Elk weekend hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Elk weekend hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 10:03

Wie heeft de gouden tip voor dit probleem? Ik ben er echt spuugzat van inmiddels :(

Sinds september loop ik 40 uur per week stage (kantoorwerk) en heb ik standaard ieder weekend hoofdpijn. Niet even een uurtje, maar gewoon de hele dag of twee dagen lang, behoorlijk zware hoofdpijn.

Wat ik al heb geprobeerd; niet te lang uitslapen, paracetamol nemen maar dat vermindert het alleen voor korte duur (aspirine en ibuprofen werken niet), rustiger aan doen door de weeks. Maar nog geen oplossing helaas.

Ik drink door de weeks ook koffie maar dit is niet overdreven veel, 2 bakjes op een dag. (Las ergens dat het hier ook door kon komen)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 18-12-16 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Re: Elk weekend hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:07

Door de week meer water drinken?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:10

Bij deze titel dacht ik gelijk dat de vrijdag- en zaterdagavond wel eens een factor zouden kunnen zijn.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:12

Ik denk dat het komt door stress.
Probeer door de week toch zo veel mogelijk te ontspannen.

Wat je kan helpen is excedrin. Topspul.
Zelfs mijn migraine kan ik daar deels mee weg laten gaan (waar ik zware medicatie voor heb op recept)
Het is gewoon bij de drogist te koop.

Neem om het werk en in het weekend ff paar x de tijd om een blokje om te gaan. Ff frisse lucht.

Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:38

Is het een kantoorbaan? Het kan een houdingprobleem zijn of hoofdpijn door computermonitor.
Hebben jullie arbo medewerkers op je stage? Zo ja zou je die eens kunnen vragen om te kijken naar jouw houding en computergebruik.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:56

Ik zie dat je koffie al noemt, dat is nl. wel het eerste waar ik aan dacht, dat komt heel vaak voor namelijk. Ook als je niet zoveel koffie drinkt, zou het een oorzaak kunnen zijn. Heb je al geprobeerd om, nadat je wakker bent geworden op zaterdag, eens een kopje koffie te drinken? :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:03

Zorg dat je voldoende (=minimaal 2L bij klachten) water drinkt, ook doordeweeks.
Even geheel geen alcohol.
En ik zou inderdaad in het weekend tijdelijk ook 2 kopjes koffie per dag drinken.

Als het helpt kan je de alcohol rustig aan proberen of de koffie rustig aan weglaten.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:14

Probeer eens een kop koffie in het weekend of geen koffie doordeweeks. Klinkt alsof je 'afkickverschijnselen' hebt

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:15

Een familielid van mij heeft dit ook gehad. Hij is schilder en maakte doordeweeks zeer lange dagen, had vaak klussen aan de andere kant van het land. Dus altijd vroeg op. En dan 's avonds ook nog even ergens bijklussen oid.
Bij hem lag het ook aan het veranderde ritme in het weekend en het verschil in koffie drinken (tijdstip en aantal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:18

Dit noemen ze ontspanningshoofdpijn.
Door de weeks heb je veel aan je hoofd wat zich in het weekend(rust) uit.
Verder kan koffie de klachten verergeren.
Probeer in het weekend niet echt uit te slapen of anders een smiddags een uurtje pakken.
Kijk of je in je werk rustpunten kan creëren dmv werkzaamheden af te wisselen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:19

Hoe lang slaap je doordeweeks en hoeveel in de weekends? Van te lang slapen krijg je ook een zeer hoofd.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 11:19

Oké, dat van de koffie kan ik proberen ja :) ik denk ook dat het vooral de overgang is van het vaste ritme naar ineens niks (hoeven) doen.

Ik ben nooit echt een grote drinker geweest, maar ik probeer elke dag wel een flesje water te drinken en daarnaast nog een paar glazen drinken/thee/koffie. Het is alleen opvallend dat in de vakantie of met kortere school weken ik geen last heb van hoofdpijn in het weekend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:28

Krijg je genoeg frisse lucht? Is het ook mogelijk om in je lunchpauze bv een kort blokje om te gaan? :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:31

Misschien wat meer bewegen? Ik herken dit probleem wel, maar sinds ik meer beweeg heb ik er haast geen last meer van.
Vooral mensen die op kantoor werken en veel binnen zitten hebben daar veel last van, maar ook omdat ze haast niet bewegen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:45

Hoe vind je die 40u pw werken? Qua belasting?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 11:58

Ik ga elke pauze even blokje om inderdaad :) verder fiets ik ook elke dag 18 km (heen en terug meegerekend). Ik probeer minstens 2x per week te sporten, in het weekend fiets ik ook nog wel veel.

