Een goede gezichtscrème?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Kelly_ann

Een goede gezichtscrème?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 18:14

De wondere wereld van smeersels intrigeert me, dus ik zal bokt eens om advies en mening vragen.

Ik heb geen hele moeilijke huid, niet te droog, niet te vet. Bij veel water en zeepgebruik kan het wat gaan jeuken, dus ik ben wat zuinig met grondig wassen en soppen. In de avond make-up verwijderen en dan avond en ochtend een plens water op mijn gezicht is meestal genoeg.
En dat gaat al jaren prima, zonder gebruik van een crème. Ooit wel gesmeerd met een dagcreme die niet te vet was, en bij droge vriesperiodes smeer ik ook wel, net als factor 30 als ik de zon in ga. Nu begin 30 vraag ik me af of ik niet meer moet gaan doen om mijn huid te helpen.

Maar eerlijkgezegd ben ik sceptisch, de reclames beloven veel en dat levert hen vast veel geld op. Het resultaat? Daar hoor je niet veel over. Crèmes zijn snel wat vettig en ik houd niet van een laagje op de huid. Toch zie ik wel dat de eerste lijntjes komen en vraag me af of een goede crème dat een beetje helpt verfrissen. Maar kies je dan voor een anti-aging, dag of juist nachtproduct? Serum, BB of CC?

Voor een goede crème ik echt wel wat uitgeven. Maar de een zweert bij Nivea of Hema huismerk en de ander bij een dure Shisheido of Estee lauder.
Is duur spul vooral betalen aan het merk? Of betalen voor kwaliteit? Wat kiezen jullie en wat heeft effect?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:19

Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 22-12-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Re: Een goede gezichtscrème?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:22

Ik zweer bij Dior Crème la multi perfection. Ik kreeg een testertje ergens bij, en na een paar dagen werd mijn huid zichbaar mooier. Egaler, minder pukkeltjes. Prijs was wel even schrikken (60ML voor €150, of met aanbieding ook weleens rond €125). Maar het is het waard. Ik doe het elke avond op, 's ochtends een andere dagcrème en zo wissel ik af.

De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:01

Ik gebruik Rituals voor de gevoelige huid. :+

------------------------------

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:05

Wil je ook make-up hebben die gezond is voor het milieu/de wereld? Zo ja, dan is Aveda ook een erg goede. Zelf vind ik het erg prettig idee dat er geen siliconen in zitten, dat de meeste producten 100% natuurlijk zijn en dat ze hun grondstoffen zo inkopen dat andere mensen er ook beter van worden.
Hiervoor gebruikte in Hannah, die koos ik toen omdat ze ook niet op dieren werden getest maar op mensen. 8-)
Daarvoor gebruikte ik Weleda (eenzelfde filosofie), maar met mijn normale huid had ik toch het idee dat deze cremes wat simpeler waren en een vettig laagje op mijn huid achterlieten. Op een gegeven moment kreeg ik toch ook de eerste rimpeltjes en daar deed Weleda helemaal niets tegen. Hannah werkte perfect tegen die kleine lijntjes ('s avonds opsmeren en de volgende dag zijn ze bijna weg) en Aveda werkt ook goed. Wel heb ik het idee dat mijn huid met Hannah net iets matter bleef (vind ik positief) dan met Aveda, met Aveda glimt het iets meer.
Laatst bijgewerkt door xyzutu2 op 22-12-16 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:07

Zowel bekende als onbekende merken hebben goed spul maar zeker ook slecht spul.
Het gaat om de ingredienten. En ondanks dat je anders zou verwachten gezien de prijs, zijn er heeeeeeeeeeeeeel veel dure merken die gewoon eigenlijk bagger in een potje verkopen. Lees: parfum, alcohol enz.

Kijk eens op de site van Jetske Ultee of Paula Begoun, daar staat heel veel informatie.
Bijv deze:
De ideale gezichtscreme
Een aantal tips qua aankopen

Een goede en fijne vind ik de parfumvrije van Olaz. Goed door de niacinaminde die er in vrij hoog percentage inzit, goed verkrijgbaar en gezien Olaz heel vaak met 40% korting of 1+1 gratis-acties bij de Kruidvat mee doet, ook nog eens zéér goed betaalbaar (normaal 20€, met die acties ronde de 10-12€ ps).

