Overbelaste knie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Overbelaste knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 13:20

Ik kom net terug van een stedentrip in Praag, en heb daar mijn knie overbelast (dat krijg je als je 50km loopt in 3 dagen :+ )
Nu wil ik zo ter ondersteuning even bij het kruitvat langs, maar ik lees nogal veel producten... Voltaren, ibuprofen, spiroflor (oid).
Zijn er bokkers met ervaring en advies wat ik het beste kan halen?

Shirley

Re: Overbelaste knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:22

Spiroflor spuitbus!
Pas ontdekt en werkt prima.
En geen troep aan je handen...

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:31

overbelast ......heeft zovele vormen....

is ie warm en dik; dan een paar keer een kwartier een coolpack erop en tussendoor onbelast bewegen (op de tafel zitten en zwengelen met je benen)

is ie niet warm wel dik, dan zelfde als hierboven

is ie alleen pijnlijk, dus niet dik en warm: dan regelmatig onbelast bewegen en kan een smeerseltje dat warmte opwekt, de doorbloeding verhoogt, misschien wel wat extra comfort geven

Regelmatig onbelast bewegen is het beste en rustig aan doen tot ie niet meer pijnlijk is.
Beterschap!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 13:35

Niet dik, niet warm, wel ontzettend pijnlijk, vooral bij traplopen (gaat nu voetje voor voetje) of een weg die naar beneden afloopt (gister prague zoo was drama ;) )

Strekken is pijnlijker dan buigen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:42

strekken pijnlijk, dan zit 't met name achterin, kan zijn dat er toch zwelling zit die je niet voelt. Als het mogelijk is dan toch een paar keer met een coolpack gaan zitten achterkant en voorkant, of als je er 2 hebt, rondom. En dan daarna perskindol erop smeren aan je achterkant (ook boven en onderbeen). Wordt dan wel weer warm, maar verhoogt de doorbloeding waardoor het vocht weg kan.

Is je scheenbeen niet pijnlijk? Anders daar ook een klein beetje koelen en perskindol erop.

Ibuprofen kan in dit geval niet zoveel kwaad; pijnstillend en ontstekingsremmend, tenzij je er juist weer meer door gaat wandelen oid (belast bewegen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 13:44

Pijn zit wel echt aan de voorkant, rondom m'n knieschijf. Scheenbeen niet pijnlijk, kuitspieren wel wat, maar dat is echt puur spierpijn.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:49

Dat heb ik ook gehad. Wij gingen een dagje naar parijs en dan proberen alles te kunnen zien..
Het moet echt met rust goedkomen. Beentje omhoog en flink koelen. Ik ben zelf niet van de pijnstillers. Wil al die rommel zo min mogelijk in mijn lijf. Qua zalfjes ook niks gedaan. Bij mij was het ook echt de knieschijf zelf.
Duurt wel een tijdje voordat het geheel weg is, maar is helaas altijd wel een gevoelige knie gebleven.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:51

ohhhhh frut.... DE pijnlijke knieschijf.... hmmmm veel koelen en perskindol, niet al te veel bewegen tot het minder pijnlijk is.
en 's nachts een kussen onder je benen en op je rug blijven liggen

blijft dit zo dan glucosamine gaan slikken. Een medebokker had al in een paar dagen profijt ervan. Bij anderen duurt het net wat langer voor je wat merkt
Vaak komt een pijnlijke knieschijf door slijtage van het kraakbeen door scheef bewegen wsl.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 22:15

Ben in t kruitvat geweest, schrok me kapot van de prijzen, dus een spier en gewrichtsgel van t huismerk mee genomen... :=
Op t moment gaat het aardig, Maarja, ik heb vandaag ook maar 3413 stappen gezet ten opzichte van zo'n 20.000 per dag de afgelopen dagen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:20

Klopt, spul is duur!
Maar persoonlijk heb ik wel minder goede ervaringen met de huismerkmiddelen op dat gebied, hoop dat het bij jou wel werkt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:24

Rust nemen, licht bewegen om niet stijf te worden, maar binnen je grenzen blijven. Eventueel fysio/HA naar laten kijken als het na het weekeind nog niet flink minder is. Pijnstillers enkel om goed te slapen, niet om overdag gewoon door te kunnen lopen. Pijn remt jouw ook flink af, zodat je inderdaad de rust neemt die je knie even nodig heeft.

Pijnstillers, steunbandages, etc. zijn leuk, maar lossen de oorzaak niet op en die is in dit geval hoogst waarschijnlijk geheel op te lossen door week (of bij pech 2) goed naar je lijf te luisteren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 22:23

Gister ging het wel, vandaag een stuk minder... Vooral als ik de auto gezeten heb is het een hele tour om überhaupt de auto uit te komen ;)
Kijk het het weekend nog even aan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 20:46

Het wil nog niet erg hier. Het varieert tussen "aanwezig" en "ik kan haast niet lopen".
Donderdag ochtend bij de huisarts zijn...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:05

Zit het echt aan de voorkant van je knie? Of wat meer richting de buitenkant?
Het pijnlijk zijn bij traplopen en naar beneden lopende wegen klinkt namelijk verdacht veel als een lopersknie :j Misschien kan je daar eens naar kijken, en anders zeker de HA inlichten.
Knieklachten zijn rotklachten, kijk anders voor de grap eens in het knieklachten topic!

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:12

bij de wibra jawel de wibra verkopen ze knie steun sokjes ..ik ben in augustus op mijn knie gevallen op vakantie in beieren en er zit nog steeds vocht in..ik draag nu een steun sokje,dat gaat wat beter,heb haast geen kracht in die knie,rusten is het belangrijkst schijnt,maar ja..lukt niet altijd
Laatst bijgewerkt door ilse46 op 06-12-16 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:15

Ik heb sinds februari een overbelaste knie, ook al meerdere keren naar de fysio geweest. HA, foto laten maken etc. Ik heb nog steeds last maar het is wel minder geworden. Met name bij het hurken heb ik er erg veel last van. Mijn fysio zei dat het zeker een half jaar tot een jaar kon duren voordat weg zou gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:25

Nou, idd overbelast, doorverwezen naar de fysio