Help, ik word grijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Help, ik word grijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:43

Hoi allemaal!

Ik zit met een klein probleempje :')
Ik word dus al grijs. Ik weet dit al wat langer en heb al 2 keer met kleurspoeling mijn haar laten behandelen bij de kapper.
Nu til ik alleen net mijn haar op en er komt echt veel grijs haar tevoorschijn onder de bovenste laag. Het wordt alleen wel een heel duur grapje om het steeds bij de kapper te laten verven.
Niet verven is geen optie, ik ben pas 23 en om er nu al half grijs bij te lopen is niet echt leuk :')
Weet hier iemand een goede verf doenje zelf kunt toebrengen die een goede grijsdekking heeft?
Ik zie door de bomen het bos niet meer :(

Yessy

Re: Help, ik word grijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:45

Toen ik net grijs begon te worden, liet ik er 2x per jaar highlights inzetten bij de kapper. Langzaam opgebouwd naar 3-4x per jaar om het iedere paar weken verven uit te stellen. Maar het is ruim 10 jaar sinds de grijze haar dus dat gaat me niet lang meer lukken :(

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:48

Ik verf om deze reden mijn haren met Etos verf.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 15-12-16 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:49

Toen ik 17 was kreeg ik de eerste grijze haren al. Inmiddels worden het er steeds meer maar ik vind het juist wel leuk. :P

Als je het niet leuk vindt lijkt mij (hele dunne) highlights zetten zoals Yessy al zegt het beste idee.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:52

Ik gebruik de haarverf syoss oleo intens (oid). Die dekt goed, maar is zonder ammoniak, waardoor hij niet zo stinkt en een stuk vriendelijker is voor huid en haar. Ik koop hem altijd ergens waar hij in de aanbieding is :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:09

Ik koop altijd de verf die in de aanbieding is, gezien ik altijd 2 pakjes nodig heb (dik haar). Ik gebruik geen permanente verf meer, maar kleurspoeling & dat bevalt heel goed!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:21

Ik heb al vanaf m'n 14e grijze haren, ik trek ze er gewoon uit.

Als het er heel veel zijn zou ik het gewoon verven :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:25

Na een desastreuze thuisverfervaring laat ik mijn zweedsblond netjes door de kapper bijwerken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:26

Waarom is niet verven geen optie? tegenwoordig laten ook genoeg mensen hun haar in een grijstint verven ;) Persoonlijk zou ik niet aan verven beginnen als je grijs wordt, je komt er nooit weer vanaf want dan normaal uit laten groeien ziet er pas echt afgrijselijk uit. Dus ik zou het met trots dragen. De juiste personen kunnen het wel waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:31

Hihihi, geen (grijs)haar op mijn hoofd denkt erover om ze in een andere kleur te laten verven.
Die uitgroei :D

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:32

Als je net wat ouder was, zou ik zeggen accepteren en doorgaan. Mooi grijs is niet lelijk. Maar ik ben ook 23 en ik zou het ook niet chill vinden als ik nu grijze haren kreeg. Ik gebruik zelf (omdat het kan) foam/schuim haarverf van de drogist. Megafijn! Ik heb een keer met zo'n kwastje gedaan, dat is meer werk en lastiger. Nu pak je heel makkelijk alles. Volgens mijn moeder is de haarverf in Duitsland goedkoper :') Dus mocht je daar een keer zijn, dan kun je misschien het beste daar inslaan.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:34

Ik word al sinds mijn 18e grijs (nu 28) en ik ben zo'n 5 jaar geleden gestopt met verven. Weet je, het hoort bij mij. Zowel mijn opa als mijn moeder waren al super vroeg echt grijs. Ik ben er trots op!
Nu laat ik mijn haar juist zo knippen dat je het grijs ziet of het een special effect geeft. En ik heb er serieus alleen nog maar positieve reacties op gehad!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:38

Welkom bij de club. Ik werd ook vroeg grijs. Ben begonnen met kleurspoelingen in de kleur blond (mijn eigen kleur). Daarna verven 10 jaar later. Inmiddels ben ik bijna 60 jaar en ik verf nog steeds. Mijn haar heeft er nooit last van gehad en is nog steeds erg dik en glanzend.
Ik vind voor mezelf grijs (eigenlijk ben ik al helemaal wit, zoals vrouwen van over de 80 jaar dat zijn }> ) gewoon niet mooi en wil en wilde het dus niet. Wat ik altijd deed en nog doe is alleen de uitgroei laten verven, de rest ook maar op zo'n manier dat de haren die gekleurd zijn niet allemaal mee geverfd worden, zodat je als het ware in mijn geval verschillende kleuren blond krijgt en dat geeft een heel natuurlijk effect.

Succes ermee en jong grijs zit gewoon in de genen en is niets meer aan te doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:49

Ilsemarie schreef:
Waarom is niet verven geen optie? tegenwoordig laten ook genoeg mensen hun haar in een grijstint verven ;) Persoonlijk zou ik niet aan verven beginnen als je grijs wordt, je komt er nooit weer vanaf want dan normaal uit laten groeien ziet er pas echt afgrijselijk uit. Dus ik zou het met trots dragen. De juiste personen kunnen het wel waarderen.

