Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:51

MariekeB schreef:
J0anieke schreef:
Je draagt hem dan dag en nacht neem ik aan? De rusthartslag die de Fitbit aangeeft is echt heel laag naar mijn idee, zeker als je hem dag en nacht aan hebt. Mijn rusthartslag is met dag en nacht dragen rond de 57, en als hem alleen overdag draag rond de 63.

Dat is prima toch. Ik loop met een hartslagband en de fitbit en de band ( Beste meet methode ) zijn nagenoeg gelijk.

Rusthartslag 57 is gewoon goed. Ik heb 59 maar ben ondanks fit ook chronisch ziek dus hij is wat hoger dan ik zou willen.

Hiermee probeerde ik ook uit te leggen dat het goed is, en als je hem dus ook snachts draagt, geeft de app een lagere waarde aan... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:04

MadelonSunny schreef:
Superleuk dat er zoveel mensen mee willen doen!

Ik wil alleen wel aan iedereen vragen om niet zelf de challenges te gaan maken. De groepen veranderen momenteel wekelijks door nieuwe leden en doordat mensen toch te veel of te weinig lopen voor een groep. Ik hou zelf de stappen van iedereen bij zodat de groepen zo 'eerlijk' mogelijk verdeeld worden en niet elke week dezelfde wint :P

Wat een werk Madelon. En Dankjewel dat He dat doet.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:06

&j0anieke, ja sorry besefte pas daarna dat jij reageerde op serket

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:44

J0anieke schreef:
Je draagt hem dan dag en nacht neem ik aan? De rusthartslag die de Fitbit aangeeft is echt heel laag naar mijn idee, zeker als je hem dag en nacht aan hebt. Mijn rusthartslag is met dag en nacht dragen rond de 57, en als hem alleen overdag draag rond de 63.


Ja klopt! En aan de andere reacties te lezen is een wat lagere hartslag niets om me druk om te maken dus, thanks allemaal :Y)

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 08:22

MariekeB schreef:
MadelonSunny schreef:
Superleuk dat er zoveel mensen mee willen doen!

Ik wil alleen wel aan iedereen vragen om niet zelf de challenges te gaan maken. De groepen veranderen momenteel wekelijks door nieuwe leden en doordat mensen toch te veel of te weinig lopen voor een groep. Ik hou zelf de stappen van iedereen bij zodat de groepen zo 'eerlijk' mogelijk verdeeld worden en niet elke week dezelfde wint :P

Wat een werk Madelon. En Dankjewel dat He dat doet.


Idd top dat jij dit doet thnx +:)+

Ik word door vele nu uitgenodigd en teveel groepen is ook niet leuk ben nu totaal overzicht kwijt wie waarvan is.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:33

Die hartslag.... bij mij is ie in rust tussen de 69 en 73. Ik las net iets over conditie? Goede conditie is lage hartslag? Mijn conditie is gemiddeld tot goed (ik loop de 10km in 65 minuten) Waar zit het m dan in dat die relatief hoog is?
Ik drink geen koffie trouwens

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:46

Graag gedaan :D Zolang mensen niet zelf de groepen aan gaan maken is het ook niet zoveel werk :P

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:53

Krissis schreef:
Die hartslag.... bij mij is ie in rust tussen de 69 en 73. Ik las net iets over conditie? Goede conditie is lage hartslag? Mijn conditie is gemiddeld tot goed (ik loop de 10km in 65 minuten) Waar zit het m dan in dat die relatief hoog is?
Ik drink geen koffie trouwens

Ik heb hier geen verstand van verder, maar bij professionele sporters is hij vaak rond de 50 of lager. Waarom hij dan bij jou zo hoog is kan denk ik van ontzettend veel dingen afhangen. Voldoende rust voor herstel is bijvoorbeeld ook een van de factoren.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:54


Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:11

Oooh leuk! Thanks voor de tip!

Hier gister feestje gehad, doet wel wat voor je stappen wanneer je nachtje doorhaalt op de dansvloer hahaha!

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:54

Haha hier idem dito, voor de ochtend de 10.000 stappen al gehaald

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:55

Ook ik heb een tracker aangeschaft, nadat de stappenteller-app opeens nog maar de helft van de stappen telde en het simpele tellertje voor aan je broekriem steeds valt. Geen fitbit maar Garmin. Over hartslag: dat is iets heel persoonlijks, ik heb mijn hele leven al een extreem hoge hartslag. Vanwege andere problemen vroeger, heb ik veel in het zh gelegen en werkelijk geen arts vond wat van die hartslag. Is dus geen probleem, je kunt gewoon gezond zijn en een redelijke conditie hebben en toch een hoge hartslag hebben. Mijne is in rust meestal al 80 en bij rustige beweging boven de 90.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:12

Hallo allemaal,

Van mijn verjaardagsgeld heb ik een Fitbit Charge 2 gekocht, en die is zojuist binnen gekomen :)

Ik ben dus alles nog aan het uitvogelen en ben benieuwd naar hoe alles werkt en wat de uitkomsten zijn van allerlei metingen.