♥ Rewrite the Stars ♥

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:08

Ik verzorg mijn huid al vanaf mijn tienerjaren erg goed en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, ik ben 36 en nog geen rimpel te zien.

Ik zal mijn ritueel even neerzetten hier.
In de ochtend:
- reinigen met Philips Visapure en Purity Made Simple reiniger
- Lancaster toner
- Lancaster 365 serum
- Collistar Black Nero crème
- Babor oog crème (deze heeft een licht liftend effect)

En dan eventueel mijn make-up.

In de avond, dubbel reinigen.
- met de Visapure en Purity
- Lancaster reiniger
- Lancaster toner
- Lancaster 365 serum
- Collistar Black Nero
- Lancaster oog crème (deze hydrateerd meer)

Eens in de week gebruik ik een Daytox poeder peeling en een lekker maskertje.
Ik heb een extreem gevoelige huid en deze producten werken voor mij heel goed. Niet de goedkoopste, ook niet de duurste. De goedkope crèmes krijg ik direct uitslag van. Ik heb ook fijne ervaringen met La Mar, Dior Hydra Sorbet en de Lancaster Skin Therapy crèmes.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:24

Ik heb daar echt geen tijd voor over. Ik wissel steeds na een tijdje van dagcreme. Heb de ideale ook nog niet gevonden. Al heb ik nu al heel lang ook Hannah, bevalt goed.

[o]

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:26

madeliefw schreef:
Ik heb daar echt geen tijd voor over. Ik wissel steeds na een tijdje van dagcreme. Heb de ideale ook nog niet gevonden. Al heb ik nu al heel lang ook Hannah, bevalt goed.

Ik ben echt met vijf minuten klaar. Twee minuten voor de reiniging en de rest zit er zo op.

Hannah heb ik ook getest en dat werkte voor mijn huid niet zo fijn.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:40

Decubal Gezichtscreme Vitaal is ook heel fijn. Deze crème voedt en trekt goed in de huid zonder een vettig laagje achter te laten. Met werkzame stoffen zoals Niacinamide maar zonder parfum of andere allergenen. Het is prijsvriendelijk en niet getest op dieren.
Wat ook fijn werkt als de huid wat extra nodig heeft, zijn pure oliën zoals bijv Amandelolie en Rijstkiemolie. Hiermee kun je ook goed je oogmake up verwijderen.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:56

Ik heb net zoals jij een ontzettend makkelijke huid. Enkel als het heel erg koud is kan het rondom mijn neus wat droog worden en ik heb zo nu en dan een klein puistje als ik weer eens vergeet mijn make up eraf te halen (lees: als ik na het stappen met mijn dronken bakkes direct in bed ga liggen).

Ik gebruik al jaaaaren de gewone nivea soft. Niet de gewone want die is veel te vet, maar de 'soft' variant is erg fijn. Ik doe ruim een half jaar met een middelgrote pot, dus qua geld is het ook ideaal.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 03:07

Puur natuur: propeliszalf van la reine. Doet voor mij echt wonderen en is ook lekker betaalbaar!

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
http://www.lisetbakker.nl Voor dressuurinstructie op maat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:36

Ik smeer gewoon nivea soft, Zwitsal of vaseline op mn hoofd. Met name in de winter en na het douchen heb ik een droog gezicht en dan smeer ik dat.

Ik weiger ook gewoon om crèmes van €150 op mn hoofd te smeren :7 dat is toch niet normaal :=

[o]

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:49

Ik hou wel van de gezichtscreme van Body shop, die bevalt echt goed voor mijn huid.

To ride a horse is to ride the sky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:52

Ik zweer bij de producten van Creative Cosmetics. Nooit meer wat anders voor mij. Deze make up en gezichtsverzorging is 100% natuurlijk en zonder dierproeven etc. Eigenlijk speciaal voor de gevoelige huid. Maar mijn niet gevoelige huid is er ook erg blij mee :P Bij andere crèmes en dergelijke krijg ik snel puistjes en bij deze producten niet! :) Ik vind het zeker een aanrader.

https://www.creativecosmetics.nl

claudia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:53

Ik gebruikte eerst altijd de pcl-e creme van biodermal maar vind hem eigenlijk te duur.ik heb in de winter altijd een ontzettend droge en trekkerige huid en zag laatst de hydrabom van garnier staan,Wat een fijn spul.maar weinig van nodig en stukke goedkoper dan biodermal.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:56

Ik gebruik al een tijdje de creme van de Lidl, die met het roze deksel.

