Oorontsteking? Doof? Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Oorontsteking? Doof? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 09:11

Hey allemaal

Heb even advies nodig. Ben goed verkouden en ziek (41 graden koorts) geweest afgelopen week. Nu werd ik vannacht wakker met een extreem zeer rechter oor en dus nagenoeg doof aan die kant. Ik vermoed oorontsteking. Ik weet dat dit bij kinderen vanzelf overgaat

Maar nu ben ik beroeps muzikant en zijn mijn oren zeg maar m'n werk....Moet ik voor zoiets de weekenddienst bellen of uitzingen met pijnstillers tot maandag? Vind pijnstillers geen punt als ik maar geen risico loop op blijvende schade.
Ik weet dat Bokt geen ziekenhuis is maar zijn er mensen met ervaring? Voordat ik de mensen op de huisartsenpost met zoiets onbenulligs lastigval. Beetje onzeker hierover

Thanks alvast

zebra89

Re: Oorontsteking? Doof? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 09:11

Ik ben nu trouwens koortsvrij

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:14

Ik zou bellen voor info met de hap

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:20

Je kan de huisartsenpost bellen en overleggen.
Geef aan dat je je zorgen maakt en omschrijf goed je klachten ,dan helpen zij je verder.
Beterschap!!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:20

Ik zou persoonlijk voor alle zekerheid naar de HA gaan. Het kan om een oorontsteking gaan (dat doet de pijn vermoeden), maar het feit dat je ineens zo goed als niets meer hoort, kan ook te maken hebben met een plotse doofheid. Over het algemeen, als het plotse doofheid is, ben daar beter op tijd bij. Het hangt natuurlijk af van wat de oorzaak is of men er dan ook iets aan kan doen (meestal wordt geen oorzaak gevonden), maar over het algemeen is de kans groter dat je gehoor terug komt wanneer je er dan op tijd bij bent.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:22

Een doof gevoel in een oor na koorts, griep of verkoudheid is normaal. Daarvoor zou ik niet de HA bellen. Zeker niet de weekenddienst. Zij hebben geen boodschap aan dat jij muzikant bent. Wat je wel kan doen is oordruppels halen bij de drogist of even druppelen met olie en in de douche een (niet te harde) warme straal op het oor houden. Als ik jou was zou ik mij niet teveel zorgen maken! Beterschap :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:26

Niet toevallig met een wattenstaafje in je oor zitten purren? Dan kan je dit ook krijgen.
Ik zou trouwens wel de HAP bellen. Een oorontsteking moet je wel naar laten kijken

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:28

Je zegt ook dat je verkouden bent. Zit je neus en de holtes ook echt vol? Daar heb ik namelijk ook wel oorpijn van gehad. De HA raadde me toen neusspray met xylometazoline aan. Kun je gewoon bij de drogist halen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 09:39

Net toch gebeld. Doofheid komt idd van de oorontsteking dus hoef ik me een zorgen om te maken. @bontejames ze hadden er wel degelijk boodschap aan dat ik met m'n oren m'n geld verdien. Ze zei dat het zeker goed was dat ik gebeld had en als het erger wordt moet ik wel ff komen juist omdat ik muzikant ben en m'n oren dagelijks nodig ben. Maar alles lijkt op oorontsteking wat ik zelf ook dacht. Dus neusspray en pijnstillers. Bedankt voor alle advies.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:19

heb ik ook na elke vekoudheid. Vresselijk irritant en vermoeiend.
Vaak is het de buis van eustagius ( of hoe je dat ook schrijft) die vacuüm is door je verkoudheid.
Ik moest van de huisarts hooikoortspillen en een neusspray gebruiken en dan is het met een week weer oke

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:16

bontejames schreef:
Een doof gevoel in een oor na koorts, griep of verkoudheid is normaal. Daarvoor zou ik niet de HA bellen. Zeker niet de weekenddienst. Zij hebben geen boodschap aan dat jij muzikant bent.

Iemands beroep geeft geen recht op voorrang ("omdat ik voetballer ben wil ik meteen die meniscus operatie" - nee, wachten als het geen spoed is), maar "daar hebben ze geen boodschap aan", nee.

En TS, gooed dat je gebeld hebt!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:43

Voor dit soort situaties is de HAP juist in het leven geroepen :) Dat je niet meteen met je oorontsteking bij de SEH zit maar dat je eerst even overlegt van joh, is t nodig?

Goed dat je gebeld hebt TS :) veel beterschap!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 11:57

Thanks allemaal. Idd ik hoef geen voorrang door m'n beroep maar de vraag op blijvende schade is voor mij zorgelijk en dat snapten ze.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:59

Logisch toch ;) voor een beroepsmusicus is schade van een paar decibel al erg terwijl iemand anders dat nog niet merkt :)