Dikke enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska14015

Dikke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 00:46

Hoii iedereen!
Alvast bedankt voor de tips die komen. Ik zit sinds een paar weken met een klein probleempje. Zo'n 3 maand geleden ben ik een soort van de trap gevallen en ben daarbij denk ik door mijn enkel gegaan. Ik kon eerst nog gewoon doorlopen, nam een uurtje later nog een bad. Voelde hem al wel, maar niet heel pijnlijk. Echter toen ik uit bad kwam en de trap weer opliep werd ik heel licht in mijn hoofd. Boven even gewacht totdat het weg was en weer terug naar beneden gelopen, waarbij ik weer licht in mijn hoofd werd. Gelukkig beneden gehaald en na even rustig te hebben gezeten en daarna wat gedronken en gegeten te hebben ging het prima. De enkel deed echter wel sinds het bad vreselijk pijn en kon er bijna niet op staan of lopen, wel alle kanten op bewegen. Aangezien ik de ochtend erna vrijwilligerswerk deed, en best wel noodzakelijk ben, heb ik me er die ochtend doorheen gezet. Daarna deed ik gewoon weer alles wat ik normaal ook zou doen. s'Avonds paardrijden, fietsen, etc. Iedere ochtend daarna voelde ik mijn enkel meer als de avond ervoor, maar minder dan de ochtend ervoor. Dus kreeg er steeds minder last van. Na een week stoorde het niet meer en na 2 weekjes voelde ik ook niks meer. Echter heb ik nu ongeveer 5 maand later nog steeds last van een dikke enkel. Als ik beide voeten naast elkaar houd, is er een duidelijk bult te zien bij de ene knobbel. Ik merk er echter totaal niets van, kan drukken, lopen, draaien en wat dan ook, maar het voelen doe ik zeker niet. Dit is dan ook de reden waarom ik nog niet naar een huisarts ben geweest, merk er toch eigenlijk niks van. Ben echter wel benieuwd of jullie gelijksoortige verhalen hebben of tips wat het kan zijn. En als jullie wel naar de ha zouden gaan, waarom dan precies?
Alvast bedankt!

_KellyAV

Re: Dikke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:27

Misschien toch ergens een scheurtje? Wat inmiddels waarschijnlijk weer hersteld is, maar niet goed?
Ik weet het niet, zit een beetje te gissen. Wat ik wel weet is dat enkel problemen ontzettend vervelend zijn en dat je daar heel lang last van kan houden. Ik heb zelf jaaaaren last gehad van m'n enkelbanden waar een scheur in heeft gezeten.

Ik zou dus wel naar de ha gaan en eventueel een foto laten maken :)