Mijn naam is Janine en ben 18 jaar oud. Ik vroeg mij af of mensen dit ook hebben en hoe hun er mee omgaan/gingen.
Ik zal proberen het verhaal kort te houden

Toen ik 13/14 jaar was had ik een eigen haflinger genaamd Fleur. Erg braaf in de hand maar soms kon ze ontploffen met aan springen in galop.
Nou zo was het met mijn les ik draafde in de grote volte en ze heeft me er gigantisch hard afgelanceerd ze deed haar hoofd tussen benen en nou paar hoge bokken en ik viel op mijn hoofd en nek.
Ik was even duizelig maar stapte daarna wel weer op even stukje gedraaft, ik had niet extreem last van me nek maar volgende dag was het wel stijf.
Naar twee jaar ongeveer begon de ellende eigenlijk echt.. ik had continu last van me nek schouders en rug en wist mijn lichaam geen houding meer te geven. Ik heb heel veel fysio's gehad en het helpte keer op keer niet..
Toen ik 17 was eindelijk naar het ziekenhuis om foto's te maken van mijn nek en rug of er eventueel iets niet dwars zat of verschoven.
Nou alles zag er goed uit alleen extreem holle rug. Maar dat wist ik al..
Ik moest een plan proberen van sport arts in ziekenhuis maar dat werkte ook niet. Toen ik bijna 18 werd dus een drie kwart jaar later naar osteopaat gegaan.
Die heeft mijn lichaam bekeken en ik moest vertellen/opschrijven van dingen die in mijn leven gebeurd zijn of ik hard ben komen te vallen of iets anders. Ik schreef op dat ik rond mijn13/14e jaar erg hard van paard was gevallen en op mijn nek en hoofd terrecht was gekomen.
Toen hij mn lichaam bekeek merkte hij dat mn nek spieren gigantisch aangespannen waren (nog steeds) ook vanwege de klachten die ik heb en geen raad weet met mijn lichaams houding.
Ik was al twee drie keer daar geweest en hij dacht toch echt aan een whiplash.
Het enige wat ik kon doen was zo nu en dan bij hem langs komen om de pijn te kunnen verzachten.
Best poedersuiker want ik merk ook door de vele pijn dat ik super snel humeurig ben en snel kwaad.
Ook tijdens mijn werk belemmerd mijn lichaam mij echt.
Nou dit was dus nog best een heel lang verhaal geworden excuus

Wie heeft zo iets soorts gelijks mee gemaakt en kent de zelfde problemen?
Groetjes
Janine