Niet willen eten. Meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Niet willen eten. Meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:09

Soms heb ik van die momentjes dat ik denk, 'ik wil wel. maar ik kan het niet.'

En dan heb ik het over eten. Dan zit ik in tweestrijd met mezelf. en erna (als het al opgegeten of weggezet is) heb ik spijt.

Netals toen ik een ijstaart voor me had staan. gekregen met kerst met slagroom enzo.
Ik had zoveel zin in een lekker toetje, rn in die ijstaart! Maar ik kon hem gewoon niet eten. Geen idee waarom, maar ik kon het gewoon niet doen.

Of met kerstontbijt. Zoveel lekkere dingen. Het was gezellig. Maar ik kon gewoon niks eten. Nieteens chocolade ofzo. Al was het maar dat ik gezellig wat mee at. ik kon het niet.

het is alsof ik iets in me heb zitten. misschien een beetje raar. maar mijn 'ik' met gevoelens heeft zin in een lekker toetje. En mijn lichaam doet het gewoon niet. het staakt gewoon. En dan kan ik huilend over de grond rolln. maar mijn lichaam wil niet dat ik het eet.

Nou wilde ik graag weten of dit echt iets is, of geeoon een fase etc. en of meer mensen dit hebben. *\o/*

420BlazeIt

Re: Niet willen eten. Meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:12

Ik heb dit ook, alsof er een brok in mijn keel zit. Ene keer erger dan de andere, gewoon erin proppen wat erin kan denk ik dan maar. Als het niet gaat dan niet hè.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:12

Nou, ik zou hier met iemand over praten. En sws naar een dokter en ouders. Want dit lijkt echt niet normaal. Klinkt gewoon bijna als een eetstoornis.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:14

420BlazeIt schreef:
Ik heb dit ook, alsof er een brok in mijn keel zit. Ene keer erger dan de andere, gewoon erin proppen wat erin kan denk ik dan maar. Als het niet gaat dan niet hè.

ik kom al niet tot het punt dat ik een lepel pak en het ga opscheppen zegmaar. ik kan hrt bord/bakje gewoon nieteens oppaken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:16

Nee, dit klinkt niet normaal. Even naar de dokter om uit te sluiten dat het niet iets lichamelijks of psychisch is. Tevens met je ouders bespreken. Een meid van 13 jaar hoort lekker te genieten van eten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:18

Ik heb dit 2 jaar gehad. Kreeg niks door m'n keel. Of het nou m'n lievelingseten of iets vies was, niks lukte. Ben toen 7kg afgevallen. Nu gaat het alweer een stuk beter.

Wat gebeurt er als je het probeert? Word je misselijk of paniekerig?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:19

assileM schreef:
Nou, ik zou hier met iemand over praten. En sws naar een dokter en ouders. Want dit lijkt echt niet normaal. Klinkt gewoon bijna als een eetstoornis.

Ik heb een eetstoornis gehad en die brok die ik nu in mijn keel voel is heel anders dan mijn eetstoornis. Het is eerder dat ik bepaalde producten of rond een bepaald tijdstip "mijn lichaam"/ik gewoon echt geen zin heeft/heb in (bepaald soort) voedsel, en ik hoef daar ook echt niet aan te denken (lees: langs die producten lopen in de supermarkt ed, misselijk worden als je er alleen al aan denkt).

Nu weet ik niet hoe dit bij TS zit natuurlijk en wat zij ervaart, maar zoals ze het beschrijft herken ik het wel. In de ochtend geen honger hebben en pas later eten bijvoorbeeld hoeft niet meteen een eetstoornis te zijn, of in de ochtend alleen maar fruit naar binnen kunnen werken. Als het geen dagelijkse strubbeling is en jezelf goed voed !! voor mij geen probleem.

Mocht dit wel op zijn naar de huisarts gaan, dinsdag meteen bellen !

Of vat ik het nu verkeerd op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:23

Vroeger ook zulke fases gehad, vooral in gezelschap. Totaal onvoorspelbaar ook.
Ineens was er dan een geur of zo waardoor alles afstotelijk werd.
Zeker in een restaurant komt dat ontzettend raar over als je gewoon geen hap weg krijgt.
Ben daar eigenlijk gewoon overheen gegroeid maar er zijn wel bepaalde gerechten die ik in bijzijn van gezelschsp moeilijker eet.

Heb ook als volwassene een periode gehad dat ik trek had maar niet kon eten. Dat is weggegaan nadat ik voor lintworm behandeld ben.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:24

Selina schreef:
Ik heb dit 2 jaar gehad. Kreeg niks door m'n keel. Of het nou m'n lievelingseten of iets vies was, niks lukte. Ben toen 7kg afgevallen. Nu gaat het alweer een stuk beter.