Die had ik gekocht om te testen na de aflevering van -volgens mij- het programma Keuringsdienst van Waarde over goedkope en dure cremes.

Het bevalt verassend goed! Eerder had ik altijd dure merken maar deze is eigenlijk nog beter +:)+
Hopelijk gaat ie niet uit het assortiment :o

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:02

Ik gebruik Dr. Murad Pore Reform! Echt een geweldige productlijn, is voor een gecombineerde huid. Droge wangen en een vette T-zone. :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:03

Ik kan niet overal tegen en gebruik sinds een aantal jaar de producten van Dr. Hauschka, alles op natuurlijke basis zonder enge toevoegingen. Dr. Hauschka heeft als achterliggende gedachte dat de huid zelf moet kunnen herstellen/regenereren en dat de producten dus vooral ondersteunend moeten zijn. Ik gebruik de oogcreme en voor ocerdag de rozencreme light. Voor s nachts sinds kort het nachtserum. Bij beide heb ik niet het gevoel dat er iets opgesmeerd is maar mijn huid is niet droog of trekkerig.

Insta: ArtbyEvaRoeters

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:43

Ik gebruik al jaren de dagcreme van de Aldi. Schijnt goed te zijn en goedkoop. Verder gebruik ik oogcreme van de Kruidvat en that's it. Voor meer ben ik te lui. :') En ik doe savonds voor ik ga slapen lippenbalsem op.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:46

Iedere keer een andere gebruiken schijnt ook goed te werken. Alle cremes doen weer wat anders.

A horse is a horse .....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:47

Ik zou naar de tuinen gaan en daar advies vragen. Ze hebben heel fijne cremes daar voor nette prijzen. Zelf heb ik een erg gevoelige huid en gebruik ik decubal, een van de weinige cremes waar ik geen jeuk van krijg.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:48

Yv_ schreef:
Zowel bekende als onbekende merken hebben goed spul maar zeker ook slecht spul.
Het gaat om de ingredienten. En ondanks dat je anders zou verwachten gezien de prijs, zijn er heeeeeeeeeeeeeel veel dure merken die gewoon eigenlijk bagger in een potje verkopen. Lees: parfum, alcohol enz.

Kijk eens op de site van Jetske Ultee of Paula Begoun, daar staat heel veel informatie.
Bijv deze:
De ideale gezichtscreme
Een aantal tips qua aankopen

Een goede en fijne vind ik de parfumvrije van Olaz. Goed door de niacinaminde die er in vrij hoog percentage inzit, goed verkrijgbaar en gezien Olaz heel vaak met 40% korting of 1+1 gratis-acties bij de Kruidvat mee doet, ook nog eens zéér goed betaalbaar (normaal 20€, met die acties ronde de 10-12€ ps).

Gebruik al bijna een jaar de producten van Paula's Choice en Jetske Ultee, heel fijn zijn die <3

Was begonnen met de Exfoilant en dat had ik jaren eerder moeten ontdekken, nog nooit zo'n mooie huid gehad en de Exfoilant is voor mij nu echt onmisbaar geworden!

Op den duur helemaal op deze merken overgegaan, alleen de moisturizer wissel ik soms af met die parfumvrije van Olaz (die Jetske idd ook aanraadt), zo blijft het een beetje betaalbaar :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:06

Ik smeer regelmatig eerst een flinke laag aloe gel erop, daarna, dag of nacht creme van Herbalife.
Maar zoek vervanging voor dat laatste, de vorige van hen was super, deze niet zo.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:09

Tazzey schreef:
Ik verzorg mijn huid al vanaf mijn tienerjaren erg goed en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, ik ben 36 en nog geen rimpel te zien.

Dan heb je ws gewoon geluk, ik gebruikte tot mijn 42 ste helemaal niks, terwijl ik rookte als een ketter en bijna op de snelweg woonde, maar mijn eerste rimpels kwamen pas rond mijn 40ste.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw