Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:Hallo allemaal,
Ik kon hier zo snel geen topic over vinden, maar ik heb een vraag aan jullie.
Normaal ga ik 2 keer per jaar voor controle naar de tandarts. Er is nooit wat aan de hand.
Nu is het zo dat ik een nieuwe tandarts heb omdat ik ben verhuisd, en daar moest ik de afgelopen twee weken al twee keer komen. Een keer voor de "intake". Daar hebben ze m'n gebit gecontroleerd en maakten ze ook foto's. En toen moest ik een nieuwe afspraak maken om te laten reinigen. Die afspraak heb ik ook gehad en de assistente haalde echt alles uit de kast. Dat wordt ook weer een dure rekening. Omdat mijn tandvlees licht ontstoken is moet ik nu wéér terugkomen zodat ze kan kijken of het verbeterd is. Maar om eerlijk te zijn heb ik (en vooral mijn portemonnee) daar niet zo veel zin in. Zo'n ontsteking is met goed flossen en poetsen namelijk zo weer weg.
Hoe staan jullie hierin?
Hoe vaak gaan jullie naar de tandarts?
akishino schreef:Het ligt eraan in welke mate je tandvlees ontstoken is en of je het thuis inderdaad goed oppakt met stokeren/flossen en poetsen of het "onzin" is om te laten controleren. Ontstoken tandvlees wat niet goed behandeld wordt kan tot flinke gebitsproblemen leiden. Heb het als tandartsassistente vaak voorbij zien komen.
TerraHowrse schreef:Janine1990 schreef:1x per jaar en ik heb nooit iets. Uitspraak van mijn tandarts: "Helaas heb je een dijk van een gebit en is de kans op gaatjes nihil. Helaas voor mij dan..."
Ruilen?
Fish_n_Chips schreef:Volgens mij kun je prima zeggen dat je geen geld hebt en graag pas weer over een half jaar op controle wilt komen.
Verder weet ik het niet zeker, maar kan een mondhygiënist het reinigen niet doen? Dat is wellicht goedkoper.
dressagelady schreef:Als je veel en vaak last hebt van ontstoken tandvlees zal ik eens een mondhygiënist bezoeken GrumpyCat.. Als je onderliggend tandsteen ed hebt kun je poetsen en spoelen wat je wilt maar dan gaat je ontsteking nooit helemaal weg..