Echt belasting is het werk niet, het is alleen geestelijk wel vermoeiend, het is de hele dag achter de computer.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:02

Klinkt een beetje als omgekeerd Kortjakje-syndroom. Misschien als je daarop zoekt krijg je wat tips.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:06

Ik denk toch die koffie := maar dat is simpel uit te proberen door in het weekend ook koffie te drinken. Koffie is superverslavend, als je dat 5 dagen 2koppen per dag drinkt en in het weekend niet kan je lijf al protesteren.

Als je met koffie in het weekend nog last hebt kan je verder kijken.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:09

Toen ik in het verleden een baan had met regelmatige werktijden had ik dit ook, zo erg zelfs dat ik speciale medicijnen had voor de hoofdpijn.
Doordat je in het weekend toch vaak wat later naar bed gaat en wat later opstaat ben je uit je ritme.
De dokter noemde het "weekend migraine".
Toen ik ook in het weekend wat meer regelmaat hield, en dan vooral met opstaan, is dit veel minder geworden en uiteindelijk zelfs weggebleven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:15

Ik volg dit topic even.
Mijn man heeft het standaard iedere zondag.
We hebben al van alles geprobeerd. Hij drinkt niet, geen koffie, wel koffie. Geen pc, geen tv, veel ontspanning etc.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 13:25

Zo net even een kop koffie gehad en 2 paracetamol, het zakt nu gelukkig een beetje weg.

Door de week sta ik altijd om 6:45 op, in het weekend rond een uur of 9. Maar ik vind het echt vreselijk om in het donker op te moeten staan dus dan slaap ik toch liever even uit als het kan :=

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:30

Het doet mij denken aan overprikkeling: teveel drukte/prikkels of hooi op je vork gedurende de werkweek. En zodra je eenmaal de eindstreep hebt gehaald op vrijdagmiddag komen je klachten naar boven.

Als dit inderdaad het geval is gaat het dus niet zo zeer om de hoofdpijn weg te nemen in het weekend, maar eerder om gedurende de werkweek te voorkomen dat deze gaat opspelen. Hier enkele ideeën, aan jou te bepalen wat er van toepassing is en wat niet: genoeg pauze nemen, frisse buitenlucht, hersenactiviteit afwisselen met beweging, grenzen bewaken en 'nee' durven zeggen, alert zijn op voedingsmiddelen (koffie, zoals al eerder genoemd, maar ook ongezonde snacks). Na je werk en in het weekend ook vooral de benodigde rust en tijd voor jezelf nemen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:39

Ik zeg uit eigen ervaring. Koffie is een grote boosdoender. Ik dronk in het weekend zaterdagochtend 1 kop koffie en zondagochtend 1 kop koffie. En maandag kreeg ik hoofdpijn. Daar ook over aan het nadenken geweest wat is dat. Ben gestopt met koffie drinken en geen hoofdpijn meer.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:43

IsaCalixa schreef:
Wie heeft de gouden tip voor dit probleem? Ik ben er echt spuugzat van inmiddels :(

Sinds september loop ik 40 uur per week stage (kantoorwerk) en heb ik standaard ieder weekend hoofdpijn. Niet even een uurtje, maar gewoon de hele dag of twee dagen lang, behoorlijk zware hoofdpijn.

Wat ik al heb geprobeerd; niet te lang uitslapen, paracetamol nemen maar dat vermindert het alleen voor korte duur (aspirine en ibuprofen werken niet), rustiger aan doen door de weeks. Maar nog geen oplossing helaas.

Ik drink door de weeks ook koffie maar dit is niet overdreven veel, 2 bakjes op een dag. (Las ergens dat het hier ook door kon komen)

Ik had precies hetzelfde ieder weekend toen ik nog fulltime op kantoor werkte. Ieder weekend voelde ik me ziek, tot maandagochtend. Bij mij kwam het ook echt door de koffie.
Ik zou 's proberen om helemaal te stoppen met koffie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:03

Koffie is inderdaad een grote boosdoener. Maar te weinig water drinken ook, let dus op dat je voldoende water binnenkrijgt.