Ik heb sinds een week, na een lange wandeling, opeengevolgd door een reeks arbeids intensieve werkdagen, (weer) ontzettend veel pijn in mijn knieholte, en daardoor ook krachtverlies in mijn linker been. Ik kan haast niet door mijn knie heen zakken zonder stijfheid en pijn. Maar uitwendig zie of voel ik niks raars, maar echt van binnen.
Ongeveer twee jaar geleden had ik dit ook toen ik nog regelmatig aan hardlopen deed. Toen ik daarmee gestopt ben verdween ook de pijn en stijfheid. Maar nu ik op het werk wat tandjes bij moet zetten betreft fysieke werkzaamheden omdat er een collega weg is, en in combinatie met mijn privéleven waarbij ik ook redelijk in de benen ben, is die pijn weer terug.
Ik weet dat het komt door inspanning, maar anderzijds denk ik, ik ben 28 jaar en wat ik doe op een dag zou me best moe kunnen maken, maar niet zo stijf in dat been lijkt mij. Als ik even gezeten heb en weer opsta loop ik de eerste momenten als een 90 jarige.
Naast dat ik vaak wel denk dat iets vanzelf over gaat, en ik sowieso best heel graag weg blijf van dokters, is er nog een reden dat ik twijfel om naar een arts te gaan. Namelijk mijn voet die aan dat been zit. Drie jaar geleden kwam mijn voet tussen een hoef en het asfalt (paardje woog maar 900 kg

Met dit in mijn achterhoofd ben ik huiverig om naar de arts te gaan omdat ze gezegd hebben dat ik er last van blijf houden en dus niet moet zeuren en ermee leren leven... Ik kan er zelf even niet meer zuiver over oordelen en hoop dat jullie mij kunnen helpen met een frisse blik op deze klacht.
Bedankt voor het lezen