Dat is het voordeel aan spoeling, geen uitgroei ;)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:07

Je zou je haren kunnen laten ontkleuren, ze worden dan wollig blond.
Of bv henna bij de turk kopen, heeft ze in veel kleuren van rood tot zwart.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:14

Tegenwoordig is het juist reuze hip om grijs te zijn!!

Toen ik nog geen grijze haren had verfde ik mijn haar met vers geplukte Henna, nu ben ik superrrrrrrr trots op mijn zilveren draden.
Eerlijk???
Van mij kan het niet hard genoeg gaan!!
Ik "stoor" me juist aan al die"oude koppen "die nog zo nodig en kunstmatig "jong" willen blijven.
Ieder mens is mooi, óók als hij ouder wordt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:18

Ik heb ook al een aantal grijze haren. Toevallig op mijn 25e verjaardag (26nov) gespot :') Ik verf mijn haar eigenlijk altijd (jarenlang) en ze zitten met name bij mijn slapen. Ik kan me er niet zo naar over maken. En als je ook het 'geluk' hebt dat het genetisch bepaald is, kun je het wel verven, maar dat moet met grote regelmaat, wil je het onzichtbaar houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:19

Mijn buuf is net zo oud als ik of iets jonger(whatever)
Alleen die verft de boel nog steeds standaard zwart. Hoef niet uit te leggen dat dit geen potje is. Zwart haar en dan ook nog een enigszins verlopen kop }>

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:24

RaafSmits schreef:
Tegenwoordig is het juist reuze hip om grijs te zijn!!

Dit dus _O-. Ik betaal geld bij de kapper om mijn haar grijs te laten verven _O-/
Zelf nog geen last van grijze haren (29), gok ook dat dat niet zo snel gebeurd, ben lichtblond van mezelf.

Ik zou inderdaad ook met highlights beginnen, stuk minder slecht voor je haar dan helemaal verven en ik gok dat als je eenmaal begint om grijs te verdoezelen, je niet meer buiten verven kunt tot je je erbij neerlegt.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:38

Ik verf al heel lang mijn haar, vnl. tegen de grijze uitgroei maar ook wel omdat ik van mezelf een saaie donkerblond/bruine kleur heb. Ik heb er een artikel over geschreven met veel tips:
Zelf je haar verven: goedkoop, makkelijk en mooi.
Ik werd net als mijn zussen best jong grijs (rond mijn 30e denk ik) en er zit veel verschil in de manieren waarop je grijs wordt, en welke tint je krijgt. Sommige mooi, anderen een bruin/grijs of niet egaal.

Ik gebruik meestal de haarverf van de Hema, ben daar erg tevreden over en elke keer zegt mijn kapper (diverse verschillende gehad) wat heb jij een mooie kleur in je haar! Ik heb uitgroei vnl. aan de contouren en ietsje gemengd door mijn hele haar heen. Soms verf ik alleen de contouren (vaak in de zomer want dan wil ik het opgelichte effect van de rest behouden) en verder verf ik alles. Ik splits meestal een flesje verf dus doe er 2 keer mee. Meer tips vnl. uit mijn eigen ervaring in genoemde artikel. Afhankelijk van je kapsel moet je snel weer of minder vaak bijverven. Ik doe het denk ik 1x in de 2 of 2,5 maand maar.
Laatst bijgewerkt door stefje op 15-12-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:50

Als je toch wil verven (wat ik me best voor kan stellen), kun je ook verf en andere benodigdheden bij de kappersgroothandel halen. Ik ben goedkoper uit dan dat ik het bij de drogist koop en het is dezelfde verf als mijn kapper ook gebruikt.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:01

Grijs haar vind ik mooi! Eigenlijk vind ik het best raar dat we allemaal krampachtig gaan verven terwijl de natuur ons grijs haar geeft. Bij mij wordt het stilletjes aan een tikje grijs ( 48 jaar) ik ben niet van plan te gaan verven, heb mooie gezonde krullen en je haar wordt er niet gezonder op. Maar mijn omgeving vindt het eigenlijk notdone om niet te verven, al mijn collega's verven maandelijks hun haar. Zonde want gezond haar ziet er zó mooi uit, grijs of niet.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:16

zoek eens naar paba vitaminen, dit werkt tegen vervroegde grijze haren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:17

maras schreef:
Grijs haar vind ik mooi! Eigenlijk vind ik het best raar dat we allemaal krampachtig gaan verven terwijl de natuur ons grijs haar geeft. Bij mij wordt het stilletjes aan een tikje grijs ( 48 jaar)

Tja dat is makkelijk praten, als je op je 48e pas een beetje grijs wordt. Mijn eerste grijze haren kwamen met 19 al.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:04

Ik vermoed inderdaad dat ik op m'n 48e er ook beter mee zou kunnen leven dan toen ik nog op de middelbare school zat :D