Helpen matrashoezen tegen huismijtallergie ? Of andere tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Helpen matrashoezen tegen huismijtallergie ? Of andere tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 17:39

Hoi,

Ik vroeg me af of die speciale hoezen helpen tegen allergie tegen huisstofmijt ? Merk je er echt verschil door ? Of heb je misschien nog andere tips ?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 03:32

Ja die helpen echt goed. Evenals andere kussens en beddengoed, 3x in de week je slaapkamer grondig afstoffen en stofzuigen en dweilen (vaker als je dieren hebt die op je kamer komen). Alle tapijt en wandtapijten verwijderen en het liefste rolgordijnen ipv stoffen gordijnen of vitrage...

djinnie

Re: Helpen matrashoezen tegen huismijtallergie ? Of andere tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:28

Hier helpt het ook super. Waar ik vroeger bij verkoudheden (dan speelt het bij mij het meeste op) non stop aan het hoesten was in bed, kan ik nu zowaar meestal slapen. Ik merk het echter direct als ik in een bed lig zonder hoezen om matras, kussen en dekbed.
Uiteraard hebben we geen vloerbedekking in huis (1 kleed in de woonkamer, maar daar heb ik weinig last van) en moet ik goed opletten dat ik goed stofzuig en dweil.

Als ik overigens flink last heb, is ook stofzuigen geen goed idee. Daar krijg ik dan last van. Dat doe ik toch zelf, maar slimmer zou zijn om dan mijn man te vragen om dat te doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:04

Ik heb altijd gladde vloeren gehad. Sinds een jaar heb ik vloerbedekking (omdat ik het heel graag wilde) en gaat het beter dan daarvoor. Het is veel minder stoffig in huis. Tuurlijk als ik zuig dan zit die bak nog steeds vol, maar het stuift niet meer. Heb wel een Dyson staan die behoorlijk gebruikt wordt hoor.
Voor het bed heb ik een speciaal opzet stukje om het matras te stofzuigen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:00

Ik kan echt niet tegen vloerbedekking. Wat apart dat dat zo scheelt per persoon. Tijdens mijn middelbare school tijd lag er bij bepaalde vakken nog vloerbedekking in de klas en ik heb daardoor helaas heel wat uurtjes hoestend en proestend op het toilet doorgebracht...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:04

Die hoezen werken idd heel goed! Vloerbedekking kan ik ook niet tegen, blijft het veel teveel in hangen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:13

djinnie schreef:
Ik kan echt niet tegen vloerbedekking. Wat apart dat dat zo scheelt per persoon. Tijdens mijn middelbare school tijd lag er bij bepaalde vakken nog vloerbedekking in de klas en ik heb daardoor helaas heel wat uurtjes hoestend en proestend op het toilet doorgebracht...

Ja op school had ik erg last van de allergieën. Maar thuis gaat het super. Heb niet te dure gekocht. Het ligt er nu een jaar in. Volgend jaar koop ik nieuwe want ik ben er wel van overtuigd dat je het niet te lang moet laten liggen met onze problemen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 13:02

Ha, ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat jullie zeggen dat die speciale anti huisstofmijt matrashoezen ( etc ) echt helpen. Ik vond overal op internet verhalen dat het helemaal niets deed ivm de allergie !
Maar dan ga ik zo'n hoes toch maar overwegen ! Van welk merk hebben jullie die spullen ?

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:23

ik heb voor mijn zoon ook matras beschermer/ hoes etc aangeschaft tegen huisstofmijt ivm zijn allergie. gewoon van de hema. hij merkt wel degelijk verschil; veel minder genies en gesnotter! en inderdaad; geen gordijnen, knuffels of tapijtjes op zn kamer. blijft een lastige allergie. helemaal vorkomen in nagenoeg onmogelijk.

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:53

Bij mij helpen de matras- en dekbedhoezen heel goed. Mijn moeder heeft ze toen gehaald bij de (thuis)zorgwinkel, vaak zit zoiets bij het ziekenhuis in.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:02

En nog iemand die een andere oplossing heeft gevonden ? Alternatieve geneeswijzen die iets met allergieën kunnen ?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:41

Mijn vriend heeft ook erg last van huisstofmijt wat zich uit in hoesten en eczeem, maar hij heeft het ook snel erg warm in bed. Ramen staan al open snachts. Zijn die hoezen dan ook niet snel klam/warm?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:54

Appelstroop schreef:
Bij mij helpen de matras- en dekbedhoezen heel goed. Mijn moeder heeft ze toen gehaald bij de (thuis)zorgwinkel, vaak zit zoiets bij het ziekenhuis in.

Heb ik ze ook vandaan, kreeg zelfs nog een deel vergoed van mijn verzekering, is ook nog de moeite om even na te kijken of je daarvoor in aanmerking komt TS :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:33

Mars schreef:
Appelstroop schreef:

Heb ik ze ook vandaan, kreeg zelfs nog een deel vergoed van mijn verzekering, is ook nog de moeite om even na te kijken of je daarvoor in aanmerking komt TS :)

Ja ! Ik geloof 50% korting, kan dat ? Via allergiezorg en dan de sanamedi producten ?!
Hmm nu lees ik op een ander forum dat sanamedi niet zo goed zou zijn ( geen idee of dat klopt hoor ) ....
En die spray die ze erbij verkopen, is dat handig of niet ?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:03

Lang leve mijn waterbed ! Vond die hoezen op mijn gewone bed een verschrikking, vreselijk duur en het kraakte.