotion en kleding! :Y) En geur vasthouden ... ik houd meer van het ontbreken van geur doordat ik fris gedoucht ben en door een lekkere bodylotion.

TS worden de haartjes op je bovenbenen in de zomer niet lichter door de zon en doordat je benen iets bruiner worden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:48

FabianHorse schreef:
Kimmie25501 schreef:
Dan bof je Warboel haha.

Even voor je opgezocht:
We hebben haar omdat het beschermt tegen de zon, lichaamswarmte isoleert, en tegen het schuren.
Ook hadden mensen vroeger veel meer haar dan nu, dat was in de winter om je warm te houden en in de zomer om je koel te houden. Tegenwoordig wordt de lichaamsbeharing steeds minder omdat we kleding dragen. Op sommige plekken hebben we het echter nog steeds omdat het nu zit op plekken die onze ‘geur’ vasthouden, hetgeen (onbewust) een rol speelt in onze sexualiteit. Ook kan het zijn omdat het een teken is dat men ‘paar rijp’ is… geleerder zijn het er niet helemaal overeens.

Ik denk toch dat als je (of je partner natuurlijk..) je broek uit trekt en er een oerwoud tevoorschijn komt het snel gedaan is met die sexualiteit. Bij mij wel althans.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:49

Ik epileer mijn benen. Ook bovenbenen. Het is niet echt heel zichtbaar haar maar vooral pluizig en dat vind ik gewoon niet prettig als de onderbenen glad zijn. En het is niet veel werk. Scheren is weer wat anders dat moet je toch regelmatig doen maar epileren hoef je minder vaak te doen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.