Door mijn scriptie op het moment niet heel actief, maar daar wil ik wat aan gaan doen oa met de Fitbit. Ik vind hem nog niet heel prettig zitten, maar draag dan ook bijna geen horloge en hij zal wel een klein beetje moeten vormen nog. Als ik straks weer actiever ben lijkt het me leuk om mee te doen aan de challenges. Mijn doel is om af te vallen en mijn conditie te verbeteren. 1e doel is -10kg en daarna volgen waarschijnlijk nog 2 maal -5 kg vanuit daar kijk ik waar ik dan nog heen wil. Lijkt me leuk om mee te kletsen!

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:35

Ik vind hem ook niet lekker zitten (garmin) maar ben ook geen horloge gewend. Het materiaal irriteert me ook.
.

Miranda06

Berichten: 755
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Muntjeziel (Munnekezijl) (Fryslan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:43

Mijn hartslag is in rust meest rond de 75 en als ik in beweging ben is die 111.
Maar ik maak me meest om alles een beetje te druk waardoor ik niet veel rust in me hoofd heb. En als in slaap is hartslag rond de 65.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:51

Mijn rust hartslag is ~55, ~50 wanneer ik slaap. Normale wandeling is rond de 100 :+

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:52

Mijn rusthartslag is ook vrij hoog en zodra ik opsta en 2 meter loop knalt ie ook de 100 in. Ik wijt het aan een slechte conditie. Hoe zien jullie hoe hoog je hartslag tijdens slaap is? :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:42

Mijn rust hartslag veranderd door de maand heen, tussen de 73 vorige week vrijdag en 69 vandaag. Piek van deze maand was 77, 64 was het laagst afgelopen maand. Komt bij mij idd ook door een slechte conditie.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 19:27

Mij Fitbit is kapot gegaan maar sinds vandaag heb ik een nieuwe...... kan iemand mij weer toevoegen aan de challenges ?

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:50

De challenges worden niet meer gemaakt. :) of in ieder geval niet meer door Madelon!

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 20:38

Zijn ze vanuit hier helemaal gestopt ?

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:46

Hoi! Ik heb sinds gister een fitbit en heb wel een paar vragen er over!
Hij stond bij mij al standaard op 1700 verbrande calorieën. Ik heb hem gister om half 6 smiddags om gedaan en toen stonden er al 1300 verbrande calorieën terwijl die dus niet eens om was! Is dat dan gewoon de basis of hoe werkt dat? En hoe zit het met die challenhes, dat lijkt me ook leuk om te doen!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:52

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik heb sinds gister een fitbit en heb wel een paar vragen er over!
Hij stond bij mij al standaard op 1700 verbrande calorieën. Ik heb hem gister om half 6 smiddags om gedaan en toen stonden er al 1300 verbrande calorieën terwijl die dus niet eens om was! Is dat dan gewoon de basis of hoe werkt dat? En hoe zit het met die challenhes, dat lijkt me ook leuk om te doen!


Je lichaam heeft kcal nodig om te kunnen werken :) dit heet bmr, dus al doe je niks je lichaam heeft brandstof nodig!

Challenges zijn beetje dood gebloeid vanuit bokt :+
Ik wil eventueel wel weer wat aanmaken als men dat wil? Stuur even pbtje dan met je gebruikersnaam of e-mailadres, ik ga alleen niet opsplitsen. Lekker allemaal in 1 challenge

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:55

Ik wil ook wel graag meedoen met de challenges! :D

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:32

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik heb sinds gister een fitbit en heb wel een paar vragen er over!
Hij stond bij mij al standaard op 1700 verbrande calorieën. Ik heb hem gister om half 6 smiddags om gedaan en toen stonden er al 1300 verbrande calorieën terwijl die dus niet eens om was! Is dat dan gewoon de basis of hoe werkt dat? En hoe zit het met die challenhes, dat lijkt me ook leuk om te doen!


Wat Yonker ook zegt.
Bij het registreren in de fitbit app voer je, je gegevens in en aan de hand daarvan wordt je bmr berekend.