Brackets blijven afbreken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

Brackets blijven afbreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:09

Hoihoi

Ik loop momenteel 1.5 jaar met een slotjes beugel rond, en heb al 3 x een slotje gesloopt en vaak problemen. Ortho is het geloof ik een beetje beu :x

Nu ben ik net bij de ortho geweest en merk nu pas dat ik een slotje op mijn achterste kies mis. Niks van gemerkt, draadje intact, geen pijn. Hoe (en of) ik hem überhaupt kwijt ben geraakt in 1 dag is mij een raadsel.

Wie o wie heeft dé tip voor heel blijvende slotjes?

Anoniem

Re: Brackets blijven afbreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:11

Eet je drop/winegums of ander taai spul?

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:12

xyzutu2 schreef:
Eet je drop/winegums of ander taai spul?

Zo nu en dan, maar vandaag alleen een broodje en een paar pringles gegeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:22

Misschien moet ik de vraag anders stellen; 8-) als je gisteren nog bij de orthodonist al je brackets had en nu niet meer, wat heb je dan in tussentijd allemaal gegeten?

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:29

xyzutu2 schreef:
Misschien moet ik de vraag anders stellen; 8-) als je gisteren nog bij de orthodonist al je brackets had en nu niet meer, wat heb je dan in tussentijd allemaal gegeten?

Ik ben ongeveer 3 uur geleden bij de orthodoxe geweest. Ik weet niet of hij het blokje er expliciet af heeft gehaald of dat het gewoon gesneuveld is. Sorry als dit enigzins verwarrend over kan komen :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:37

Ik mocht toen der tijd geen cola, geen harde broodjes, geen appels afbijten, liever geen nootjes. uitkijken met chocoladerepen/letters. (dus kortom gezegt "geen harde dingen")
Ik hield mij daar niet altijd aan, maar probeerde er wel rekening mee te houden.

En ik sloopte mijn draadje geregeld, omdat ik nog 1 melkkies bezit (hier zat geen andere kies onder, dus deze is er nooit uitgegaan) en deze kleiner is dan de rest. Waardoor mijn draadje loos door de lucht ging. Daar brak het draadje dus wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:43

Ik kreeg hetzelfde advies mee; geen taaie en harde dingen en ook geen cola &co.
Misschien heeft je ortho de bracket wel gewoon verwijderd? Even bellen kan geen kwaad. :)

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 16:35

fleurvosje schreef:
xyzutu2 schreef:

Ik ben ongeveer 3 uur geleden bij de ortho geweest. Ik weet niet of hij het blokje er expliciet af heeft gehaald of dat het gewoon gesneuveld is. Sorry als dit enigzins verwarrend over kan komen :')

Negeer deze quote maar ging per ongeluk :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:03

ik was ook zo een ramp, op de kiezen achteraan zitten ringen die de hele boel vasthouden zeg maar, die vlogen daar gewoon spontaan af, blokjes vielen er spontaan af, etc. Terwijl ik geen harde of plakkerige dingen at. Nu blijkt dat mijn tanden gewoon niet stevig zijn, vullingen komen er na 3-4 jaar ook spontaan weer uit, het kan gewoon niet hechten.