Wat gebeurt er als je het probeert? Word je misselijk of paniekerig?

ik eet wel mn dinner. en mn ontbijt. maar tietjes en lekkere dingen of zoete dingen tussendoor niet. als ik na school trek heb en in de kast kijk. dan sta ik naar een openkast te staren maar kan ik niks pakken

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:25

Wat houd je tegen? Ben je ergens bang voor of is er een bepaalde gedachte die dan door je heen gaat?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:26

Sem_ schreef:
Wat houd je tegen? Ben je ergens bang voor of is er een bepaalde gedachte die dan door je heen gaat?

begon met afvallen. ik was blij dat ik op de rand van ondergewicht zat. sindsdien is het zo. zodra mn ouders bij de grootdte maaltijden zoals dinner en ontbijt erbij zijn eet ik het wel. maar bij het toetje (ookal zijn er erbij) voel ik dit bijna altijd

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:27

Ik zie net dat je 13 bent, niet naar gekeken, mijn fout. Bespreek dit met je ouders en laat ze de huisarts bellen. Blij zijn met ondergewicht is een zieke gedachte en daar is NIKS maar dan ook NIKS leuks of speciaals aan, niks om blij om te gaan zijn.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 25-12-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:28

REnD schreef:
Sem_ schreef:

begon met afvallen. ik was blij dat ik op de rand van ondergewicht zat. sindsdien is het zo. zodra mn ouders bij de grootdte maaltijden zoals dinner en ontbijt erbij zijn eet ik het wel. maar bij het toetje (ookal zijn er erbij) voel ik dit bijna altijd

Dit klinkt als een eetstoornis. Absoluut mee naar de huisarts gaan! Die kan je doorverwijzen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:28

Aangezien je het alleen bij toetjes en zoete dingen hebt, heeft het dan geen verband met het eerdere afvallen? Dat je het ziet als ongezond dus slecht eten en dat het je dan onbewust tegenhoudt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:29

Je laatste post maakt mij zorgen.
Zeker met je ouders bespeken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:37

Vers van de pers, schrik niet, echt gebeurd.

Mijn moeder vroeg of ik thee, sap of siroop wilde. Waarop ik antwoordde dat ik geen dorst had. Mijn moeder dwong me een keuze te maken waarop ik in paniek huilend het vloerkleed op dook. Nu heeft mijn moeder thee neergezet.

Ik laat ook altijd de laatste centimeter van mn drinken stan (geen idee waarom). En als ik alleen thuis ben in de ochtend drink ik ook nooit als niemand me erop wijst

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:41

ik zou snel een afspraak met de huisarts maken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:42

Dit is niet gezond, hier toch wat mee gaan doen TS, dit is niet zoals het hoort :(:)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:44

Inderdaad naar de huisarts. Blij zijn met op de rand van ondergewicht zitten is niet gezond.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:44

Donderdag gaan we naar de ha, omdat het vorige vrijdag niet aan bod kwam.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:50

REnD schreef:
Donderdag gaan we naar de ha, omdat het vorige vrijdag niet aan bod kwam.

Goed zo. Wees gewoon open en eerlijk daar en vertel je verhaal. Je zal vast de eerste niet zijn die zoiets aan je huisarts vertelt, dus je huisarts zal echt niet heel raar opkijken.

En je weet wat er gebeurt als je niet of te weinig drinkt? Dan stoppen je nieren ermee en hang je de rest van je leven meerdere keren per week een dagdeel (of langer) in het ziekenhuis, want dan moet een apparaat je lichaam reinigen. Best rot.
Thee bevat geen calorieën mocht je je daar heel druk om maken, dus blijf vooral goed drinken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:55

Er werd ookal gezegd:

Normaal moet je als je wakker bent naar de wc. Ik red het makkelijk om 2 uur wakker te zijn en dan te denken oh laat ik maar eens gaan.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:32

Er valt mij iets op aan je schrijfstijl waardoor ik me afvraag hoe je relatie met je ouders is? Voel je je geliefd door hun en besteden ze genoeg aandacht aan je wensen gevoelens en verdere behoeften?

Mogelijk dat daar ook een oorzaak ligt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:53

Ik plaats hier een slotje voor overleg.

Moderatoropmerking:
Hoewel het heel goed is dat TS hulp zoekt, is Bokt daar niet de juiste plaats voor. Wij zijn erg voorzichtig met het toestaan van topics over eetproblemen bij minderjarigen en hebben daarom besloten dit topic gesloten te houden. Hoewel er een hoop ervaring op Bokt te vinden is, zijn wij van mening dat Bokt geen hulpverlenings-site is, de professionals zijn buiten Bokt te vinden.
Daarover hebben wij met TS contact.